K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2008, 09:46   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Regler vedr. arbejdsprøvning

Ja jeg prøver igen, der må der være nogen der har været i arbejdsprøvning, hvor der også har været helligedage, skal man på arbejde hvis ens dag falder på en helligdag og der er åbent,hvad siger loven jeg kan ikke finde noget om det hvad siger i ?

PLEAS HELP ME

Mai-Brit
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 09:51   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan bruge søgefunktionen, så dukker der som regel en masse op, som er besvaret tidligere.

Se her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4031

Skriver du "helligdage", så dukker der en hel masse op, så er det bare at vælge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 10:16   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har ikke kunne finde noget om det nogen steder, og har ikke hørt om det efter hvad jeg mindes, nok fordi mine egne arbejdsprøvninge har været på steder hvor der var lukket i helligdage ...

Men kan du ikke ringe til kommunen og spørge ad...

Jeg tror de fleste virksomheder vil give fri i helligdage, hvis de har folk i arbejdsprøvninger, har de bedt dig om at komme på helligdage .... ?
  Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 14:29   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
hej

nej de har ikke bedt mig komme endnu, men ville bare være lidt på forkant, hvis de nu gjorde, min mand og jeg har været inde og søge men kunne ikke finde noget konkret vedr dette, når men tak for jeres svar, så må jeg prøve at ringe til kommune, jeg mener bare jeg for jo ikke tillæge for helligedag, så kunne det jo være en fed fidus, at lade mig komme istedet for en fast ikke?

når men jeg må se hvad de finde på

Mai-Britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 14:31   #5
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Du kan bruge søgefunktionen, så dukker der som regel en masse op, som er besvaret tidligere.

Se her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4031

Skriver du "helligdage", så dukker der en hel masse op, så er det bare at vælge.

Hej der er ingen der har svaret på helligedage på det link du har skrevet , men tusind tak alligevel.

Mai-Britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 01:32   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis man er et sted hvor der normalt er helligdagslukket, jamen så lukker det hele. Jeg kender en ældre dame som er i arbejdsprøvning på REVA og hun har fri her i åpske helligdagene.

Generelt siger man at helligdage er helligdage, og at man ikke må arbejde på helligdage. Dog er der nogen få Feks grønthandlere, kiosker, restauranter mm der pga religion ikke finder det nødvendigt med helligdage......
En arbejdsprøvnig skulle jo gerne afspejle virkeligheden, så mon ikke helligedage er gældende.....??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 12:33   #7
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej

Mit bud til dit spørgsmål må altså være at du skal på arbejde. Hvis du har en faste vagtplan og hvis virksomheden har åben på helligdage, ja så må det vel være en arbejdsdag for dig også. Du skal selvfølgelig have udbetalt helligdagsbetaling for at være på arbejde på en helligdag, det får dine kollegaer jo også.

En arbejdsprøvning skal jo gerne afspejle virkelighedens hverdag, og hvis din arbejdsplads arbejder årets 365 dage, ja så er det vel sådan.

Jeg ville persontligt tage en snak med kommunen og spørge dem om du skal på arbejde i påsken, ellers må du tage en snak med din chef og spørge om du har fri eller ej, tilbyd evt. at bytte dag, så du kan holde fri i påsken.

Da du jo desværre er i et offentligt system, har du ikke de samme muligheder som andre. Hvis du er på sygedagpenge har du f.eks. ikke krav på ferie og dermed heller ikke krav på at holde fri i påsken, desværre.

Jeg håber at du finder et svar på dit spørgsmål og lad os da endeligt høre hvad svaret er, hvis der er andre som senere skulle komme i samme situration.

Krydser finger for at du kan få lov til at holde påske med din familie.

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 09:24   #8
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
Question

Vedr. ferie o.l.

Jeg var hos min egen læge i går, jeg står for at skulle i arbejdsprøvning, han sagde, at man havde samme regler som under en normal ansættelse, altså også krav på ferie. Er han helt forkert på den

Fortsat god dag til jer alle.......
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 10:05   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
LeneSkov!

Jeg fandt dette her:

Under henvisning til Folketingets Socialudvalgs brev af 27. februar 2001 (alm. del {{SPA}} bilag 380) følger hermed i 70 eksemplarer svar på spørgsmål 78.


Spørgsmål 78:


Ministeren bedes oplyse, hvorfor det ikke er muligt for en person, der modtager sygedagpenge og er under arbejdsprøvning, at holde ferie med sygedagpenge.


Svar:


Der er ikke ret til ferie med sygedagpenge for personer, der modtager sygedagpenge og er under arbejdsprøvning. Begrundelsen for dette er, at der ikke foreligger uarbejdsdygtighed, når der kan afholdes ferie. Hvis en person, der modtager sygedagpenge, anmoder kommunen om attestation af feriekort, må dette derfor sidestilles med raskmelding i den periode, hvor der ønskes afholdt ferie.


I øvrigt kan det bemærkes, at arbejdsprøvning går ud på at afprøve pågældendes arbejdsevne. Arbejdsprøvningen tilrettelægges som et sammenhængende forløb, der fx kan bestå i, at pågældende i en periode arbejder deltid for derefter gradvis at gå op på fuld tid. Kommunen kan ikke nægte den pågældende at holde ferie, men da der som nævnt er tale om et sammenh&ae lig;ngende forløb, der nøje er tilrettelagt i samarbejde med dagpengemodtageren, vil et ønske om at holde ferie midt i arbejdsprøvningsperioden, efter en konkret vurdering kunne betragtes som manglende medvirken til opfølgning/forhalelse af helbredelsen, og kommunen vil derfor kunne stoppe sygedagpengene.


Der kan forekomme tilfælde, hvor den virksomhed, hvor pågældende er i arbejdsprøvning, holder ferielukket. Der vil i den periode, hvor virksomheden holder lukket, kunne udbetales sygedagpenge til pågældende.

http://www.folketinget.dk/Samling/20...l_bilag427.htm


Da jeg var i et forløb hos Contra, fik vi også at vide, at vi ikke kunne holde ferie under arbejdsprøvning, men der var alligevel nogle, der fik lov af deres sagsbehandler, så mit råd må være at snakke med kommunen om det!

Sidst redigeret af gh72; 27-03-2008 kl. 10:08.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 11:43   #10
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hej maj-britt ring til din fagforbund hvis du er melem af en sådan mhv rolle i sverige
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forvirret vedr. flexjob regler madina Spørgsmål ang fleksjob 7 31-10-2010 00:48
Er der nogen der er godt inde i regler vedr. kontanthjælp? hboegelund Dit og Dat 8 10-09-2010 13:05
Regler vedr. sygedagpenge. TinaB Dit og Dat 5 12-05-2009 02:11
Regler vedr. start i flexjob perbeer Spørgsmål ang fleksjob 0 02-11-2008 17:29
Spørgsmål om 1998 regler vedr. lægekonsulenter @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 3 28-01-2008 10:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension