K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2008, 17:23   #1
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg står overfor en planlagt operation, med ca. 1 mdrs sygemeldning bagefter.

Jeg er tilmeldt kontanthjælp, da jeg er i færd med at søge om flex - med andre ord kan jeg blive smidt i arbejdsprøvning osv når kommunen en gang får tiden til at snakke med mig

operationen vil jo så betyde at jeg skal sygemeldes, så de ikke kan trække på mig i den mdr´s tid - jeg får jo så selvfølgelig en erklæring fra lægen.. men hvor meget har kommunen ret til at vide? - kan de forlange at vide hvad jeg er blevet opereret før, eller har de ikke krav på noget andet end sygemeldningen fra lægen?

Det skal lige siges at operationen intet har gøre med grunden til at jeg søger flex, og dermed kommer det ikke kommunen ved
Whattodo er ikke logget ind  
Gammel 12-02-2008, 18:09   #2
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Åhr - mon dog ikke kommunen mener at det kommer dem ved !
Når du søger flex, kommer du til at skrive under på, at de må få indblik i din sygejournal - ellers skal du bare se hvad der sker ! (det skal lige siges at du har lov at nægte !)
Og mig bekendt er det her kommunen der har retten på deres side !

Sidst redigeret af tuxon; 12-02-2008 kl. 18:22.
tuxon er ikke logget ind  
Gammel 12-02-2008, 19:41   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Kort og godt, kommunen har ret til at indhente alle de oplysninger de mener de får brug for, for at kunne træffe en afgørelse i en sag...nægter man at medvirke, så kan kommunen godt nægte at udbetale noget som helst....men det er da ikke sikkert, at din læge skriver grunden til, at du skal opereres og sygemeldes i den første lægeerklæring, så hvis kommunen ønsker nærmere oplysninger, så må de jo bede om, og betale lægen for en stattusattest.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind  
Gammel 13-02-2008, 11:11   #4
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
De helbreds oplysninger som forligger, som grunden til at jeg søger flex, er alle psykiske, og nedsat arbejdsevne pga dette.

Operationen er selvsagt fysisk, og en selvvalgt operation .. altså intet med kommunen at gøre.

De har min accept til at kontakte min psykolog og psykiater, det har jeg skrevet under på - de har ikke accepten til at kontakte min læge, og har iøvrigt aldrig bedt om det - grundet at de intet har at bruge mit fysiske helbred til
Whattodo er ikke logget ind  
Gammel 13-02-2008, 12:03   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Whattodo!
Jeg har selv stået i nøjagtigt samme situation! Da kommunen er min "arbejdsgiver" blev sygemeldingen sendt til dem fra sygehuset, og jeg var ret ligeglad med, om de fik at vide, hvorfor jeg skulle opereres eller ej, bare det blev overstået! Jeg tror derfor desværre ikke, at du kan komme uden om at fortælle kommunen, hvad du skal opreres for... Ønsker dig alt godt med operationen
Risa er ikke logget ind  
Gammel 13-02-2008, 15:51   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Så har du jo ingen problemer, når du stædigt påstår at din operation og efterfølgende sygemelding ikke kommer kommunen ved....måske er kommunen bedøvende ligeglad, med årsagen til din operation og sygemelding...men enten du vil det eller ej, så er du forpligtet til at oplyse om det kommunen spørger dig om, i yderste konsekvens er det ikke op til den enkelte om en operation/sygemelding har betydning for ens sag, kommunen bestemmer helt og holdent hvilke oplysninger de ønsker, og hvilke oplysninger der har betydning for enhver afgørelse.

Du kan til enhver tid nægte at samarbejde med kommunen, du kan også nægte kommunen at henvende sig til din egen læge, men ikke uden det får konsekvenser for b.la udbetaling af penge.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind  
Gammel 13-02-2008, 21:48   #7
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Det var dog en dejlig tone.

Jeg er godt klar over at jeg skal oplyse dem om en operation, sygemeldning osv - det er karakteren af operationen som jeg ikke mener kommer dem ved. Hvis jeg skulle have lavet kunstige bryster (hvilket jeg ikke skal) har det jo intet at sige i søgning af flex pga. psykisk helbred.

Tænk engang at jeg tillader mig at forhøre mig om mine rettigheder, og tænk at jeg sætter spørgsmålstegn til kommunens snusen i hele mit liv. Jeg synes ikke at det er fedt at have ALT skreven ned i en journal på kommunen - især ikke ting, som på ingen måde har noget med sagen at gøre.
Whattodo er ikke logget ind  
Gammel 14-02-2008, 00:32   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Dine meget konkrete spørgsmål lyder...hvor meget har kommunen ret til at vide og kan de forlange at få at vide hvad du skal opereres for, jeg var ikke klar over at du ønskede en debat om det rimelige/urimelige i det, og jeg beklager at du er stødt over mit indlæg...det var ikke min hensigt at du skulle føle dig stødt.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind  
Gammel 14-02-2008, 03:37   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Whattodo....du stiller et spørgsmål....og du får et svar....fra en bruger som frivilligt gider at bruge sin tid til at svare dig...
Tænk lige over at næsten alle andre herinde også er syge...og alligevel tager sig tid til at svare dig...

Hvis du ikke kan lide svaret....eller du mener at du ikke kan bruge det til noget....ja så står det dig helt frit for....for i sidste ende....ja så er det dig som skal leve med at undvære din kontanthjælp....

Folk svare dig som de gør fordi de ikke synes at du skal undvære den....og så du ved hvad der kan ske...hvis du nægter...

Da kommunen udbetaler kontanthjælp til dig....ja så har de faktisk fat i den lange ende....
Vil de vide hvorfor du ikke står til rådighed i en måned...ja så bestiller de en statusattest...
Du skal selvfølgelig give dem lov til det....men som de andre skriver...ja så sker der kun en ting ved at du nægter.....og det er at du mister din kontanthjælp....

Nu er det jo op til dig at bedømme om du vil kunne leve uden den hjælp....og ud fra det kan du jo bestemme dig til hvilket svar du vil give dem...

Dit spørgsmål er blevet besvaret og jeg lukker derfor denne tråd...
Er du uenig i dette...så skriv en privatbesked til mig...
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension - hvad er godt at vide inden du søger 1970girl Alt det andet 0 17-01-2012 22:49
Operation eller ikke operation... det er spørgsmålet. Twingo Alt det andet 14 02-01-2012 16:43
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25
gad vide hvad der sker med os til den tid Ole-Oliver Politik og Samfund 6 15-12-2008 08:24
Hvad gør kommunen ??? Kjersti Manglen på Fleksjob 15 28-10-2008 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension