K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2006, 14:42   #1
Lotas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
Lotas er ny på vejen
misbrugt i flexjobbets navn!

Hvor går man hen, når man føler sig både misbrugt og voldtaget? ikke til kommunen for de vasker bare deres hænder og gør en opmærksom på, at man bliver udstødt af samfundet, hvis man går til en advokat - kommunen vil heller ikke være medvirkende til et møde mellem de striende parter, fra kommunens side, så er den sag afsluttet og arbejdsgivers ord står for gode vare i journalen og hun kan forsætte hendes misbrug af andre menneske i arbejdsprøvningsnavn????

Her er min historie, skrevet som et brev til den omtalte arbejdsgiver, for hun ønsker ikke at mødes med mig [/color]og hun vil ikke give møde med min advokat og som skrevet står, så vil kommunen ej heller være behjælpelig. Hun har altså med kommunens velsigelse, tilladelse til at misbruge, for efterfølgende at tilsvine dem overfor kommunen og gu ved hvem andre. Vi bor begge i en lille by, hvor alle ved hvem er er hvem- og i sidste ende, kan jeg jo blive tvunget til at flytte til en anden by -


Jeg har brug for at fortælle dig Dorte, at jeg føler mig både misbrug og voldtaget. De 7 måneder, som jeg har arbejdet for dig, har været som et bakkelandskab, op og ned og til sidst opslugt af Marianer-graven.

Vi er enige meget langt hen af vejen, at grundt til de problemer mellem Susanne og mig, skyldes hendes alt dominerende gen, hvilken du også har mærket på din egen krop. Da Susanne stoppede i Hønen, vendte alt for mig og jeg blev fandes glad for at arbejde der. Jeg havde det indtryk, at du også var glad for min arbejdskraft, du gav mig ihverifælde ikke grund til andet, end at vente på, en ansættelse. De næste måneder var slid og slæb grundet sygdom og ferie. Jeg knoglede på med oprejst pande og jeg tilsidesatte mine ryg og nakke problemer og fyldt mig bare med endnu mere medicin, for jeg ville ihvertifælde ikke svigt kunderne og dig. Jeg passede selv Hønen i lange perioder og knoglede mig selv ned, jeg var så langt nede på et tidspunkt, at jeg ramte bunden med et brag, men ikke engang det, fik mig til at miste troede på mit arbejde. For da jeg var mest slidt og havde alle mest brug for en tilkendegivelse af min arbejdsmoral og respekt for både dig og kunderne, gav du mig en gave, en royal Copenhagen krystal skål – det tog jeg som et bevis på, at du var mere end tilfreds med min arbejdsindsats og jeg forsatte i samme spor, hver gang jeg var ved at gå ned, så fremtryllede du endnu en gave mig til og jeg blev hentet op igen. Et møde i August, først skulle jeg ned med nakke for efterfølgende, at få at vide, at du vil ansætte mig i flexjob, hvis der ligger en godkendelse. Narj hvor var jeg glad. En fest dag i mit liv; Jeg holdte så meget af arbejdet i Hønen og af kunderne. Jeg kunne ikke tro det, jeg fik sørme endnu nogle gaver af dig – hylder, sengeborde, rygsæk – Jeg var bare så sikker på, at du var fuld tilfreds med dig, du havde ikke givet mig grund til at tro andet. Så kom godkendelse endelig og jeg var glad, jeg var stadig sikker på, at du ville holde ord og ansætte mig. Du havde jo taget mig med i arbejdet omkring den nye butik du vil lave, jeg var med til varer indkøb privat og på den store formland messe i Herning, hele vejen under planlægningen af den nye forretning, var jeg med og jeg følte, at du lyttede til mine ideer. Men du trak gulvtæppet under mig. På et nyt møde med dig, sad du og fortalte mig hvor dårlig en medarbejder jeg er, Jeg havde ingen kundeservice, jeg talte dårlig til kunderne, jeg diskuterede mine problemer med kunderne og ikke mindst, jeg sukker. . Jeg sukker – sikker et argument –

Du fortæller videre, at du ikke vil ansætte mig fordi, som du sagde, at jeg ikke var kundemindede, men du ville være ked af at miste mine fantastiske evner, min forretningssans, min farvesans, min kreativitet og ikke mindst mit overblik, så du vil have, at jeg skal forlange på kommunen, at jeg skal forsætte i en ny arbejdsprøvning. JEG er målløs, føler at virkeligheden forsvinder. Hun sidder og nedgøre mig og samtidig vil hun have min arbejdskraft, bare hun ikke skal betale for den.

Her stoppe min hjerneaktivitet og følelsen af misbrug, bliver en så bastant følelse, at selvom natten, falder roen ikke over mig og jeg har svært ved at få en rolig søvn. Allerede dagen efter mit møde med dig, skal jeg til møde på kommunen. Jeg lægger selv ud på det møde med sagsbehandler og siger; Jeg tror ikke Dorte nogensinde vil ansætte mig, men hun vil gerne have mig i en ny arbejdsprøvning. Min sagsbehandler er målløs og vi snakker lidt frem og tilbage og vi er enige om, at han skal ringe til Dorte allerede om mandagen og fortælle hende, at hvis hun ikke ønsker at ansætte mig så afbryder han praktikken. Min sagsbehandler er helt bevist om, at det er gratis arbejdskraft Dorte forsat er ude efter.
Praktikken blev stoppet, men det er ikke det værste, jeg kan godt leve med, at Dorte ikke ønskede at ansætte mig, men jeg har svært ved at leve med hendes begrundelser overfor kommunen. De ting som min sagsbehandler læste op, er hårdrejsende og uden hold i virkeligheden.

Dorte, hvis jeg var en så dårlig medarbejder som du gjorde mig til overfor kommunen, hvorfor har jeg så arbejdet for dig i 7 måneder? og hvorfor har jeg selv passes din forretning Hønen i lange perioder selv? Hvorfor gav du mig gaver og små kort med tilkendegivelse på, at du var glad for min arbejdskraft? Dorte kan du fortælle mig, når du stort set ikke satte dine ben i Hønen, hvordan du kan vide hvordan jeg arbejdet? Både Pia og jeg er meget bevist om, at du bruget at sende spioner op i Hønen, men de var så tydelige, de afslørede sig selv hver gang og både Pia og jeg har grint af meget af dem, det skal du vide!

Og igen, du var parat til at ansætte mig pr 1. August hvis godkendelse lå på mit flexjob men her en måned sener, er jeg den dårligste medarbejder du nogensinde har haft. DET FORSTÅR JEG GANSKE ENKLET IKKE; Den eneste måde det giver bare en smule mening er, at du har fyret Pia på grund af for mange sygedage, men fakta var, at hun ikke ville arbejde 3 ud af 4 lørdage, Pia var jo også i flexjob og du fik 2/3 del i refund fra kommunen. Din plan for den nye forretning er, at der altid skal være 2 på job og da du nu har fyret Pia, er du nødt til at ansætte og aflønne 2 fuldtids medarbejder, din kabale går ikke op. Din kabale ville gå op med 1 fuldtidsansat og både Pia og jeg på flexjob, hvor du ville få 2/3 del i refund, altså dine omkostninger ville være betydelige mindre, men det ødelagde Pia for dig og du kunne ikke presse Pia til at forsætte på dine betingelser. MEN JEG FORSTÅR STADIG IKKE OG JEG MENER IKKE, AT JEG ER MINDRE FATSVAG END FLERTALLET AF DANSKER, HVORFOR KUNNE DU IKKE BARE SIGE LIGE UD AF POSEN, AT DU IKKE KUNNE ANSÆTTE MIG, HVORFOR SKULLE DU SVINE MIG SÅDAN TIL? HVORFOR NEDGØRE MIG;? -DU LEVNER MIG JO IKKE EN CHANCE, JEG SKAL BARE JORDRES –
Dorte er du klar over, at de meget dårlige ting, som du har sagt omkring min person, at de ting nu står i min journal på kommunen og jeg kan ikke gøre noget ved det. Selvom det er åbenlyst for alle, at det kun er et faktum om penge og dine beskyldninger, tilbagebeviser du selv i kraft af de sidste 7 måneder og i kraft af, at du forsat gerne vil have, at jeg arbejder gratis for dig!

Jeg vil bare gerne have lov til at spørge dig – HVORFOR ?
Lotas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2006, 14:48   #2
Lotas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
Lotas er ny på vejen
RE: misbrugt i flexjobbets navn!

??
Lotas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2006, 22:31   #3
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: misbrugt i flexjobbets navn!

Hej Lotus og velkommen til K10

Ja det var da en sørgelig historie, men der er noget jeg ikke fatter!!

Hvorfor har du været i arbejdsprøvning i 7 måneder, har der overhovedet ikke været opfølgende samtaler med kommunen om hvordan det går, og om du skulle ansættes i fleks eller videre i systemet??

Jeg syntes det hele lyder lidt underligt, og mener da nok kommunen har sovet i timen hvis de ikke har fulgt bedre med, og burde da ihvertfald kunne indse at du ikke kan være så dårlig når arbgiver ikke har gjort vrøvl til kommunen i 7 mdr, uanset du har været "gratis" arbejdskraft.

Så jeg syntes du skulle tage en ordentlig snak med din sagsbeh. og spørge om det kan være rigtigt, og så kræv agtindsigt, hvis du ikke allerede har gjort det.

Hilsen

Bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2006, 22:40   #4
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: misbrugt i flexjobbets navn!

Puha sikke enb historie.... kender godt lidt til det der med at blive svinet til af en arbejdsgiver.... jeg var ansat et sted hvor vi så fik nye ejere, han ville gerne beholde mig for det var jo godt at støtte de "svage" i samfundet og give os lidt håb..... men lige pludselig så vendte bøtten og jeg fik at vide af min jobkonsulent at han havde ringet og svinet mig til på det groveste osv... og kort tid efter fik jeg en fyreseddel med beskeden at det var pga omstrukturering... fint nok men da jeg så konfronterede ham med de ting han havde sagt til kommunen ja så trak han i land og det havde han aldrig sagt!!
Godt jeg slap væk der fra!! er nu i et andet fleksjob og det er jeg så super glad for det tog min chef 1 1/2 måned og så blev der skrevet under!!

Men pointen var at jeg føler med dig og kan virkelig godt sætte mig i dit sted!

Held og lykke

Knus Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2006, 08:56   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: misbrugt i flexjobbets navn!

Hej Lotus.....jeg håber inderligt at du kan holde fanen højt....sikke dog en ussel behandling du har fået....man kan da kun håbe på at det rygtes i din lille by....og jeg vil da tro at kommunen sætter en stopper for at sende gratis arbejdskraft ud til en, der gentagne gange har vist at hun ikke inderst inde vil ansætte folk i fleksjob....hvor var det godt at du ville dele din historie med os på K10...for den viser at man skal fastholde at en praktiktid i et måske kommende fleksjob er 13 uger.....3 mdr. burde være nok for alle parter, og jeg vil da tro at i de fleste tilfælde burde praktiktiden være mindre.....det er rystende hvis vi er på vej til et system for arbejdsgivere der bare vil have gratis arbejdskraft og når den tid er brugt op....så får folk en grim udtalelse med på vejen og så har arbejdsgiveren straks en ny i arbejdsprøvning, jeg syntes det er godt du har sendt det brev afsted, man må håbe hun har fået lidt at tænke over....det at hun ikke reagere på dit brev, fortæller jo at hun må have en sort samvittighed...jeg forstår godt din frustration, og jeg føler med dig.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2006, 11:15   #6
Lotas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
Lotas er ny på vejen
RE: Kommunen mener ikke, at ansvaret er deres

Kommunen valgte at forlænge min arbejdsprøvning i det jeg pr. 1 August ikke var godkendt til flexjob. Grunden til, jeg var i arbejdsprøvning fra 1 Feb. til 1 Aug. skyldes, at min sagsbehndler gik på barsle og der skulle ansættes en ny i hendes sted. Men pointen må jo være, at 1 August var Dorte parat til at ansætte og hun tilsviner mig 1 Sep. at kommunen vasker sine hænder i den forbindelse og jeg er efterfølgende blevet "truet" af min sagsbehandler, hvis jeg gør en sag ud af det. Den følelse af misbrug, den forsvinder jo ikke, bare fordi jeg er stoppet med at arbejde for Dorte. Ikke at jeg selv ønsker , at blive hængende i en negativ stemning, men den manglende opbakning fra min sagsbehandler gør, at den tillid, jeg troede der var, den er også væk. Jeg skal til møde med ham på fredag og jeg ved, at han bare fejer mig af. Som han siger, at den sag er afsluttet og når den er afsluttet, så de evt. følelser jeg har, de bør også være væk. Men det er jo ikke virkeligheden. Jeg tænker meget over, når jeg skal i et nyt job, om det bliver en ny arbejdsprøvning i 3 mdr. eller en direkte ansættelse, men et er givet, den optimistiske stemning, der burde følge et job, får jeg svært ved at finde. JEg ved ikke om man kan lærer at sætte sig udover sin barnelærerdom om god arbejdsmoral og at man forsøger at gøre en forskel?
Citat:
bantam skrev:
Hej Lotus og velkommen til K10

Ja det var da en sørgelig historie, men der er noget jeg ikke fatter!!

Hvorfor har du været i arbejdsprøvning i 7 måneder, har der overhovedet ikke været opfølgende samtaler med kommunen om hvordan det går, og om du skulle ansættes i fleks eller videre i systemet??

Jeg syntes det hele lyder lidt underligt, og mener da nok kommunen har sovet i timen hvis de ikke har fulgt bedre med, og burde da ihvertfald kunne indse at du ikke kan være så dårlig når arbgiver ikke har gjort vrøvl til kommunen i 7 mdr, uanset du har været "gratis" arbejdskraft.

Så jeg syntes du skulle tage en ordentlig snak med din sagsbeh. og spørge om det kan være rigtigt, og så kræv agtindsigt, hvis du ikke allerede har gjort det.

Hilsen

Bantam
Lotas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2006, 11:17   #7
Lotas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
Lotas er ny på vejen
RE: tak

Tak for det. set i bakspejler, er jeg glad for, at jeg faldt over denne side, - Det viser jo bare, at jeg så langfra er den eneste, der føler sig svigtet af arbejdsgiver / kommunen.

Citat:
Borroe skrev:
Puha sikke enb historie.... kender godt lidt til det der med at blive svinet til af en arbejdsgiver.... jeg var ansat et sted hvor vi så fik nye ejere, han ville gerne beholde mig for det var jo godt at støtte de "svage" i samfundet og give os lidt håb..... men lige pludselig så vendte bøtten og jeg fik at vide af min jobkonsulent at han havde ringet og svinet mig til på det groveste osv... og kort tid efter fik jeg en fyreseddel med beskeden at det var pga omstrukturering... fint nok men da jeg så konfronterede ham med de ting han havde sagt til kommunen ja så trak han i land og det havde han aldrig sagt!!
Godt jeg slap væk der fra!! er nu i et andet fleksjob og det er jeg så super glad for det tog min chef 1 1/2 måned og så blev der skrevet under!!

Men pointen var at jeg føler med dig og kan virkelig godt sætte mig i dit sted!

Held og lykke

Knus Borroe
Lotas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2006, 11:32   #8
Lotas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
Lotas er ny på vejen
RE: ingen straf

Jeg forstår ikke, at det er kommunens holdning, at man bare skal gå videre med et skuldertræk og et smil på læben. Om det er misbrug i flexjobbets navn eller fysiskmisbrug - Hvilken kun kan give misbrug og følelsen af, at verden forsvinder. Jeg tror ikke desværre ikke, at kommunen stopper med at sende folk til hende med løntilskud. Susanne var ansat i 6 mdr med fuld løntilskud, efter de 6 mdr holdte hun kun 1 mdr og hun følte sig tvunget til at sige op, altså var vi to på flexjob. 1 ansat 22 timer med 2/3 i løn tilskud og mig i arbjdsprøvning 20 timer ugen. Så nu har Dorte kun 1 lønudgift der hedder 5000 kr om mdr. Jeg ved ikke om det er lovligt i lovens forstand, men som tingene har udviklet sig, kan jeg ikke gøre noget ved det - udover - at håbe på, at kommunen stopper med at give Dorte billig eller gratis arbejdskraft, for det er ikke nødvendig, at hun misbruger andre for egen vindings skyld.

Citat:
Ingrid skrev:
Hej Lotus.....jeg håber inderligt at du kan holde fanen højt....sikke dog en ussel behandling du har fået....man kan da kun håbe på at det rygtes i din lille by....og jeg vil da tro at kommunen sætter en stopper for at sende gratis arbejdskraft ud til en, der gentagne gange har vist at hun ikke inderst inde vil ansætte folk i fleksjob....hvor var det godt at du ville dele din historie med os på K10...for den viser at man skal fastholde at en praktiktid i et måske kommende fleksjob er 13 uger.....3 mdr. burde være nok for alle parter, og jeg vil da tro at i de fleste tilfælde burde praktiktiden være mindre.....det er rystende hvis vi er på vej til et system for arbejdsgivere der bare vil have gratis arbejdskraft og når den tid er brugt op....så får folk en grim udtalelse med på vejen og så har arbejdsgiveren straks en ny i arbejdsprøvning, jeg syntes det er godt du har sendt det brev afsted, man må håbe hun har fået lidt at tænke over....det at hun ikke reagere på dit brev, fortæller jo at hun må have en sort samvittighed...jeg forstår godt din frustration, og jeg føler med dig.

Mvh Ingrid.
Lotas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2006, 13:55   #9
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: misbrugt i flexjobbets navn!

Hej Lotus....jeg var blevet splittergal hvis det havde været mig....jeg håber at du ER fleksjobvisiteret, sådan at du ikke er i lommen på en umulig sagsbehandler...han kan jo ikke sådan gå og "straffe" folk fordi han åbenbart ikke kan forvalte sit job ordentligt...normalt har man en jobkonsulent der varetager ens fleksjob og så sin sagsbehandler til alt det andet....det giver god mening for mig nu at du har været i praktik i 7 måneder.....jeg vil tro at kommunen har accepteret det, fordi det så var meningen at du lige fra dag 1 du var visiteret så havde et job....orker du det...så syntes jeg bestemt du skal klage eller simpelthen skrive en redegørelse om dine oplevelser til borgmesteren....og det gælder din oplevelse i og om jobbet men sandelig også din oplevelse med din sagsbehandler.....ingen borgere skal finde sig i sådan nogle små magtmennesker......vi er syge og skal ikke finde os i at blive behandlet så respektløst....jeg er sikker på at borgmesteren vil tage din klage alvorligt, måske han får hele to klager...Pia sidder måske også og er fuld af vrede, harme og skuffelse...klager man til en borgmester så er han i det mindste forpligtet til at svare....og jeg kan ikke forestille mig at han syntes det er ok at kommunens borgere bliver brugt som en slags arbejdskvæg for arbejdsgivere der vil spare lønudgifter.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2006, 20:03   #10
Lotas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
Lotas er ny på vejen
RE: misbrugt i flexjobbets navn!

Jeg er godkendt til flexjob og Pia er heldigvis videre i sit liv, hun har fået et godt job. Jeg kan enten vælge og fører sag mod Dorte og forlade byen eller blive i byen og lade Dorte vide, at jeg intet glemmer! Jeg skal som sagt til møde med sagsbehandler på fredag, en samtale om fremtiden. Jeg er ikke færdig med denne disku med ham og han skal ikke feje mig af.
Lotas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I behandlingsmulighedernes navn L. Madsen Spørgsmål ang fleksjob 16 07-03-2013 18:44
Hvad er barnets navn? smækkerlækker Dit og Dat 41 20-07-2012 12:09
Så kom der navn på hvad jeg fejler sushjer 1 Alt det andet 112 15-09-2011 13:41
Mit Navn er Stenblank lone t Dit og Dat 0 30-10-2007 01:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension