K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2006, 11:34   #1
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Jeg er ny herinde og vil prøve at lave en kort beskrivelse af en lang historie, der handler om Revalideringsforløb på fem år. Nu uddannet pædagog med diplom i fire fag.

Efterfølgende er min fysiske situation forværret, så jeg bliver sygemeldt efter at have arbejdet i fire måneder. jeg har da kun 23 timer om ugen, og får nu sygeløn efter en meget lav beregning.

Jeg mistede min dagpengeret, da der gik koks i det med hensyn til at demintere. Mine diplomfag viste ikke at gælde og jeg skulle så opsamle 1900 timer på ny, inden for tre år, hvilket jeg ikke kan fordi jeg er sygemeldt.'

Jeg har været på kursus, arbejdet på krisecenter og tre måneder på et dagtilbud for psykisk syge ( arbejdsprøvninger). min sagsbehandler havde min sag på møde for en tre uger siden, da jeg søger om at blive visiteret til fleksjob. Hun troede den gik blankt igennem, men det gjorde den ikke, grundet de nye regle pr. 1 juli.

Jeg skulle yderligere i arbejdsprøvning tre måneder et andet sted. Sagsbehandleren og jeg blev enige om at få mig afprøvet på et center, hvor de kan afprøve mig set i forhold til et hvert job.

Mine arbejdprøvninger viser jeg kan klare fire timer om dagen, inden for mit fag. der skal ikke være hårdt fysisk arbejde, da jeg får ondt on mister min koncentrationen.

Lægekonsunten har godtaget mine skavanker som varige og alle behandlingformer er prøvet, så det lægelige er afsluttet.

Nu er det så, jeg ikke ved, hvordan jeg skal dokumentere at jeg ikke kunne klare et fuldtidjob, for jeg kan næsten ikke klare mig med et beregningsgrundlag på 23 timer. Efter de nye regler, skal jeg jo dokumentere.

Jeg har det svært fordi sagen trækker ud og jeg er bange for mit beregningsgrundlag.
Er også bange for at skulle vente flere måndeder på næste prøvning. Der gik syv måneder sidste gang, og derfor blev sagen ikke vurderet efter de gamle regler. Arbejdkonsulenten fandt ikke noget job, men det gjorde jeg selv.

Jeg har haft en samtale med vores socialchef, som bevirkede at konsulentfimaet fik yderligere assistance.

Nu må jeg vist hellere slutte, for det bliver en længere smøre. Længere end jeg regnede med.

Er der nogen der har gode ideer, vil jeg tage mod dem med kyshånd.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2006, 07:00   #2
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: til bea.

Hej Bea. tak for dit indlæg.
Har lige et spørgsmål til dig. Hvad er paragraf 28 som du skrev om ?
hilsen annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2006, 07:46   #3
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
RE: Arbejdsprøvning

Personligt syntes jeg, at § 28 er en lidt genial ordning især for os med en kronisk sygdom. §28 vil kort fortalt sige, at hvis man er syg, kan arbejdsgiveren få udbetalt dagpengetaksten, som et slags plaster på såret.

Citat:
1) Almindelig aftale.
Når lønmodtagerens sygdomsrisiko er væsentlig forøget på grund af en langvarig eller kronisk lidelse.

Fraværet på grund af lidelsen skal skønnes at medføre mindst 10 fraværsdage indenfor 1 år.

I tvivlstilfælde kan det faktisk hidtige fravær på grund af lidelsen tillægges betydning i vurderingen.

Aftalen gælder for 1 år ad gangen og omfatter kun fravær på grund af lidelsen.

Aftalen kan ikke fornyes, når lønmodtagerens fravær på grund af lidelsen i det forløbne år ikke har medført 10 fraværsdage, medmindre der ved aftalens udløb er sket væsentlige ændringer i lønmodtagerens arbejdsmæssige eller helbredsmæssige forhold.

2) Midlertidig aftale.
Når lønmodtagren skal indlægges eller behandles ambulant på sygehus eller tilsvarende behandlingsinstitution, og indlæggelsen eller behandlingerne var besluttet på ansættelsestidpunktet, eller når arbejdsgiveren under det bestående arbejdsforholdhar udbetalt dagpenge eller løn under sygdomi 2 uger for samme lidelse inden for de sidste 12 måneder før indlæggelsen eller behandlingerne påbegyndes.

Arbejdsgiverens ret til at få refunderet udbetalte dagpenge omfatter dagpenge udbetalt i forbindelse med fravær ved indlæggelser eller kontrolundersøgelser og eventuelt nødvendig rekreation i forbindelse hermed.

Lægeerklæring
Til brug ved godkendelse kan kommunen indhente en lægeerklæring, der betales af kommunen.

Udbetalning fra arbejdsgiver.
Arbejdsgiveren skal udbetale dagpenge/løn til lønmodtageren under sygdomsfravær, forårsaget af den nævnte lidelse/sygehusindlæggelse/behandling. Arbejdsgiveren kan herefter anmode kommunen om refusion.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2006, 13:14   #4
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Sorry!!!!!!!!!

Citat:
annette skrev:
Hej Bea. tak for dit indlæg.
Har lige et spørgsmål til dig. Hvad er paragraf 28 som du skrev om ?
hilsen annette
Jeg er flov over jeg ikke har set dit spørgsmål, men sket er sker. Heldigvi HAr Gitte svater dig i stedet.
jeg vil for eftertiden prøve i det mindste at få givet respons herinde.

Det skal ikke være en udnskydning, men en oplysning. jeg skal sanrt i en yderligere arbejdsprøvning, hvorefter jeg håber min sag kan blive afklaret. Jeg håber jeg kan blive visiteret til fleksjob, da jeg helt sikkert er berrittiget dertil. Jeg er kørt læidt ned lige for tiden, men det må de fpor guds skyld ikke vide på kommunen, så begynder de bare og køre på det psykiske, hvilket jeg ved at de gør i vores kommune. Når man har det dårligt psykisk er man ikke afklaret, og er man ikke afklaret bliver man sat på bistandshjælp fordi retten til dagpenge bortfalder.

Jeg har lige bedt om fuld aktindsigt. Jeg har indset at jeg nok ikke har alle papirer, og at de gerne må vide på kommunen, at jeg mener dette alvorligt.

Hejdien og dette forum har givet mig hjælp, således jeg kan se hvad andre har gjort,og hvad jeg også kan/bør gøre.

Jeg er i gang med at formulere min fortlælling om fem års kamp til vores borgmester. Jeg har ikke sendt brevet, men jeg agter at gøre det.

Knus Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension