K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2008, 16:41   #1
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Her er så underskriftindsamlingen skrevne oplæg

Har du noget at tilføje om opsætningen som kan læses herunder?
Send mig da en mail/besked om dette.
Tilføjelser/ændringer og bemærkninger skal senest være undertegnede i hænde inden den 16. Marts 2008 hvor underskriftindsamlingen starter. Link til underskrftsiden vil blive påsat k10 den 16/3-08

Er der nogen der vil melde sig frivilligt til at være med i en deputation når underskrifter skal afleveres? Send undertegnede en besked.

Nærmere dato vil komme for dette når der er indgået aftale for dette.

En spc. mailadr.: underskrift_historieAdepweb.dk oprettes for tilsendelse af historier/sager til undertegnede.


__________________________________________________ _________

Underskriftindsamling vedr. borgerens sagsbehandling i forvaltningerne

Derfor denne underskriftindsamling.


Der er mange der bliver dårligt behandlet i forbindelse med deres sagsbehandling i forvaltningerne, og det er nu på tide at vi samlet står sammen og fortæller de ansvarlige politikere / ministerier om dette.

Du som læser dette kan få meget mere at vide ved at læse om de mange sager der skrives om på www.k10.dk Fleksjob & Førtidspension og på www.depweb.dk/laegekonsulent_info kan du læse om lægekonsulenter m.v.

Nedenfor er der beskrevet hvad der kræves ændret til en bedre sagsbehandling.

Vil du være med til de stillede krav? Så skriv dig på listen ude th.

Ønsker du en kort beskrivelse medsendt om din sag? Skriv da denne på max 1 ark A4 og send den pr. e-mail til Per Christensen eller pr. post til: Per Christensen Lundtoftegade 13, 4. tv 2200 N – Senest den: 16.06.2008 hvor indsamlingen forventes afsluttet.
Må din historie offentliggøres på websiden k10? Skriv da dette i slutningen: Må offentliggøres på k10
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Skrivelsen: Til

Velfærdsministeriet / Beskæftigelsesministeriet

Vi underskrivere kræver ændringer i Sociallovgivningen / Beskæftigelseslovgivningen vedr. sagsbehandling af Førtidspension, Kontanthjælp, Sygedagpenge, Dagpenge, fleksjob m.v.

Vi kræver følgende:


1. At Lægekonsulenter / Sociallæger skal stå til ansvar i.h.t. Lægeløftet mv. for deres medvirken i sagsbehandling af borgerens sager såfremt Lægekonsulenter / Sociallæger fortsat skal medvirke i disse.
eller
2. Afskaf lægekonsulenter, hvis de IKKE skal stå til ansvar for lægeløfte mv.


3. At egen læges og speciallæges udtalelser vægtes højere end Lægekonsulenter / Sociallæger.

4. At Lægekonsulenter / Sociallæger ikke skal medvirke i socialteamet når en borgers sag skal til en afgørelse i teamet.

5. At Lægekonsulenter / Sociallæger skal havde notatpligt i mundtlige og skriftlige svar på sagsbhdl. forespørgsler.

6. At misbrug af Lægekonsulenter / Sociallæger ophører øjeblikkeligt i vurdering af borgernes erhvervsevne.

7. At sagsbehandler IKKE må ændre så meget som et komma i lægepapirer. Erklæringer skal vedlægges i kopi, ikke afskrift (med risiko for "fejlcitat")


8. At forslag om testning af borgeren ved kontakt / møde med sagsbehandler tages af bordet. (Skal der tages en Psykiatrisk / Psykologisk vurdering af en borger? Så skal dette ske hos en speciallæge valgt af borgeren selv, og ikke af en ufaglig lægelig person.

9. At Velfærdsministeren får foretaget en nyvurdering af udstukne regler for Lægekonsulenter / Sociallægers medvirken i sociale sager såfremt Lægekonsulenter / Sociallæger fortsat skal medvirke i disse.

Endvidere kræver vi at:

10. Egne vurderinger inddrages med i sagsbehandlingen


11. Borgeren skal have mulighed for SELV at vælge læge/speciallæge


12. Borgeren skal have mulighed for SELV at vælge psykolog / Psykiater


13. Gratis advokathjælp i sager - Jobcenter og Sociale sager


14. Max. Afklarings tid på forsørgelsesgrundlag eller bevarelse af sygedagpenge, indtil afklaringen er på plads. Ikke stilles ringere økonomisk pga. sagsbehandlingstid.


15. Borgeren får information om og der skrives en ressourceprofil såfremt der oprettes en sag efter henvendelsen fra borgeren, eller indkaldes til møde i forvaltningen for en afklaring af borgerens situation.

16. Såfremt sagsbhdl. Ikke får oprettet en sådan profil skal borgeren havde mulighed for at klage over at den er mangelfuld eller mangler helt

17. Ressourceprofilen, inkl. lægepapirer, SKAL være på plads og godkendt, på 6 måneder.


18. *Der rettes op på alle de forhold, som allerede er Velfærd- og Beskæftigelsesminister bekendt fra alle de henvendelser og høringer, der allerede har været på området. (fra patientforeninger, førtidspensionister, fleksjobbere mv.)* (Der er jo en masse, der stadig IKKE fungerer på trods af, at man lavede reformen for at sikre bedre retssikkerhed for borgeren.)


19. Personlige og unødvendige bemærkninger, skriftligt som mundtligt frabedes af sagsbhdl. konsulenter m.fl. under borgernes sagsbehandling.

Med venlig hilsen

På vegne af

www.k10.dk og www.depweb.dk

Per Christensen

Sidst redigeret af @PerChr; 08-03-2008 kl. 16:43. Årsag: Overskrift
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2008, 22:59   #2
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Hej

Der vil ske rettelse i skrivelsen underskrift indsamling før udgivelse, så alle punkter har et Tal fortløbende i stedet for nuværende med Bogstav i start og senere med tal.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 02:53   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Per skide godt, håber at mange melder sig til, og at undskrift indsamlingen bliver en succes.

Til alle her på siden, mange blogger, eller kommer på andre hjemmesider, debatter osv...

Hjælp med at få underskrift indsamlingen ud alle steder, evt sæt et opslag op på dit jobcenter eller kommune, der er mange måder at få den ud på....

Jo flere vi er jo større indtryk vil det gøre og vi må formode at regeringen ikke kan blive ved at sidde borgerne overhørigt og om ikke andet ja så kommer der forhåbentligt en dag et regeringsskifte , så lad os få spredt denne indsamling til alle vi mener kan have interesse i at skrive under.....

også pårørende som kan se hvordan deres syge familiemedlemmer bliver behandlet af systemet ....
  Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 08:57   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
skide godt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 08:58   #5
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af @PerChr Se meddelelser
Ønsker du en kort beskrivelse medsendt om din sag? Skriv da denne på max 1 ark A4
Hvor lille skrift må man bruge

1 stk. A4 - det kniber sørme i min sag!!!!
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 14:56   #6
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Hej Lena (Og jer andre )

Så stor som muligt Så skal man jo ikke skrive så meget

Spøg til side Normalt er det jo i str. ml. 10 og 12 i Time Roman eller som her i verdana str. 2 og i word.
Skal jo gerne være læseligt

Og til alle siges der tak for den gode modtagelse af oplægget.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 00:00   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bumper lige denne op så den ikke forsvinder fra forsiden
  Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 02:44   #8
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Lige lidt om ...

Bumper lige denne op så den ikke forsvinder fra forsiden vil jeg også gøre.

Flere skulle gerne nå at læse med inden den 16.3 hvor indsamlingen starter.

Har nogen noget at tilføje. ?? Så skal det ske senest den 15.3
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 09:48   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Wink

pkt 10: "egne vurderinger inddrages med i sagsbehandlingen"

undskyld var lige lidt for hurtig

ang pkt 10 har du i kampens hede fået lavet "dobbeltkonfekt" prøv at læse den igen - ikk´

Enten skal du slette med eller også skal du erstatte det med: i

Ihh jeg er altså sådan en ordkløver

Glæder mig vildt til at opsætte den i vores lokale jobcenter - ta´den

Øhh du kunne også slette: "nedenfor er der beskrevet......."

Slet: er der

-mere overskueligt

-Mellemrum mellem pkt 1 og 2.

- pkt 4:"når en sag skal til en afgørelse....." - slet en.

- slåfejl i pkt 5:

Havde rettes til have.

-pkt 6:

Kunne man ikke henvise til en eller anden udtalelse eller paragraf i parantes bemærket så vi viser at lovgivningen har vi tjek på ? Vi får jo den samme svada at vide gang på gang så at bruge deres egne våben vil måske virke godt ?

.pkt 8:

" og ikke af en ufaglig lægelig person....."
hm, der er noget der ikke rimer. Kan man ikke sige "og ikke af en person uden lægefaglige kvalifikationer"
- og du mangler slutningen af parantesen.

OG:

Marker pkt/tallen med fed.
Før teksten ind under hinanden altså når du har mere end en linje - håber du kan følge mig.

TAK for dit store arbejde og det er ikke for at kritesere dig, det håber jeg du forstår

Ihh altså når jeg først får begyndt er jeg ikke til at stoppe

Forslag:

Marker alle pkt med FED.
Ret alle tekster ind under hinanden så en del af teksten ikke står under tallene.
Tjek mellemrum.

Første rettelse:
”…nedenfor er der …..” – slet er der, behøves ikke.

Pkt 4:
”..skal til en afgørelse…” – slet en, behøves ikke.

Pkt 6:
-kan man ikke i parentes bemærket tilføje en udtalelse eller paragraf der viser at vi godt kender lovgivningen. Noget i stil med at bruge deres egne våben. Jeg erindrer at der her på siden et eller andet sted ligger noget dokumentation. Viser at vi er super prof.

Pkt 8:
”…og ikke af en ufaglig lægelig person…” – rimer ikke. Kan man ikke skrive:”…og ikke af en person uden lægefaglig kompetence…” – jeg véd de ynder at bruge ordet kompetence.

Pkt 10:
”..inddrages med…” – slet med eller ændre til ”…inddrages i…”, du har fået lavet ”dobbeltkonfekt”

Pkt 12:
Jeg ville måske tilføje en autoriseret psykolog/psykiater så borgeren har mulighed for at klage(apropos Lena´s sag)

Så kan jeg vist ikke finde på mere at drille dig med. Håber jeg bliver tilgivet for mit ordkløveri
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:24   #10
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Tak til Buster

Hej Buster

Nej spøg til side Dejligt at se du har haft travlt. Og dog Ikke så meget du har fundet ud fra min frygt

Tages ej som kritik da jeg jo selv har anmodet om evt. kommentarer m.v.

Så nu skal jeg lige ha' dit skrevne kopieret af og indskrive / rette til.

Bliver så spændende om der er flere med ideer / rettelser m.v. inden den 16.3

Hilsen og tak



Ps. Bliver også spændende at se om andre også tilmelder sig til medvirken i deputation. En har meldt sig
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplæg til fleksjobteammøde ( hjælp - spørgsmål ). mookmik Spørgsmål ang fleksjob 31 03-05-2013 07:58
Oplæg om fleksjob og førtidspensionsreformen? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-06-2012 11:04
Ny webadr. Underskriftindsamlingen - Borgersagsbehandling @PerChr Politik og Samfund 4 09-10-2009 02:03
Oplæg flyttet hertil fra Sociale Grupper afrodite Dit og Dat 11 25-09-2008 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension