K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Se afstemningsresultater: ledig fleker hvilke forsørgelsegrundlag?
Jeg er ledig flekser på kontanthjælp 7 25,00%
Jeg er ledig flekser ægtefælle forsørget 0 0%
Jeg er ledig flekser på ledighedsydelse 14 50,00%
Jeg er ledig flekser med anden slags forsørgelse 7 25,00%
Stemmere: 28. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2008, 22:48   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Flekser på kontanthjælp

Der findes ingen steder i statestikker noget konkret om hvor mange der er visiteret til fleksjob men hvor forsørgelsen er enten kontanthjælp eller ægtefælle forsørgelse ...

Jeg tænkte at det måske kunne være en god ide at finde ud af her hvor mange vi er som er på kontanthjælp selv om vi er visiteret til fleksjob ...

og ligeledes kunne det være en god ide at finde ud af om vi måske skulle prøve at lægge noget fokus på det, evt ang rettigheder osv ...

feks om alle er klar over at når man er på kontanthjælp men visiteret til fleksjob så er det nøjagtig de samme regler og rettigheder der gælder som for dem der er på ledighedsydelse ...

Dog er der noget så stupidt som kontanthjælpsloftet som kan ramme flekser på kontanthjælp lige som ægteskabsforsørgelse ....

så prøv at lade os finde ud af hvor mange der er på kontanthjælp .. og skriv hvis der er noget vi trænger til at få belyst .....
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 11:02   #2
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Jeg har ikke stemt endnu. Jeg vil lige hører hvor jeg skal sætte min prik. Jeg har haft flex-job siden 2000. Men blev fyrret p.g.a. sygdom her i efteråret 2007. Så jeg går hjemme, sygemeldt men med løn til den 31-03-2008. Men skal i gang med at søge pension. Så hvor sætter jeg min prik henne????
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 11:04   #3
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Jeg har lige et spørgsmål!
Dem der bliver visiteret til fleks, men ikke får sygedagpenge på visitationstidspunket, er de berettiget til kontanthjælp, selvom de har en mand der tjener for meget?
Er måske lidt langsom opfattende....
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 11:25   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Berit p Se meddelelser
Så hvor sætter jeg min prik henne????
Er du ikke ledig med anden forsørgelse?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 22:19   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Louise Se meddelelser
Jeg har lige et spørgsmål!
Dem der bliver visiteret til fleks, men ikke får sygedagpenge på visitationstidspunket, er de berettiget til kontanthjælp, selvom de har en mand der tjener for meget?
Er måske lidt langsom opfattende....
Louise

Louise de kan søge det der hedder en §74i


Særlig ydelse

§ 74 i.
Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2, er berettiget til en særlig ydelse, mens de venter på et fleksjob.
Personer under 25 år er dog kun berettiget til særlig ydelse, hvis indtægten er mindre end de beløb, der kan udbetales efter § 25, stk. 1, nr. 3 eller 4.
Stk. 2.
Ydelsen efter stk. 1 udgør forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2. For personer under 25 år udgør ydelsen efter stk. 1 forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4.
Stk. 3. § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse.
Stk. 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om, i hvilket omfang reglerne i kapitel 4 finder anvendelse på personer, der modtager særlig ydelse.
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2008, 17:29   #6
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Tak for svar Hejdien
Er denne særlige ydelse §74i, det samme beløb som kontanthjælpsmodtagere får?
Jeg håber bare så enderligt at de ikke tager mine sygedagpenge fra mig, inden at jeg er visiteret til noget, men man ved jo aldrig, man har jo hørt og læst om så mange skrækhistorier.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2008, 23:28   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Louise jeg må indrømme at jeg ikke aner hvordan de udregner det eller hvordan taksterne er, jeg har prøvet at søge men det nærmeste jeg er kommet det er arbejdsdirektorats side http://www.adir.dk/sw16615.asp der står under regler ude i højre side "bekendtgørelser om regler efter 74i" og her ville jeg så mene at jeg kunne finde noget, men men som med alt andet der har med systemet at gøre så er siden nede....

Jeg skal prøve at kigge efter noget om det her de næste dage...

og prøv selv at holde øje med den side, det kan jo være at den kommer op igen og så kan vi nok se noget om det der....


Så fandt jeg lige det her


Citat:
Særlig Ydelse
Hvis en person er visiteret til et fleksjob og ikke har ret til ledighedsydelse, kan den pågældende få særlig ydelse, hvis personen

* er fyldt 25 år og har en indtægt, der er mindre end kontanthjælpssatsen for personer, der er fyldt 25 år (voksensatsen), og som ikke har forsørgelsespligt over for børn eller
* er under 25 år og har en indtægt, der er mindre end kontanthjælpssatsen for personer under 25 år (ungesatsen) for enten ude- eller hjemmeboende.

Den særlige ydelse udgør forskellen mellem personens indtægt, og den kontanthjælpssats personen ville være berettiget til enten voksen ikke-forsørger satsen eller ungesatsen (for ude- eller hjemmeboende).

Reglerne om afgivelse af tilbud om fleksjob, indholdet af fleksjob m.v. hører under Arbejdsmarkedsstyrelsens ansvarsområde, se styrelsens hjemmeside.
Man kan læse mere om ledighedsydelse og særlig ydelse i Det Centrale Handicapråds pjece ”Fleksjob – 16. udgave, oktober 2006” Pjecen er udgivet i samarbejde med Beskæftigelsesministeriet. Pjecen kan findes på Det Centrale Handicapråds hjemmeside


http://www.clh.dk/fileadmin/template...ksjob16udg.pdf

og på side 36 står der følgende

Citat:
Særlig ydelse – for dem der ikke får ledighedsydelse
Særlig ydelse er for dem, som er visiteret til et fleksjob og ikke har et forsørgelsesgrundlag
i form af sygedagpenge, kontanthjælp og lignende, der er større end
kontanthjælpssatsen for ikke-forsørgere (for 2006 er det 8.749 kr. pr. måned).

Den særlige ydelse beregnes som forskellen mellem personens indtægt og 8.749
kr.


Hvis personen er under 25 år, kommer personen ind under den særlige ungeregel
(kontanthjælpssatsen for personer under 25 år). Det betyder, at man først
får ret til den særlige ydelse, hvis indtægten for hjemmeboende er lavere end
2.721 kr. og for udeboende er lavere end 5.638 kr. Her beregnes den særlige
ydelse som forskellen mellem den indtægt man har og 2.721 kr., eller for udeboende
5.638 kr.

Hvis personen ved uforskyldt ledighed efter et fleksjob ikke har optjent ret til
ledighedsydelse, kan personen også i denne situation modtage den særlige ydelse.


Den særlige ydelse er ikke afhængig af en evt. ægtefælles indtægt og formue
eller personens egen formue. Ydelsen er almindelig skattepligtig A-indkomst
.
Det sidste er nok værd at huske for alle flekser der er gift men som ikke er berettiget til ledighedsydelse, man bliver ikke fed af beløbet , men det er bedre end ingenting og ve mig om ikke kommunerne glemmer at oplyse om reglen ...

hov lousie ved godt at jeg skrev at jeg ikke vidste det i starten af indlægget men søgte lige lidt videre
  Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 11:41   #8
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Tusind gange tak for svar, jeg er ikke så kvik, at jeg bare selv kan lede, og så er det altså så dejligt, at der sidder nogle derude, og gider at hjælpe en. Et stort knus til dig, Heidien.
Nå så lyder det da som om man får nogen hjælp, hvis man bliver visiteret til fleks og er røget på kontanthjælp.... Men jeg er jo slet ikke blevet visiteret til det ene eller det andet, så det skal min kære kommune først gøre., jeg ved bare at jeg er forlænget på ubestemt tid til at de har truffet en afgørelse.
Jeg håber bare at de ikke ligepludselig svigter, som de plejer.
Endnu en gang tak
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 13:17   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
jeg ved bare at jeg er forlænget på ubestemt tid til at de har truffet en afgørelse.
Louise hvis du er det så er der ikke noget problem for så vil du komme på ledighedsydelse

og hvad ang at kommunen svigter nej det kan man aldrig gadere sig mod man kan kun håbe

og vi skal alle sammen krydse fingere for at det kommer til at gå , men mon ikke det gør det... det lyder som om de er i gang med noget når de melder ud at du er forlænget på ubestemt tid, men det kan ikke skade at holde dem lidt til ilden
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg som flekser mand Spørgsmål ang fleksjob 3 11-02-2013 14:08
Nu ny flekser mand Spørgsmål ang fleksjob 32 04-01-2013 10:27
Forhøjet kontanthjælp som flekser lomo Spørgsmål ang fleksjob 9 12-08-2009 21:15
flekser flygter fra job. Stella Det er da strengt ! 8 06-09-2007 10:26
LAFS til for flekser ??? Hejdien Dit og Dat 3 31-07-2007 09:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension