K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2008, 14:36   #1
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvad må jeg på sygedagpenge?

I dag har jeg været til det første møde om sygedagpenge. Jeg fik at vide at jeg ikke må holde ferie og er forpligtet til at samarbejde og følge behandling. Men hvad må jeg? Må jeg gå på kursus - hvilke kurser? Må jeg lave frivilligt arbejde? evt i hvilket omfang? Hende på kommunen viste det ikke og lovede at undersøge sagen. Men jeg tænkte at der måske var en herinde der kender svaret?
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 14:42   #2
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej

Der er selvfølgeligt forskel på hvorfor man er sygemeldt og hvad man fejler.
Men jeg fik at vide da jeg blev sygemeldt første gang i 2003 at jeg ikke måtte en hat dyt stort set, jeg var jo sygemeldt og kunne ikke gå på arbejde. Mit job var at følge mine behandlinger og mine samtaler hos kommunen, så jeg så hurtig som muligt kunne komme ud af sygedagpenge systemet igen.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 14:48   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Læs det her ...sygedagpengeloven.

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K3

jeg ved ikke hvad du må...vent til andre svarer...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 14:52   #4
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Jeg måtte godt tage på ferie, hvis jeg forinden meddelte min sagsbehandler dette.
Dog ikke EØS-lande, men alle andre.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 15:01   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
EØS lande er det ikke EU lande...der må du godt tage på ferie...eller er jeg helt forkert på den ?

Lande udenfor EU må man ikke ...eller hvad...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 15:10   #6
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
du må opholde dig i EU og ikke andre steder.

EØS (Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde) er den betegnelse, som bruges om det fælles økonomiske område, der er dannet ved EØS-aftalen mellem tre af EFTA-landene og EU.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 18:01   #7
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Ja, alle EU-lande.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 19:02   #8
akp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2007
Indlæg: 26
Styrke: 17
akp er ny på vejen
Jeg fik af vide at jeg IKKE må arbejde og IKKE have frivilligt arbjde under min sygemelding. Dette har jeg diskuteret meget med min sagsbehandler da jeg snart har været sygemeldt i et år og virkelig gerne ville have nogle timers frivilligt arbejde om ugen også for at holde min falighed ved lige... var rimlig nyuddannet da jeg blev sygemeldt, men der er intet at gøre. Jeg søger fleksjob og har foreløbig ventet i 2,5 år.

Mvh Akp
akp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 23:03   #9
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg har gået sygemeldt i tre år - på sygedagpenge. Fornyligt fik jeg at vide, at man må tage på kurser (eks. fag på VUC) på sygedagpenge. Jeg har også haft et lille job (dog kun 39 timer fordelt på 4 mdr - kørte et kursusforløb) og det fik jeg lov til - dog blev lønnen trukket fra mine sygedagpenge.

Jeg ved det ikke, men TROR det er op til hver enkelt kommune, at sætte retningeslinierne for hva man må. Dog vil jeg da tro, at hvis du BEDER om et forløb/praktik/"frivilligt arbejde" SOM ET AFKLARINGSFORLØB - så KAN og MÅ de vel ikke sige nej, da dette jo netop er FORMÅLET med erhvervsevneafklaring....

"At fokusere på dét borgeren KAN og ikke dét borgeren IKKE kan".

Bare klø på - det er vist ikke nogen hemmelighed for NOGEN i systemet, at manges liv bliver beriget når/hvis man får en form for tilknytning til arbejdsmarkedet - vel at mærke én der kan FØRE TIL NOGET.
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 23:15   #10
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Hov - mht. ferie... det første år jeg var sygemeldt fik jeg LOV at holde ferie - mod at jeg meddelte kommunen det og dermed blev "meldt ud" af min sygemelding. Efter ferien skulle jeg så meddele, at jeg var sygemeldt igen!!
Jeg betalte naturligvis selv ferien med optjente feriepenge.......... Siden har jeg bare holdt ferie - og været heldig ikke at være i praktik i sommerperioden...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge stop hvad nu,! hjælper Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 18-02-2013 14:13
et års sygedagpenge..Og hvad så?! brox81 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 01-06-2012 22:50
afbrudt revalidering, hvad nu-sygedagpenge ??? Nana M Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 16-03-2012 16:20
Hvad skal jeg gøre - Sygedagpenge stopper. Færdig Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-01-2011 02:08
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension