K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2008, 14:06   #1
Tvillingerne20
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tvillingerne20 er ny på vejen
Speciallægeerklæring

Jeg er helt ny på siden, og har brug for lidt hjælp som jeg ikke har fundet svaret på andre steder.

Har to rimlig korte spørgsmål.

Mn kommune har bedt om en speciallægeerklæring fra den neurolog som jeg er fast tilknyttet. Denne har lægekonsulenten som træffer afgørelser om flekskob udbedt sig. Kommunen har modtaget speciallægeerklæringen fra min neurolog, lægekonsulenten på kommunen har efterfølgende bedt om uddybende svar fra min neurolog, disse er modtaget på kommunen og lægekonsulenten er i tvivl om det han skriver, og synes at jeg skal arb. prøves i et kort afklarende forløb på Jobkompagniet i Silkeborg.

Ligeledes har min sagsbehandler været hos lægekonsulenten som træffer afgørelse om invalidepension. Han er også meget i tvivl efter at have set speciallægeerklæringen og de nye uddybende svar som de har bedt om. Han er også i tvivl om hvad det præcis er min neurolog mener......

Derfor som I nok kan se, er afgørelse om kortafklarende forløb truffet, for at finde ud om jeg kan klare et fleksjob. Jeg har knap overskud og kræfter til at være mor og kone......og klare alt det daglige og pga. speicallægeerklæringen skal jeg slæbes igennem et forløb som jeg ikke kan klare.


Nu er spørgsmålet. Har min neurolog pligt til at indkalde mig således at han høre hvordan mit liv og sygdom er, så erklæringen kan udarbejdes, og skulle jeg have haft specialerklæringen til gennemlæsningen for at finde ud af om der var nogle tilføjelser som jeg mener skulle med.

Håber at der er nogle der hjælpe mig...snarest...

Mange hilsner
Tvillingerne2004
Tvillingerne20 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 14:35   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ligeledes har min sagsbehandler været hos lægekonsulenten som træffer afgørelse om invalidepension. Han er også meget i tvivl efter at have set speciallægeerklæringen og de nye uddybende svar som de har bedt om. Han er også i tvivl om hvad det præcis er min neurolog mener......
Citat

Det er ikke lægekonsulenten der skal træffe afgørelse om Pension.

Ring til din neurolog og bed om hjælp til at få klargjort hvad han siger og bed om en kopi af lægeerklæringen for det har du ret til.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 14:51   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Kopi af lægeerklæring

Jeg vil blot supplere Stella. Du HAR RET TIL at få en kopi af lægeerklæringer, men du kan risikere at speciallægen siger, at han ikke må give dig den, fordi at det er kommunen der har bedt om den, MEN så beder du bare din sagsbehandler om en kopi af den lige så snart hun har modtaget den.
Statusattester og generelle helbredserklæringer har du også ret til at få en kopi af. Jeg vil umiddelbart tro at det gælder alle lægepapirer.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 15:20   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Under alle omstændigheder har du ret til at SE din lægejournal... hvis ikke speciallægen vil give dig en kopi, så må han jo ofre, at du sidder hos ham og gennemlæser din journal....du har ikke ret til, at få en speciallægeerklæring til gennemlæsning og tilføjelser inden den bliver sendt til kommunen, men enhver speciallæge med respekt for sig selv, lytter naturligvis til dig, som regel er en speciallæges erklæring bygget på, dels hans undersøgelse af dig og dels hans samtale med dig.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 15:26   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej tvillingerne20 og velkommen til.

Du skal have din ressourceprofil opdateret med de nye oplysninger, og der SKAL du have mulighed for at komme med dine kommentarer.

Og da kommunen har besluttet, at du skal afprøves, så har du RET til at klage over det, og der kan du så komme med dine indsigelser og beskrive, hvordan din hverdag er... at du IKKE kan magte en afprøvning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 16:13   #6
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej. jeg har selv lige fået lavet en speciallægeerklæring,og var meget nervøs inden,da jeg vil søge pension.Det var kommunen der havde bedt om den.Alt gik godt,heldigvis Men jeg har fået den tilsendt af hende,og skulle kontakte hende hvis der var noget der ikke stemte med det vi havde snakket om.Ikke fordi hun må lave den om, men hun ville så skrive et tillæg til den.
mange hilsner fra Sanne
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 18:30   #7
Tvillingerne20
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tvillingerne20 er ny på vejen
Hej igen...

Først tak til alle der har givet deres besyv med.

Inden jeg havde set jeres svar havde jeg talt med socialrådgiveren hos Muskelsvindfonden. Hun oplyste også at neurologen ikke har pligt til at indkalde mig til samtale ifm. med udarb. af sp. lægeerklæringen. Men at det havde været en god idé...og hun oplyste også som I har skrevet at jeg ikke har ret til at gennemlæse erklæringen inden den kommer til kommunen. Hun gav mig også ret i at jeg bare måtte møde op og smile...fortælle mit navn og gøre det jeg kunne, så kunne de jo selv få syn for sagen...hvordan min krop har det....

Jeg har skrevet til min socialrådgiver, og hun har lige svaret at hun har sendt den til mig i dag pr. post. Det bliver rart at kunne gennemlæse den.

Var til kontrol hos min neurolog i dag og fortalte at kommunen havde truffet afg. om at jeg skulle på et kort afklarende forløb på Jobkompagniet i Silkeborg. For at finde ud af om jeg kunne varetage et fleksjob. Jeg fortalte ham som det var, at jeg slet ikke kan finde ud af hvordan jeg skal finde kræfter til det....og for første gang i over et år....nu har jeg haft en rigtig god snak med min neurolog (går der ellers kun hver 3. måned).

Da jeg talte med socialrådgiveren fortalte hun at de (fagfolk fra Muskelsvindfondens Rehabiliteringscenter) at de vil komme ud på besøg hos mig omkring 1. maj og lave en konsulentrapport...en rapport som vil beskrive min sygdom, mine omgivelser, hvad jeg kan og ikke kan..........og så videre....Den ville have været guld værd nu at have haft......

PS. Gid jeg havde hittet denne side lidt før....smiler

På gensyn
/Tvillingerne2004
Tvillingerne20 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 18:35   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det var da godt nyt... håber du bliver og fortæller hvordan det går...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 21:25   #9
Tvillingerne20
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tvillingerne20 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
det var da godt nyt... håber du bliver og fortæller hvordan det går...
Hej Stella

Det kan du tro at jeg gør....er vist kommet for at blive på denne side.......

/tvillingerne2004
Tvillingerne20 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 22:27   #10
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Tvillingerne20

Ville bare sige hej og velkommen.... samtidig med jeg sidder og er vildt uforstående overfor at der er blevet lavet en speciallægeerklæring uden at du har været kaldt ind til samtale..... hmmmm... det har jeg nu aldrig været ude for. Heldigvis.... fordi jeg kan da godt se at det der er blevet sat i gang med muskelsvindsfonden og en konsulent rapport ville have været noget rar at have i første omgang. Men typisk fungere vores system fuldstændig bagvendt. Og der er sgu sjældent hjælp at hente nogen steder. Den skal man selv finde.
Jeg har selv ikke været inde på denne side længe, men den er virkelig god. Og jeg har været rigtig glad for den opbakning man får her. Håber du også gør... smiler.... og så håber jeg tingene kommer til at gå i orden for dig!!!
Kh
B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallægeerklæring SuperMary Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-04-2012 11:10
speciallægeerklæring brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-11-2010 21:28
Speciallægeerklæring X 3 Jørgine Spørgsmål ang fleksjob 11 08-11-2009 17:38
Speciallægeerklæring Jørgine Dit og Dat 14 13-09-2009 10:29
Speciallægeerklæring Gittchen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-05-2007 00:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension