K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2008, 14:55   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Forening af fejlbehandlede

Citat:
Svigt i et omfang, der bare ikke må ske!

Lad det være sagt med det samme. Charlotte Sørensens behandlings- og sygeforløb er et grotesk eksempel på svigt i særklasse. Ikke desto mindre er tusindvis af danske borgere fastlåst i en tilsvarende situation. Borgere der er ladt i stikken af det politiske system, socialforvaltningen og behandlingssystemet.

Tak til Nyhedsavisen, som har modet til at bringe historien. Som avisen skriver, har Charlotte Sørensen i 12 år levet med en sygdom, der med stor sandsynlighed er tuberkulose. Og hun har levet med sygdommen uden at nogen har grebet ind.

For tre år siden landede sagen første gang på sundhedsministerens skrivebord. Men intet er sket. Hvordan har det kunnet komme hertil?

Foto: Tine Juel

Mens de berørte instanser begynder at samle sig foran håndvasken for at få ansvaret placeret, henleder www.Fejlbehandlet.org opmærksomheden på Sverige. For i Sverige har man et specielt beredskab, skabt til at hjælpe borgeren når sundhedssystemet fejler.

Må vi be’ om et tilsvarende beredskab i Danmark!
http://www.fejlbehandlet.org/index.p...parent=0&id=28
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 17:12   #2
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej hej

Ja Sverig er et land der har bedre velfærd end Danmark ,der kan man også gå sygemelt sålænge man har behov for det ,ikke noget med deadlines der stresser fyssisk syge så meget at de også ender med og få depressioner og mange andre ting.Men jeg kender ikke til deres pensions ordninger og ved ikke om de har flex.

I en lille båd der gynger ser jeg og er på vej til Sverig, Fravel Danmark du var ikke det land jeg trode du var ,er bare blevet fyldt med løgn,af diverse politiker i de 25 år som jeg har betalt skat.


sørgerligt men sandt mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 18:20   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, Baldur, men det er snart fortid.

Sverige er ved at kopiere den danske "velfærdsmodel" - både mht. sundhedsvæsen og arbejdsmarked.

Det forklarede den svenske statsminister på BBC - Hardtalk.

Så... velbekomme, Sverige.

Det bliver en hård en at sluge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 21:27   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis det bliver sådan at Sverige kopiere danskerne (stakkels Sverige) så bliver det vel også sådan at danskere visiteret til fleks kan bo i Sverige ...

Måske det var en ide at gå på svenske debat sider og fortælle de svenske borgere hvordan det i virkeligheden foregår i danmark bag facaden
  Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 21:48   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ved altså ikke lige noget om fleks og førtidspension i Sverige, det er arbejdsmarkedet og sundhedsvæsenet, der skal ændres voldsomt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man være aktiv i en forening når man er FP'er? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 15-11-2011 22:31
Forening: støtte til Handicapbil buster Politik og Samfund 0 09-04-2011 20:05
kender i en forening der kan hjælpe mig ?? boondock Alt det andet 5 18-06-2010 22:40
PTSD - ny forening zuza Et godt link! 1 05-11-2009 11:19
Forening for fleksere og førtidspensionister. Stella Et godt link! 5 02-10-2008 10:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension