K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2008, 13:28   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Kan man stille spørgsmål til byrådet I Odense?

jf. http://www.odense.dk/Topmenu/Politik...0Byraadet.aspx kan man stille spørgsmål, hvilket jeg har gjort;

Hermed skal jeg venligst anmode om svar på flg. spørgsmål
  • Hvor mange borgere har valgt at køre en retssag mod Odense Kommune/søge advokathjælp i forbindelse med afklaring af borgerens arbejdsevne, indenfor det sidste år?
  • Hvor mange borgere har Odense Kommune valgt at sende fra sygedagpenge til kontanthjælp på grund af varighedsbegrænsning, da Odense Kommune ikke har nået at færdigafklare dem indenfor den givne tidsramme, indenfor det seneste år?
  • Hvor lang tid mener Odense Byråd der må gå med at skrive en henvisning til en speciallæge, som Odense Kommune ønsker en borger sendt til, i forbindelse med afklaring af arbejdsevnen?
  • Hvor mange klager har Odense Kommune fået over sociallæger det sidste år?
  • Hvor mange klager har Odense Kommune fået over kommunale psykologer det sidste år, og hvor mange af disse klager relaterer sig til uautoriserede psykologer?
  • Jeg skal venligst anmode Odense Byråd om skriftligt svar på ovenstående spørgsmål.

Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 13:28   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Og hvilket svar får man?

Hej Lena Michelsen.

Tak for din mail af 28. februar 2008, hvor du har stillet en række spørgsmål, som du ønsker
besvaret af Odense Byråd.

Dine spørgsmål er meget faktuelle og kan ikke umiddelbart besvares af byrådet uden
støtte/oplysninger fra forvaltningerne.

Derudover er dine spørgsmål meget omfattende, og nogle af spørgsmålene involverer
hver for sig flere af kommunens forvaltninger.

Var det muligt, at du kunne præcisere, om der er områder, du er specielt interesseret i,
så vi undgår at ulejlige forvaltningerne unødigt med fremskaffelse af oplysninger, som du
måske er mindre interesseret i?

Venlig hilsen
XX
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 13:59   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Så vi undgår at ulejlige forvaltningerne unødigt??????...tjah, hvis nu samme forvaltninger som et minimum bare gør deres arbejde ordentligt FRA STARTEN...så undgår de automatisk at presse borgerne derud, hvor det er nødvendigt at stille (for forvaltningerne) prekære spørgsmål.

Efterhånden burde kommunen kende dig så godt, at de udmærket ved at du ønsker svar på ALLE spørgsmål i dit brev, du stiller dem jo ikke for sjov.

ULEJLIGE.....vor herre bevares.

Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 16:24   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
jeg har modtaget flg.;

Hej Lena Michelsen.

Vi har valgt at betragte din henvendelse som en aktindsigtsbegæring og har d.d. videresendt dine spørgsmål til alle forvaltninger med anmodning om besvarelse hurtigst muligt. På grund af spørgsmålenes karakter kan det ikke lade sig gøre at besvare dem inden for den foreskrevne tidsfrist på 10 dage.

Besvarelserne vil blive returneret hertil, således at du modtager et samlet svar herfra.

Venlig hilsen
XX
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 16:26   #5
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Og har derfor skrevet;

Hej XX

Under henvisning til; http://www.odense.dk/Topmenu/Politik...0Byraadet.aspx

skal jeg henvise til følgende ordlyd;

Hvis du sender dit spørgsmål pr. mail eller pr. brev

Du kan også vælge at indsende dit spørgsmål pr. brev eller pr. mail. Spørgsmålet skal være indsendt senest en uge før byrådsmødet. Skriftlige spørgsmål besvares så vidt muligt på det efterfølgende byrådsmøde. Både spørgsmål og svar bliver efterfølgende lagt på Odense Kommunes hjemmeside.


Jeg ønsker mine spørgsmål behandlet jf. ovenstående, og således besvaret på et byrådsmøde. Kan dette ikke lade sig gøre, ser jeg gerne en begrundelse herfor. Jeg skal hermed endnu engang opsummere mine spørgsmål;

  • Hvor mange borgere har valgt at køre en retssag mod Odense Kommune/søge advokathjælp i forbindelse med afklaring af borgerens arbejdsevne, indenfor det sidste år?
  • Hvor mange borgere har Odense Kommune valgt at sende fra sygedagpenge til kontanthjælp på grund af varighedsbegrænsning, da Odense Kommune ikke har nået at færdigafklare dem indenfor den givne tidsramme, indenfor det seneste år?
  • Hvor lang tid mener Odense Byråd der må gå med at skrive en henvisning til en speciallæge, som Odense Kommune ønsker en borger sendt til, i forbindelse med afklaring af arbejdsevnen?
  • Hvor mange klager har Odense Kommune fået over sociallæger det sidste år?
  • Hvor mange klager har Odense Kommune fået over kommunale psykologer det sidste år, og hvor mange af disse klager relaterer sig til uautoriserede psykologer


Med venlig hilsen



Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 19:58   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg sidder og gnækker godt i skægget.

På dem, Lene.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 20:40   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
godt gået



Du har min respekt og tak for din fighter ånd.

Hm jeg/vi er selv lidt i gang på samme måde og det er yderst interessant hvilke svar vi får eller rettere manglen på samme

Foreløbig har vi indtil nu kun involveret forskellige forvaltninger og det er bestemt interessant at se hvorledes der ingen tværfaglighed er.

Vi er klar over at den ene afd ikke nødvendigvis kan/skal oplyse en anden afd om vores situation men kan ikke forstå at når jeg har givet en samtykkeerklæring på at man må indhente oplysninger overalt hvorfor er der så ikke noget der "hænger sammen" ?

Indtil videre har der i vores forløb været ca 15 mennesker involveret og det føles som om at alle "fedter" rundt med papirerne - uden at vi kommer videre!

Hvor svært kan det være - tilsyneladende meget svært

Hvordan gør du rent praktisk når du henvender dig til byrådet ?

Jeg spør fordi jeg ikke umiddelbart kan finde en oplysning på vores kommunes hjemmeside om hvordan man kommer i kontakt med dem.

-Spytter lige efter dig - det kan forhåbentlig hjælpe

og så får du også lige et
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 21:42   #8
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Fedt med opbakning

Tak til jer - det giver lige lidt flere vitaminer til kampen!

Buster: Jeg har skrevet "sammen" med div. forvaltninger siden marts sidste år. Først efter ½ år - og først efter Datatilsynet kom ind i billedet, kom der brugbare indrømmelser!

Det er min opfattelse at skrivelser til/fra forvaltningerne ikke føre noget reelt med sig. Derfor jeg insistererer på at det skal være på byrådsmødet, jf. http://www.odense.dk/Topmenu/Politik...0Byraadet.aspx

Jeg fornemmer en vis uvilje/forsøg på at slippe for dette, jf. nedenstående korrespondance, så jeg formoder jeg har fat i noget rigtigt denne gang!

Og det der er superdejligt er, at det faktisk var en anden borger som hjalp mig på vej til dette link, i debatten http://www.fyens.dk/modules/debat/to...topicid=264566

Odense er vist ved at vågne nu - i hvert fald i debatten, hvor jeg får mange gode hints af andre borgere.

Kan du ikke på din kommunes hjemmeside se hvordan du får dine spørgsmål besvaret til byrådsmøder? Alternativt ringe til kommunen og spørge?

Dukker mig lige for spytklatten og siger tak tak.

Held og lykke til dig også, -
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 21:48   #9
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
:-)

Ingrid:

Tja også lige min tanke. Jeg stiller naturligvis ikke spørgsmål som jeg ikke ønsker besvaret.

Jeg indstiller hermed Odense Kommune til et 10-tal for yderst veludført krumspring! Dog kan det ikke blive til et 13-tal da afslutningen manglede elegance

Maj-Britt:

Glad for jeg kan fremkalde et smil på dine læber. Der er nok at tude af, lad os da grine i stedet for
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2008, 23:39   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tak for dit hurtige svar

og jo, jeg må prøve at se om jeg kan finde oplysningerne på anden måde.

Vi har tidligere forsøgt og henvende os til en kommunalpolitiker men det fik vi intet ud af, tja, han gad ikke engang svare

Og som du også oplever de forskellige forvaltninger kommer ind i mellem med nogle ævle bævle "svar" som er totalt ubrugelige, hm, ja byrådsmøder er måske en løsning

Vi fortsætter vores kamp under mottoet:
"Vi overgiver os aldrig og vi tager ingen fanger!"

til dig
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kan vi stille op ? Birkes-musen Politik og Samfund 8 02-01-2012 11:14
Der er meget stille i oppositionen ! buster Politik og Samfund 0 26-02-2010 01:02
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
Min Sag står Stille Kimmo89 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 10-03-2009 22:34
Spørgsmål om redegørelse i Odense Kommune lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-09-2007 11:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension