K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2006, 23:05   #1
Fasanvej
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
Fasanvej er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Hej
Jeg er 57 år har ingen uddannelse og kraftig ordblind. Har fået kontanthjælp i 25 år.
Der har været søgt førtidspension 4 gange i 1992 - 1996 - 2001 - 2005
alle gange med afslag med samme begrundelse at alle aktiverings muligheder ikke er afprøvet .Alle gange der er søgt førtidspension er når jeg har fået ny sagsbehandler.
I 1992 - 1996 - 2001 er der efter afslag ikke gjort noget , men sagen er bare blevet lagt i skuffen .
Efter afslaget i 2005 har jeg fået ny sagsbehandler 2 gange.
Det er højre hånd og skulder jeg døjer med og det har jeg gjort i 17 år.
Ifølge speciallæge er det arvelig og kan ikke behandles, jeg må lære at leve med smerterne.Jeg kan kun klare ½ times arbejde af det daglige der skal gøres i hjemmet og så skal jeg holde 2 - 3 timers pause foran tv'et før jeg kan lave noget igen.
Nu har jeg fået en tid hos Sagsbehandleren her den 11. Sep. med henblik på arbejdsprøvning på Reva.

Hvad koster det for kommunen at sende mig på Reva i arbejdsprøvning ?.
Hvor lang tid tager sådan en arbejdsprøvning og hvor mange timer skal man have om dagen lægen skriver i lægeerklæringen at det skal være meget let og meget afvekslende arbejde ?.
Kan jeg få revaliderings ydelse og hvormeget ?
Hvad er forskellen på flexjob og skånejob og hvor mange timer skal man have pr. uge ?.

Med Venlig hilsen
Fasanvej
Fasanvej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2006, 03:08   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Arbejdsprøvning

Hej Fasanvej.
Jeg er IKKE sagsformidler, men synes efterhånden, jeg har set så mange tilfælde med langsommelig sagsbehandling.
Jeg faldt over det her på Kommunernes Landsforenings hjemmeside, hvor der står om, at der er faldet DOM pga. langsom sagsbehandling.

http://www.kl.dk/256211/

Jeg mener, kommunen skulle have hjulpet dig væk fra kontanthjælp for længe siden.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2006, 20:09   #3
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Arbejdsprøvning

En arbejdsprøvning kan koste alt fra ingenting til 100.000 kr. for kommunen. Du skal beholde dit nuværende forsørgelsesgrundlag, hvilket vil sige kontanthjælp.

Forskellen på fleksjob og skånejob er, at skånejob er for mennesker på førtidspension. Fleksjob er sidste mulighed inden man får førtidspension.

Som udgangspunkt skal man have 37 timer om ugen, men man kan starte på mindre timer, og så se om det er muligt at øge timeantallet.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension