K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2008, 16:13   #1
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Revalidering

Hej..

Jeg har søgt revalidering grundet forkert uddannelse iforhold til fysiske og psysiske vanskeligheder. Jeg er p.t. på dagpenge, men har nu fået at vide, at man ikke kan søge revalidering og samtidig stå til rådighed for arbejdsmarkedet.. Man skal altså være på sygepenge... Men forstår altså ikke det system!! Er bare lidt utilfreds... Skal man nu straffes for at tage ansvar, når a-kassen og jobcenter sover i timen... Jamen, må jo bare melde mig syg..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 19:43   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Dorthemus, kan godt forstå dig....

Der er ellers en lov om, at hvis man har problemer ud over ledighed, kan kommune behandle sagen.

Her er et par love, jeg har fundet:

Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik
Behandling og vurdering af ansøgninger
§ 8. Kommunen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp efter reglerne herom i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område og regler fastsat i medfør heraf.
Stk.2. Når en person har brug for hjælp til forsørgelse i forbindelse med ledighed, kan kommunen normalt gå ud fra, at behovet kan opfyldes ved kontanthjælp eller starthjælp og tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Kommunen behandler sagen efter regler, der er fastsat efter §4 a, stk.1, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
Stk. 3. Når en person har problemer ud over ledighed, behandler kommunen sagen efter reglerne, der er fastsat efter § 4 a, stk. 1 og 3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Og går ud fra §4a stk. 1 og 3 står her:

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
§4a. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om, hvordan de ansvarlige for beskæftigelsesindsatsen i jobcentre skal foretage vurderingen af, hvilke aktiviteter eller tilbud der skal gives (visitationen).
Stk.2. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om tilsyn med kommunernes praksis for vurderingen af, hvilke aktiviteter eller tilbud der skal gives (visitationen), herunder regler om, at kommuner, der ikke foretager de i visitationsreglerne foreskrevne sagsbehandlingsskridt, jf. stk.1, i forhold til den enkelte ledige, mister retten til refusion af udbetalt kontant- eller starthjælp til den pågældende ledige efter lov om aktiv socialpolitik fra det tidspunkt, hvor sagsbehandlingsskridtet skulle have været foretaget, og indtil det er sket.
Stk. 3. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om krav til undersøgelse af arbejdsevnen samt om sagsbehandling og fremgangsmåde i forbindelse med påbegyndelse og behandling af sager om fleksjob, jf. kapitel 13, og om revalidering, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik. Beskæftigelsesministeren kan endvidere fastsætte regler om grundlaget for vurderingen af behovet for tilbud efter § 22, stk. 4.

Så jeg mener, de burde hjælpe en, som har nogen problemer ud over ledighed, til at komme videre og at man ikke bare skal "melde sig syg" for at få hjælp.....

I må lige rette mig, hvis noget af ovenstående ikke passer...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2008, 17:31   #3
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Hej..

Ja, må indrømme jeg syntes de regler er lidt for besønderlige til mig...
Når selv a-kasserne indrømmer, at med den regering vi har i Danmark skal må ikke søge det offentlige om hjælp, ja så er der noget galt!!

Håber der kommer valg inden 52 uger - Ej.. Men de må da opfatte, at der er mange mennesker som bare godt kunne bruge lidt hjælp og hvis det ikke er for meget at forlange lidt menneskelighed...
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension