K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2006, 12:17   #1
mor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
mor er ny på vejen
Ung førtidspensionist

Hej, jeg er 30 år, gift og mor til 3 små børn. Jeg har sclerose som jeg fik konstateret da jeg var 21 år. Jeg har derfor ingen form for forsikringer, tab ved erhvevsevne, pension eller lign. Min sclerose har taget meget fat det sidste år og selvom jeg er i fleksjob på 20 t. orker og magter jeg bare ikke mere. Arbejdet tager alle mine kræfter så jeg er udbrændt når jeg kommer hjem. Mit ægteskab knirker godt fordi jeg kun har energi til mit job og ikke familien. Jeg har problemer med synet pga. utallige synsnervebetædelser, hukommelsen osv. Jeg overvejer førtidspension, men som ny på boligmarkedet, 3 små børn osv. så rækker pengene fra en førtidspension ikke langt. Er der steder man kan spare som førtidspensionist f.eks forsikringer, varme, el?? vi bor i eget hus på 124 m2. Jeg har svært ved at se hvordan vi skulle få økonomien til at hænge sammen men har det også skidt med at sætte helbred og økonomi overstyr. Jeg ville høre til under regler FØR 1.1.2003 da jeg fik tilkendt IY i 1998. Hvorfor tager man ikke højde for folks livssitution - det er jo en kæmpe ulempe at ha været så ung da man fik diagnosen og man ikke kunne sikre sig imod denne situation... og jeg har små børn som jeg også skal forsørge, det er ikke kun mig og manden.... ?? håber i kan hjælpe med gode råd.
mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2006, 14:23   #2
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Ung førtidspensionist

Til venstre på denne side er der en kolonne, der hedder nyttige links, der er bl.a. et link til Landsforeningen for førtidspensionister. På deres hjemmeside har de, bl.a., et punkt, der hedder "værd at vide" (eller sådan noget), der står noget af det, du efterlyser.

Håber du får styr på din situation. Ved det er hårdt med økonomien, men din familie vil nok helst have dig i nogenlunde hel tilstand.
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Løn som førtidspensionist singel12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-04-2011 09:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension