K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2005, 10:29   #1
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
DRAGENS historie 2001-2005

Jeg blev visiteret til Flexjob ,da jeg fik angstanfald og depresion ,efter at være mobbet på en arbejsdplads.
Fra den dato jeg blev foreslået at gå på flexjob,og til det var på plads ,gik der ca 3 mdr.Det skal lige siges at jeg inden da havde haft mange og længere sygemeldinger.
Det første sted jeg prøvede at flexjobbe,var inden for mit fag,og det gik bare ikke ,jeg fik heller ikke sat grænser og krav til noget som helst,så jeg måtte give op efter 8 dage.
Der efter gik jeg ledig et halvt år , og søgte så selv job ,i et andet fag,men noget jeg havde prøvet før.det var et sted med 7 medarbejdere og jeg mødte misundelse,og sure miner fordi jeg gik tidligere hjem end de andre.det kunne jeg ikke klare.Jeg blev syg igen og fyret igen.


Da jeg så var kommet lidt til hægterne igen , var jeg så heldig at få en rigtig sød flexjobkonsulent,der tilbød mig at komme på dag højskole i en periode på 3 mdr,så jeg kunne gå og finde ud af hvad jeg så skulle gå i gang med og få bygget mit selværd lidt op.
Jeg fik så lov til at tage en kortere uddannelse som slankekosulent.Imens jeg tog den, var vores økonomi så dårlig at ,det bare ikke kunne løbe rundt,så jeg rigede flexkontoret ned bare for at få næsten hvilket som helst job.Det fik jeg så,jeg var så "heldig"at få job i en stor butikskæde ved kassen.Jeg løb igen ind i mobberi,jeg kunne nemmelig ikke lære det hele på 4 timer,efter 1 måned havde jeg igen kostant angstanfald.Blev sygemeldt og fyret! Jeg havde ingen forståelse fra jobkonsulenten,vedkommende prøvede sammen med arbejdspladsen at presse mig tilbage igen.


Jeg var slet ikke i stand til at vende tilbage,så det blev der ikke noget af !
Der gik så et langt stykke tid,med at komme op på dupperne igen,og få angsten på afstand.Jeg blev opperet i febuar 2004,fik fjernet et struma og min skjodbruskkirtel.Lige før og efter opperationen gik jeg på kursus for Flexere og langtidsygemeldte.På det kursus var der detsværre heller ingen posetive historier ang Flexjobbere og vi var nok 10 på kurset,der er kun en der er i job i dag,
I august fik jeg Flexjob på 15 timer pr uge,som uuddannet hjemmehjælper hos den samme familie hver dag.Jeg var glad for jobbet .Men efter sådan en opperation var mit imumsystem jo i bund,og efter 3 mdr fik jeg to sværre lungebetændelser lige efter hinanden,så jeg var igen syg længe.Jeg fik igen ny Flexjobkonsulent.


Imens jeg var sygemeldt,blev jeg indkaldt til samtale med Chefen for hjemmeplejen( min chef som jeg aldrig havde mødt) og min jobkonsulent og en anden person der vidst nok var sekretær for Chefen.Jeg blev spurget ud om al verdens ting og sager,det var nærmest som en hel retssag,jeg havde bare ingen på min side.Jeg fik til sidst besked på at man ville fyre mig på grund af sygedom,og jeg fik det indtryk at de mente det var min egen skyld at jeg var syg,de troede faktisk ikke på at jeg bare var syg.De ville ha at jeg skulle sige jeg ikke kunne li at være på min arbejdsplads.Og jeg vil da ikke side og lyve.Jeg var jo så naiv,at jeg troede min jobkosulent,var der for min skyld ,men jeg var helt forkert på den.For vedkommende var på arbejdsgivers side.Jeg sagde til dem at ,jeg var meget ked af at blive fyret,for jeg håbede da at jeg snart blev rask igen.


Familien som jeg var hos , var meget glade og tilfredse med mig og ville gerne have mig tilbage igen. familien havde oplyst kommunen om hvad de mente, men det var der ingen der ville høre på.
Familien skulle på et senere tidspunkt flytte ud af kommunen.
Altså jeg var fyret og gik hjem med den besked at der var ikke noget at gøre. min jobkonsulent sagde "Gå du nu hjem og bliv rask"
Da jeg blev rask, ringede jeg til sygedagpenge kontoret og meldte mig rask som man jo skal. på det tidspunkt var der ca. 2 mdr. til min fyring ville træde i kraft.Jeg fik meget hurtigt brev fra hjemmeplejen om at jeg skulle møde et andet sted om mandagen. jeg modtog brevet om lørdagen. jeg valgte at se det fra den positive vinkel, og mødte op som jeg skulle. jeg tænkte jo " AHHHHHHH så kan de alligevel bruge mig, og jeg og min familie kunne komme fremad igen"


Jeg blev taget pænt imod af gruppen. jobbet var ikke godkendt til fleksjob(fagforeningen sagde at det var lovligt det man gjorde)
efter et par dage,begyndte misundelsen på mig som fleksjobber at skinne igennem ,jeg fandt også ud af at man kun ville bruge mig til min fyringsdato. jeg blev usikker og fik angstanfald igen,selv om jeg faktisk havde besluttet mig til at holde ud.Jeg blev sygemeldt af min læge efter en uge. jeg blev indkaldt til møde hos min jobkonsulent. vi sad ude på gangen og skulle holde møde,under mødet gik der hele tiden en mandsperson og holdt øje med det hele,ja vel mest med mig som om jeg var en elle anden voldsperson. ved mødet påstod min jobkonsulent at jeg havde opfattet tingene forkert, Hjemmeplejen ville have haft mig i Fast fleksjob. Det havde jeg jo fået nej til i løbet af den uge jeg var der .Så nu blev jeg bare endnu mere forvirret og ulykkelig oven på sådan en behandling.


Men jeg tog mod til mig og kontaktede min leder fra hjemmeplejen.
Jeg spurgte om det var rigtigt, at de havde sagt ,de ville ansætte mig i et fast fleksjob, lederen blev sur og sagde " Det har der aldrig været tale om"
Min læge sagde til mig at enten måtte de finde de finde et fast fleksjob til mig, ellers måtte vi jo søge min pension. den besked gav jeg videre til min jobkonsulent. hendes reaktion var at hun ville sende mig videre i systemet, til sygedagpengekontoret. og alt ting skulle vurderes om. jeg spurgte "Kan jeg så risikere at i tager min fleksjob ordning fra mig "Det ville jobkonsulenten ikke svare mig på. og jeg fik også besked på at pension blev der nok ikke tale om.
"Puha tænkte jeg ,så sender de mig S.. nok på bistand.


Jeg gik hjem. og jeg blev gudskelov nogen lunde frisk igen, efter et godt stykke tid. Jeg forslog min jobkonsulent at jeg skulle se om jeg kunne finde et sted at gå i arbejdsprøvning. god ide sagde hun.
Jeg gik i arbejdsprøvning 3 uger. vi havde møde alle 4 parter inklusiv fagforforening. der blev lavet parpire. .Det endte med at arbejdsgiveren ikke ville underskrive dem. så var der lige pludselig gået 6 uger i arbejdsprøvning og møder. jeg skrev til min jobkonsulent, at nu måtte hun hjælpe mig, for nu stod jeg i den samme usikre situation igen.
Da jeg mødte på job om mandagen, sagde min chef "nu må du gå hjem og så kan vi mødes med jobkonsulenten om en måned.
Jeg gik til fagforeningen. en sur ældre dame på fagforeningen sagde til mig"Hvad har du gjort forkert"dejlig salut at få ,når man bare knokler for at få lov til at få et job.


Eden på mødet med fagforeningen blev,at jeg ikke skulle have møde med chefen og jobkonsulenten igen.
Dette var juni her i 2005.Siden er der så ikke sket noget.


Min mand og jeg har så en drøm om at flytte til Sverige. Man kan godt flytte til Sverige hvis man er i fleksjob. Men hvis man bliver arbejdsløs ,får man ikke ledighedsydelse. men man kan godt få nyt fleksjob i Danmark.


SÅ JEG SYNES NOGET AF MIN FRIHED ER TAGET FRA MIG,MIN FRIHED TIL AT VÆLGE OG TIL AT KOMME VIDRE I TILVÆRELSEN
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2005, 19:44   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hej Dragen ...

Nu skal det være, og jeg prøver lige at svare med noget af det jeg ved på det her indlæg :-)

Jeg kan forstå at du er bange, men det har du faktisk ingen grund til at være.

1. Din jobkonsulent kan IKKE vudere om hvorvidt du skal have førtidspension det har din job konsulent intet med at gøre..


2. Det er ikke slemt at få vuderet sin sag, de fleste gange munder det ud i at de finder ud af at man feks skal have flere skånehensyn, eller man skal have sat sin tid yderlig ned eller at man skal på nogle opkvalificerne kurser.. (så for mig lyder det som om de løbende har vuderet din sag, de har jo sat dine timer ned)

3.jeg ved jeg har været længe om at svare dig som lovet, men jeg skulle lige snakke med nogen som kendte nogen osv :-)
Efter hvad jeg har fundet ud af, så er der ikke noget der hedder at få taget sin ledighedsydelse, det der kan ske er at man kan få karentæne hvis man siger nej til et eller flere job, uden begrundelse..
En karentæne er af 5 ugers varighed...
Det er under ingen omstændighed sådan at man bare lige får fjerent sin ledighedsydelse, for det kræver jo at kommunen går ind og siger at du ikke er syg og aldrig har været det også er det jo dem der har en forkert sagsbehandling...


Så kommer der lige et par spørgsmål

Har du en ressource profil ? og er den udarbejdet som den skal ?
det vil sige, har du selv været med til at lave den ? dækker den alle punkter ?
En fejl der er i rigtig mange af de ressorce profiler er at sagsbehandleren skal i sin slutning af den kunne sætte specefikke job på som du kan varetage og som der er en bred tilgang til..

Har du på noget tidspunkt snakket med din sagsbehandler om de problmer du har ved at varetage et job ??
Har din læge på noget tidspunkt skrevet ned at det han mente og det som du ønskede var en førtidspension ??

Min PERSONLIGE mening om dit forløb er da at kommunen nu godt kan se at det bliver svært at få dig ud i job, der er trods alt lavet mange tiltag til at få dig i arbejde uden at det lykkedes for dem eller dig...
Så hvad er næste skridt ? det er selvfølgelig at starte en pensionssag.. men det er dyre for kommunen at have dig på førtidspension end på ledighedsydelse...

Hvad jeg ville gøre hvis jeg var dig, (og hvad jeg selv gør i min egen sag) er at skrive til sagsbehandleren og forlang aktindsigt,
når du så har dine akter så tjekker du selvfølgelig som noget af det første din ressource profil og ser hvad der står i den og om den opfylder betingelserne for en ressource profil,
og derefter snakker du med din læge om en evt førtidspension hvis du mener 100 % sikker at du er færdig på arbejdsmarkede og så tænker du ved dig selv, det værste der kan ske dig er at du får afslag på en pensionafgørelse og at du evt anker den og i sidste indstans lykkedes det ikke for dig så er det IKKE sådan at du ikke er flekser mere, for det er du fra nu af og indtil der er fundet en mirakel kur som kan gøre dig helt rask..


Men HUSK din jobkonsulent KAN ikke afgøre noget som helst, og har IKKE belæg for at udtale sig om noget som helst, det er en der er ansat af kommunen til at finde et job der passer til dig og intet andet overhovdet...

Det er ALTID din sagsbehandler du skal snakke med...

jeg sætter lige ind senere i dag (måske først i morgen) hvordan din ressource profil skal udarbejdes så prøv at kigge på den og se om du har sådan en og om den er udarbejdet rigtig...

Held og lykke :-)
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2005, 20:48   #3
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: DRAGENS historie 2001-2005

Tak Hejdien for dit meget grundige svar.Øh resourceprofil,ja det har jeg jo nok,dvs jeg har da ikke set den.
hisen dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2005, 21:09   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: DRAGENS historie 2001-2005

Din resourceprofil skal du have en kopi af når den er udfyldt i samarbejde med din sagsbehandler ? Jeg kan ikke forstå at der er så forskellige "behandlinger" i de forskellige kommuner :@ Du har ret til en kopi af alt hvad der bliver skrevet om dig ...det skal sagsbehandleren sende til dig.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2005, 22:21   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: DRAGENS historie 2001-2005

Citat:
DRAGEN skrev:
Tak Hejdien for dit meget grundige svar.Øh resourceprofil,ja det har jeg jo nok,dvs jeg har da ikke set den.
hisen dragen
Jamen den skal jo være udarbejdet sammen med dig, du skal have muligheder for at tillægge ting til den og du skal desuden, have mulighed for at få påført bemærkninger til hvis ikke du er enig med sagsbehandleren.

Så skriv du et brev til din sagsbehandler og bed om aktindsigt i hele din sag...
Det kan godt være underholdene læsning engnag i mellem
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2005, 22:24   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: DRAGENS historie 2001-2005

Citat:
Stella skrev:
Din resourceprofil skal du have en kopi af når den er udfyldt i samarbejde med din sagsbehandler ? Jeg kan ikke forstå at der er så forskellige "behandlinger" i de forskellige kommuner :@ Du har ret til en kopi af alt hvad der bliver skrevet om dig ...det skal sagsbehandleren sende til dig.
Ja der er godt nok stor forskel fra kommune til kommune, og tænk sig engang hvis alle fleksere satte sig for at læse deres sag og derefter gå i rette med kommunen over alt hvad man ikke er enig i :|:|

Wauw der kunne komme overarbejde på den konto

Men er jeg den eneste der undre mig over at man snart kan alt med digital signatur... men man kan ikke se en eneste sagsakt fra kommunen, det kan de nemmelig ikke klare..

men jeg kan gå ind og se samtlige diagnoser og indlæggelser i sygehus væsnet siden 77
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2005, 23:48   #7
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: DRAGENS historie 2001-2005

Ja men så vil jeg da få fat i den så jeg kan se hvadder står.
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2005, 00:01   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: DRAGENS historie 2001-2005

Ja...det har du ret til...også fordi det er det du siger, der skal stå i den, derfor er det vigtigt at du selv har en kopi så du kan se at der står det du har sagt, den kan også ændres af dig hvis du ikke syntes den er som du er.
Det undrer mig at du ikke har fået den ?
Men mange har ikke fået lavet en ? :|
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2005, 00:18   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: DRAGENS historie 2001-2005

Citat:
Stella skrev:
Ja...det har du ret til...også fordi det er det du siger, der skal stå i den, derfor er det vigtigt at du selv har en kopi så du kan se at der står det du har sagt, den kan også ændres af dig hvis du ikke syntes den er som du er.
Det undrer mig at du ikke har fået den ?
Men mange har ikke fået lavet en ? :|
jeg har hørt om rigtig mange der ikke har fået lavet en, eller hvor den er mere end mangel fuld :|

Har fundet en arbejdsbeskrivelse af en ressource profil og lægger den op her en af de aller nærmeste dage, så kan alle se om de har fået lavet en og ellers forlange at få den :|
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2005, 12:45   #10
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: DRAGENS historie 2001-2005

Det er såmænd bare ikke bedre i den kommune hvor jeg bor,jeg annede da ikke,at jeg skulle have parpirene med hjem,før end jeg fik det af vide her på siden.
Jeg må nok lige tilføje til min historie at,jeg efter at have fået min uddannelse som slankekonsulent,henvendte mig til kommunen for at få lidt støtte til at gå igang som selvstændig flexjobber,fik den besked at ,det kunne jeg ikke,for det næste jeg stod til var pension( det er så nogle år siden).Jeg er så lidt på standby pt.for jeg må lige se hvordan det kommer til at gå,med en rigtig medicinering af mit stofskifte. hilsen dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En god historie. annagw Din historie 9 22-05-2010 12:45
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
min historie Antlia Din historie 1 30-06-2007 19:50
Dragens mail til og fra Claus Hjort Hejdien Politik og Samfund 4 15-12-2005 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension