K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2008, 12:59   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Har du en socialrådgiver ?

jeg har ingen socialrådgiver eller sagsbehandler ... en socialfaglig koordinator som det hedder , det er ikke en person jeg kan tale med om noget som helst.

Er der nogle fleksere der har en fra JSV til at hjælpe jer ...fra center fra job på særlige vilkår ?

Hvad er alle jeres erfaring med det og hvad hedder jeres hjælper altså deres titel mener jeg ikke deres personlige navn....det kunne jeg godt tænke mig at vide mere om ...

Spørger I jeres hjælper om de er uddannet socialrådgiver ?

Lige en ting ...Engang for længe siden havde jeg en RIGTIG socialrådgiver...det kan mærkes at de er meget bedre til at forstå og tale med en...de er meget meget mere inde I folks problemer og mere venlige og forstående.

Sidst redigeret af Stella; 12-02-2008 kl. 13:08.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 13:28   #2
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Joh - Stella.
Jeg har skam også en "faglig koordinator" - hvá f.... dét så er for én !
Hun er skam ganske "skarpsindig"
Hun er da i stand til at vurdere at mine "sociale kompetencer" er for mangelfulde til, at jeg umiddelbart kan begå mig på arbejdsmarkedet -
jeg har da også kun været der i 30 år - så kunne jeg ikke få lidt tid til at omstille mig - please!
Men hvá ! - min jobkonsulent er da også i stand til at konstatere, at jeg lugter af spiritus ( jeg spiser lakridsbolcher ! ) - det står skam i mine akter !
Du skal da ikke fortælle mig at de har fået deres job på grund af dén slags skarpsindige iagttagelser !
Men nu er jeg jo også så gammel at jeg blæser på hvad de siger ! (De får min mening alligevel) !

Sidst redigeret af tuxon; 12-02-2008 kl. 13:38.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 13:33   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hende jeg har nu, underskriver sig som socialformidler. Aner ikke hvad det er, om det er det samme som socialrådgiver?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 13:35   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja hvad er det for en størrelse...

Hvad er en socialfaglig koordinator for en...det er ikke en socialrådgiver.

Så er der en socialformidler....hvad er det så for en ? Det er ikke en socialrådgiver.

Så er der en jobkonsulent....hvad er det for en ? det er ikke en socialrådgiver.

Så er der FAGLIG koordinator...hvad er det for en størrelse. Det er ikke en socialrådgiver.

Du har altså to slags jobkonsulenter Tuxon ?

Sidst redigeret af Stella; 12-02-2008 kl. 14:05.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 13:37   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Hende jeg har nu, underskriver sig som socialformidler. Aner ikke hvad det er, om det er det samme som socialrådgiver?

Det er ikke en socialrådgiver...

En socialformidler er en der skal hjælpe socialrådgiveren fik jeg af vide af en socialformidler.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 13:38   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Så vidt jeg véd behøver jobkonsulenterne ingen bestemt uddannelse. Altså der er ikke en uddannelse der hedder jobkonsulent. De kunne blive ansat på deres tidligere erfaringer og opnåede kompetencer, og så kunne der være et kursus for dem..
Men sådan et sted som JSV feks, har jo heller ingen kompetencer i forhold til beslutningen og behandlingen af en sag, der kommer man først hen, når der ér truffet en afgørelse om fleksjob.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 13:40   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Stella, nå, så er jeg med. Da jeg talte med min socialrådgiver, altså hende den første jeg havde, sagde hun også at min sag nu lå hos en anden. Hun er altså så socialformidler, og hun fortalte mig, at hun er ansat til at komme i bund med en stor pukkel sager, de har liggende i Skelbækgade.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 13:42   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Tuxon du skriver...

Men hvá ! - min jobkonsulent er da også i stand til at konstatere, at jeg lugter af spiritus ( jeg spiser lakridsbolcher ! ) - det står skam i mine akter !

hahahahaha...jeg kunne ikke lade være med at grine...

det er sørme en skarpsindig note...også selv om din jobkonsulent ikke har spurgt dig om du har et alkoholmisbrug....det er sørme en stor hjælp ( sarkasme) at han skriver sådan noget uden at have undersøgt om det er noget ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 13:43   #9
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
jeg har en udmærket socialrådgiver og jeg mener at alle danskere har krav på at have en socialrådgiver, men om de har uddannelsen er nok lidt mere tvivlsomt. Nogle kommuner uddanner dem selv. Jeg har vel lov til at bede om at læse hvad der står i min journal?
Jeg har f.eks klaget til socialudvalgsformanden over en og det hjalp da så meget at jeg fik en anden.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 13:45   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Så vidt jeg véd behøver jobkonsulenterne ingen bestemt uddannelse. Altså der er ikke en uddannelse der hedder jobkonsulent. De kunne blive ansat på deres tidligere erfaringer og opnåede kompetencer, og så kunne der være et kursus for dem..
Men sådan et sted som JSV feks, har jo heller ingen kompetencer i forhold til beslutningen og behandlingen af en sag, der kommer man først hen, når der ér truffet en afgørelse om fleksjob.
ja det er rigtigt ...det tager vist 3 uger at blive jobkonsulent...

Der er ikke en uddannelse der hedder jobkonsulent
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skift af socialrådgiver stjerne10 Dit og Dat 13 19-03-2013 00:03
socialrådgiver opgave ette74 Alt det andet 32 24-12-2011 01:53
Privat socialrådgiver Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-11-2011 11:03
12 socialrådgiver på 3 år zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 03-01-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension