K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2008, 02:31   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Test din computers sundhed gratis

Citat:
Test din computers sundhed gratis
Annonce
Af Ritzau
Alle danskere får nu gratis adgang til et virustjek på hjemmecomputeren. Videnskabsministeriet åbner en netside, der skal sikre danskernes tillid til it.
Det skal nu være gratis for alle danskere at få afklaret, om deres stakkels computer er forsvarsløs mod virus og hackere. Videnskabsministeriet lancerer på netsiden www.it-borger.dk en såkaldt sårbarhedstest, der skal hjælpe brugerne med at afklare, hvorvidt deres computer bør sikres bedre mod eventuelle angreb fra internettet.

- Det er helt afgørende for danskernes brug af de nye digitale muligheder, at de har tillid til sikkerheden. Derfor er det et væsentligt nyt tilbud, som vi lancerer, siger videnskabsminister Helge Sander (V) i en pressemeddelelse.

Han forklarer, at testen er brugervenlig, så den henvender sig til alle.

Fredag var der dog problemer med testen, da Ritzau forsøgte at benytte den, men IT- og Telestyrelsen arbejder på sagen.

Den gratis test ændrer ikke på nødvendigheden af eksempelvis antivirusprogrammer, hvis man vil sikre sin computer bedst muligt.
www.it-borger.dk
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 13:27   #2
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
-Og husk nu på, at det ikke er en virus scanner og dermed ikke hvad de fleste forstår ved et virustjek.

Citat:
Sårbarhedstest

Med dette værktøj kan du undersøge, om din computer er sårbar over for angreb fra internettet. Værktøjet leder efter åbne porte i din computer. Bemærk, at der ikke scannes for virus, orme eller lignende. Testen undersøger heller ikke, om du har opdateret programmerne på din computer.

Du kan læse mere om testen på Om sårbarhedstesten.
KimH
__________________
Send In The Clowns
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 13:36   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er rigtigt... det prøvede jeg også at fremhæve.

Men lad os nu se, hvordan det går... måske som Jobnet.

Citat:
Fredag var der dog problemer med testen, da Ritzau forsøgte at benytte den, men IT- og Telestyrelsen arbejder på sagen.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 13:38   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Nu er det jo en offentlig side så det undrer jo ikke at den siger dette når man prøver at bruge den

Kø til testen

Der er mange, som bestiller en test i øjeblikket, og vores kø er fyldt op. Prøv venligst igen lidt senere.

Med venlig hilsen

It- og Telestyrelsen
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 13:39   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske den "raskmelder" vores computere, som Jobcentrene fjerner vores sygdomme.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 13:54   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
tænkte det SAMME ZUZA...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 14:48   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er det jo lige i disse dage at jeg har en paranoid hjerne ....

I disse terror tider smider man folk ud uden retsag , man tvinger syge i arbejde, folk der ikke kan vipper vi ud af rullestolen, kan du ikke finde en bil og brænde af så kan du ikke høres ...

Syge har ingen retssikkerhed , internetudbyder tvinges til at lukke for folks forbindelse til lovlige p2p systemer, de skal logge folks kommunikation både på telefon og internet og mail ...

Så jeg skal ikke ind og have tjekket noget som helst på min computer nogen side som Helge Sander har været inde over , det kan kun gå galt

I morgen har vi alle en lille logger (vel og mærke ikke en børnelokker) men en lille keylogger så kan de følge med i alt hvad vi fortager os

Så er der styr på os he he

Og hvis i nu tror at jeg er paranoid så vil jeg bare lige sige til at , at bare fordi jeg er parnoid så betyder det ikke at der ikke er nogen efter mig
  Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 14:57   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Talking

Så skulle jeg måske ikke have lagt det under "nyttige links".

Vi skal måske have en kategori, der hedder:

"Log IKKE på her".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 16:47   #9
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
øv og jeg kan ikke engang give dig grønt igen zuza..
men super link!!
der helt sikkerts skal prøves når køen forsvinder smiler.
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 17:18   #10
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up God side check for dine programmer m.v.

Denne her fandt jeg frem til efter den negative udtaelse vedr. sikkerhedscheck som Helge Sander har publiceret. - At scanne porte er der mange programmer der kan. Et unødvendigt værktøj at bruge tid på mener jeg selv efter en prøve. Man får jo meget lidt info.

Denne her neden omtalte har jeg afprøvet og finder den god for check af programmer og opdateringer. Programmet fås på dansk. Kan afprøves før du henter det hjem:

Secunia PSI beskytter mod sikkerhedshuller
308,696 brugere har allerede installeret Secunia PSI og 25,384,155 brugerprogrammer bliver på nuværende tidspunkt overvåget.

Secunia PSI er det GRATIS sikkerhedsværktøj, som er designet med det ene formål, at hjælpe dig sikre din computer mod sikkerhedshuller. Sikkerhedshuller berører alle programmer installeret på din computer, fra operativsystemet til din email klient, office program, instant messaging og så videre.
Læs mere hvor det kan hentes https://psi.secunia.com/

Læs her på den danske side:
https://psi.secunia.com/?language=Danish

Her kan du prøve scanne Online
http://secunia.com/software_inspector/
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sundhed. dk le cuere Alt det andet 8 08-04-2013 19:51
Center for sundhed heidi kastrup Dit og Dat 9 16-01-2012 23:13
sundhed.dk jasch Alt det andet 7 16-12-2011 10:41
www.sundhed.dk zuza Et godt link! 1 01-03-2008 13:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension