K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2008, 00:27   #1
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Question Flexer på 3. år

En lang kamp mod systemet, med systemet som kronisk syg
Er nu 52 år, har gennem de sidste 10-12 år haft en bunke sygdom, alle mulige ting har jeg fejlet, men nu er jeg endelig endt i rheumatologisk regi, da man har fundet ud af, at jeg er ramt svært af en bindevævssygdom, som andre desværre ikke kan se.
Man ser nemlig ikke smerte, der er holdt nede med massiv smertelindring, træthed, der ikke kan soves væk, tørre øjne og tør mund, periodevise depressioner....you name it, I've got it.

Fik i 2003 at vide, det var uklogt at søge pension, da jeg på det tidspunkt var på sygedagpenge, og citat: godt nok havde mange forskellige symptomer og gener, men ikke var "syg" nok. Derfor gik sagen over til en flextildeling i dec 2004. Hvem kan føle, hvor SYG jeg er. Det er vist kun mig!

Er i 2. flexjob på 2. år, og kan snart ikke, ja faktisk ikke nu, klare de 3 x 6 timer, jeg har i en travl skadestue, som lægesekretær. Hvordan mon jeg kommer ned i tid. Hvor langt ned?
Ved jo, at gevinsten for "firmaet" er væk, hvis jeg kommer ned under 12 timer, da jeg har 2/3-dels tilskud med fra kommunen.

Hov glemte jeg at fortælle, at jeg fik type 1 diabetes i 2000, ja endda 1. april, så der blevet jeg godt nok narret aprilsnar med en drønakut indlæggelse.

Hvem kan fortælle mig, hvilken "strategi", der er klogest for mig, når nu jeg er derude, hvor jeg ikke længere kan klare de timer, jeg er på.
mvh
Laicapigen
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 00:39   #2
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Kan det ikke lade sig gøre at fordele timerne bedre eller er det afprøvet ??
Evt over 4-5 dage, jeg kan ikke være på benene mere end 3-4 timer.
Hvis jeg skulle være adsted i 6 timer ville jeg være fuldstændig færdig, så redder ekstra fridage jo ikke noget , men vi er jo forsellige situationer alle.

Jeg kunne forestille mig du er meget på sådan et sted, skulle måske lave noget andet

Held og lykke med det.

Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 00:47   #3
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Hej!
Jo, kunne nok lave andet, men jeg er udd. sygeplejerske og sekretær all-round. Jo, jeg er på, men jeg har jo levet i akut akut-regi helt siden min udd i 1981, så det er egentligt ikke problemet, da jeg tåler mere "stress" på den måde end andre. Men jeg går meget i det job, og er smadret af træthed, når jeg kommer hjem. Og med 18 timer, ja så går torsdagen med at rekreere, fredagen med at pusle hjemme, og puste til støvet, og ja så er det week-end. Føler egentlig, at mit liv går meget med at bare forsøge at hænge sammen. Har gået mange mange år i flinkeskolen med : Du skal passe dit arbejde og hjem-sangen!
Jeg skal ned i tid, men hvordan griber jeg det an?
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 00:50   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan gøre mange ting.

Du kan skrive en dagbog over, hvad du magter og ikke magter hver dag - på jobbet og på arbejdet. Hvad når du ikke derhjemme? Får du restitueret nok?

Du kan tage en snak med din praktiserende læge og vise ham din dagbog.

Du kan tale med din kommune, da jeg går ud fra, at de følger op på, hvordan det går dig i dit job. Har du en ressourceprofil, bør den opdateres med de nye ting, der er kommet til.

Kommunen skal gøre ALT for at bevare din tilknytning til arbejdsmarkedet, og hvis det betyder, der skal nogle ændringer til, så burde kommunen vejlede dig.

Men som jjc skrev, kan du jo også se, om dine arbejdsdage kan ændres, så de passer bedre til det, du kan magte.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 00:57   #5
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Hej igen!
Ja, har en ressourceprofil, og ja har kontaktet kommunen, hvor der sidder en gimpe, og svarer mig på mail, at hun ( svar i januar her) skal fratræde, har 6 feriedage, så det er ikke hende, der skal have med min sag at gøre. Punktum. Så har jeg henvendt mig til ssb-jammerbugt, att: den har overtager hendes job, og bedt om at få en ny sagsbehandler, men har intet hørt endnu. Altså syltet på ubestemt tid ( igen)
Jeg skriver smerte-søvn-aktivitwetsdagbog. Når ikke meget herhjemme, og slet ikke de dage, jeg er på arbejde. Har en dejlig mand, der gør sit til at få vores liv til at hænge sammen.

En af ulemperne ved min sygdom er jo, at andre ikke kan SE, at jeg er handicappet og funktionsnedsat. Og det er altså svært for mig at jamre, hvis I forstår:-)
mvh

Sidst redigeret af laicapigen; 16-02-2008 kl. 01:00.
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 01:01   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der skal jævnligt følges op på dit fleksjob. Du skulle jo nødigt blive arbejdsløs eller sygemeldt, fordi KOMMUNEN ikke passer sit job, vel?

Men så kan du jo begynde med din arbejdsgiver og egen læge... evt. klage til din borgmester over sagsbehandlingen og manglende opfølgning osv.

Måske andre kan komme med andre råd.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 01:09   #7
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Jeg gik til min jobkonsulent på kommunen og sagde det her går ikke mere, så havde vi en rundbordssamtale som de kalder det med firmaet og konsulenten og mig, og strikkede det sammen på en anden måde, gik meget smertefrit.
Gik fra 25 timer ned til 20 timer.
Nu i dagens danmark betyder uddannelse ikke at man kun skal lave det regering,kommunerne og hvad ved jeg siger man er forpligtiget til at tage hvad som helst der er ledigt, hvis der er noget.

Jeg mener nu du skulle prøve at fordele dine timer også når du er meget glad for jobbet.

Du skal ikke bruge en hel dag på at komme ovenpå, det er bedre at arbejde lidt mindre og så flere dage og så kun bruge en time eller to til at komme sig.

Det gælder i mange tilfælder om at fordele aktivitet og hvile efter hvad kroppen siger, jeg synes ikke helt du lytte til din krop, er jeg forkert på den
?????

JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 01:46   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
laicapigen du skriver at du snakkede med en sagsbehandler , men du har også en jobkonsulent og det er denne du skal have fat i , i første omgang....

Kontakt vedkommen fortæl at du er ved at gå ned på dit job og at du ikke kan hænge sammen af træthed og smerter (kender det godt er også en af dem med usynligt handicap)...

Sørg for at have din læge med inde i billedet , det vil sige gå op og få en tid og meld ud til din læge hvordan du har det...

Din jobkonsulent SKAL sørge for et møde med dig og din arbejdsgiver, hvor i kan diskuttere hvordan man bedre kan planlægge dine arbejdstider...

Hvis og så frem at du mister dit job fordi du ikke magter timerne , ja så er jeg lige ved at sige at så må det være sådan , det vigtigste er dig og din familie ...

Hvis ikke du kommer igennem til din jobkonsulent og hurtigt får arrengeret et møde , ja så ville jeg sige til jobcenteret at jeg så var nød til at sygemelde mig, hellere det end at man køre helt ned fysisk og psykisk , du skal lige melde dig ud af flinkeskolen og melde dig ind på egoist linjen, i hvertfald indtil du har fået løst dit problem....


Du har prøvet at få fat i din sagsbehandler, uden succes nu skal du så have fat i din jobkonsulent (jeg er selv gået ned i tid og det er jobkonsulenten der søgere for det og kontakter sagsbehandleren omkring det ) og lykkedes dette heller ikke , så er der nok ikke meget andet at gøre end en sygemelding...


Men en anden mulighed er at du kontakter din fagforening og beder dem om hjælp til at slå hul igennem til kommunen det er altid godt at have fagforeningen men i hjørnet

Jeg håber at det lykkedes for dig og at du snart kan få dine timer sat ned, så du kan beholde et job du godt kan lide og vil beholde men som sagt , så tror jeg at du lige skal melde dig ud af flinke skolen selv om det er svært

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
0 flexer nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 2 22-08-2012 12:43
forholds ny flexer deamil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-11-2011 17:57
aktivering sm flexer Chin Spørgsmål ang fleksjob 13 23-03-2011 11:56
flexer hår tid i møde? Chin Fremtiden for fleksjob og førtidspension 10 20-03-2011 08:51
Flexer I Job Chin Spørgsmål ang fleksjob 6 17-05-2010 13:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension