K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2008, 11:51   #1
dgilc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2006
Indlæg: 6
Styrke: 0
dgilc er ny på vejen
Pensionsordning for fleksjobbere

Hejsa!

Længe siden jeg har været forbi denne side, da jeg jo har et godt fleksjob og det hele fungerer fint, lige indtil jeg her efter jul sad og arbejde i begunstigelseerklæringer i henhold til den nye lov, for folk som ikke er gift.

Jeg har i det fleksjob jeg har nu, været ansat i ca. 2 år, og haft det godkendt i ca. 1½ år. da det blev bevilliget var det under FOA´s overenskomst, da jeg er ansat i et kommunalt ejet idrætscenter, dog arbejder jeg næsten kun på kontoret.

For ca. ½ år siden, havde jeg en drøftelse med min jobkonsulent og min chef omkring løn og om pensionsordning. Jeg fandt ud af at når jeg har været ansat i kommunen i et år får man automatisk en pensionsordningpå lige fod med andre ansatte, så vidt så godt, jeg fik papirer tilsendt og det hele så fint ud. I henhold til debatten omkring lønnen fandt man ud af, at det ville være bedst for mig rent lønmæssigt hvis jeg fik ændret min ansættelseskontrakt, således at det blev HK´s overnenskomst den blev styret af. Det var fint jeg ik nyt ansattelseskontrakt, blev hævet et par løntrin og alt var i skønneste orden, lige indtil vi sad og kiggede på pensionordning, jeg fik så på Sampenion som er HK´s pensionsselskab oplyst at da jeg var fleksjobber, så gjaldt pensionsordningen ikke for mig, der var ikke nogen gruppelivsdækning, der var ikke kristisk sygdomsdækning, der var ikke dødsfaldsdækning. men det som blev indbetalt kunne jeg få udbetalt ved dødsfald eller ved pensionering.
Jeg fik derfor tilsendt en ny police uden alt den dækning.
Det var jeg ikke helt tilfreds med, så jeg er i gang med at undersøge hvordan dette hænger sammen. Jeg har i mellemtiden bl.a fundet ud af, at hvis jeg var blevet under FOA´s overenskomst ja så havde jeg været fuldt dækket som alle andre - prøv lige at spørg om jeg føler mig dårligt stillet, ja jeg fik lidt mere i løn , men blev ultradårligt stillet i pensionsøjemed. da mit fleksjob blev ændret.
Nu har jeg ikke hjemmeboende børn o.s.v, men jeg tænker på, hvad nu hvis jeg havde været 35 år og var kommet ud for samme arbejdsulykke, og havnet i det samme som jeg er i nu - jeg havde måske kone og 3 børn og så blev ramt af en blodprop eller anden livstruende sygdom, hvad skulle min familie så gøre ? atter et bevis på at man nedprioriterer syge mennesker og ikke giver dem mulighed for at komme ovenpå igen.

Hilsen
DGILC
dgilc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og pensionsordning foetsie Spørgsmål ang fleksjob 6 17-08-2013 12:19
Pensionsordning og førtidspension frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-10-2011 15:48
Pensionsordning Simmer Spørgsmål ang fleksjob 4 11-03-2010 17:09
pensionsordning/flexjob jsh Spørgsmål ang fleksjob 0 06-05-2009 09:03
pensionsordning udbetaling baldur Dit og Dat 0 08-04-2007 21:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension