K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2008, 21:21   #1
beani
Føler sig hjemme på K10
 
beanis avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2005
Indlæg: 37
Styrke: 19
beani er rigtig godt på vej
fleksjob - timeantal

Hej
er der nogen der kan hjælpe mig med at finde hvor der står at man skal have mindst 15 timer,
har være i fleksjob siden 1998 sluttede i 2005 på gr af sygdom, men er i en arbejdsprøvning på et værksted kommunen har, skal være der 17½ time om ugen Jeg har i 1989 været udsat for piskesmæld, har hybermobile led og mange flere små skavanker, i 1994 fik jeg beviliget en § 28 som jeg benyttede til jeg i 1998 kom i fleksjob, i 1998 fik jeg invalidesum på 100000kr fra ip arbejde til jeg i 2004 blev fyret altså 3 år på §28 7 år i fleksjob havde 3 timer om dagen onsdag fri så 12 timer havde jeg der.2004 Fik hurtigt jo i grill bar hvor jeg mere eller mindre blev tvunget til at blive, trods at jeg ikke kunne holde til det i mine arme og ben ja faktisk hele kroppen blev bevilieget handicaphjælper 6 timer om ugen, hvilket aldrig blev ihværksat. Jeg henvendte mig i 3 f som derefter havde møde med jobkonsulenten og jeg fik lov til at opsige mit job. Havde forinden sygemeldt mig da det endte med dobbelt tennisalbuer.2005 Efter 1½ år.
Fik så lige lov at gå til januar 2006 hvor jeg kom i praktik i købmandsforretning hviket jeg på forhånd havde sagt jeg ikke kunne holde til da tiderne også var ændret fra 12 til knap 20 timer. efter 4 dages arbejde i træk ( træk) fik jeg en lungebetændelse igen måtte jeg have fat i 3 f

efter at være kommet lidt til hægterne blev jeg igen, men ikke helt frisk skulle vi til det igen op på ?, hvilket ikke lød værst, jeg skulle bare lave lidt kaffe til de ansatte handicappede deroppe og ellers hygge snakke med dem.

Hm ja det var et drømmeob troede jeg, Da jeg så kom derop sammen med konsulenten og skulle snakke, ja så var det jo ikke lige det job, men jeg prøvede alligevel.

Det jeg skulle var lave morgen buffe somme tider til 100 mennesker skære pålæg og alt hvad der hører til alene

Jeg holdt i 8 uger havde haft møder med konsulenten som igen lovede en handicaphjælper.

Enden blev at jeg til sidst ikke kunne rejse mig fra min seng, ringede til min arbejdsgiver, som sagde at hun ville få fat i konsulenten for det her kunne jeg ikke holde til og hun ville ikke ødelægge mig, siden hørte jeg ikke mere, prøvede at ringe men, for at få det afsluttet hm igen havde jeg snakket med 3 f

Havde på det tidspungt tabt mig fra jeg var syg i jannuar og til jeg stoppede fra 54 kilo til sølle 38 hvilket jeg har kæmpet med indtil 2007 hvor jeg i jannuar så skulle til Aalborg på kursus hvor jeg bad en ny sags behandler om lidt fred da jeg skulle igennem en del undersøgelser, hvilket jeg så fik,hun ville så have en genneral helbredsattest hvilket vi var enige om

. hvilket jeg så ikke fik alligevel da jeg fik en ny sagsbehandler som sendte mig på et nyt kursus, jeg sagde til hende at jeg da var sygemeldt af den forrige, Men den gældte ikke for jeg var jo mødt op til dette møde så jeg var ligesom startet,

Nå ja men ok jeg kørte de 36 km frem og tilbage med livet som insats.

Sluttede så 30-9-2007 hvor jeg så fik afvide at jeg skulle arbejdsprøves i 8 uger.For at se om det var pension eller fleksjob.

Skal lige siges at jeg har og er stadig i behandling, men det vil jeg ikke komme nærmere ind på.

Det jeg vil frem til er at jeg nu er startet i en arbejdsprøvning, som absolut ikke tager hensyn til min dumme nakke og arme, skal sidde og skære nogle skumfiduser eller klipse fastelavnstønder sammen.

Skal være der 17 (2½ t er pause)timer om ugen og må ikke blive hjemme eller gå hjem, hvis man bliver dårlig.

He he Var til møde idag, hvor der blev tilbudt at der vil blive sat en seng op til mig så jeg kan hvile mig.Skal da også lige siges at der er hundekoldt dernede så jeg sider med et tæppe om benene får bare afvide at der er de grader der skal være,, men bare ikke nede ved fødderne, er altså ikke den eneste der fryser.

De siger at jeg skal kunne klare mindst 15 timer og at jeg på nuværende tidspungt ikke er berettiget til pension. så hvis jeg ikke kan klare det, er det kontanthjælp. Kan det virkelig passe at når man en gang er visiteret til 12 timer bliver syg skal arbejdsprøves 15 timer og hvis man ikke kan ja så er det kontanthjælp hvilket for mig bliver 0 kr

Kan det passe at man har været syg i snart 20 år hvor man virkelig har levet og åndet for at komme på arbejde, bare bliver for syg til job for rask til pension.

Tro nu ikke at jeg ikke vil arbejde, det vil jeg gerne.
Jeg vil også gerne have et bedre helbred.

Håber der er nogen der lige kan hjælpe mig for jeg bliver snart syg i hovedet også
beani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 22:25   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af beani Se meddelelser

..... hvor jeg så fik afvide at jeg skulle arbejdsprøves i 8 uger.For at se om det var pension eller fleksjob.

Skal lige siges at jeg har og er stadig i behandling, men det vil jeg ikke komme nærmere ind på.

Det jeg vil frem til er at jeg nu er startet i en arbejdsprøvning, som absolut ikke tager hensyn til min dumme nakke og arme, skal sidde og skære nogle skumfiduser eller klipse fastelavnstønder sammen.

Skal være der 17 (2½ t er pause)timer om ugen og må ikke blive hjemme eller gå hjem, hvis man bliver dårlig.
Jeg kan ikke lige forstå, at man sætter dig i arbejdsprøvning, når du stadig er i behandling. Har din egen læge lavet en lægeerklæring på, at du ikke må arbejde? Ved ikk, om det kunne hjælpe.... Du må sige til den nye jobkonsulent, at du simpelthen ikke kan holde til at sidde og skære osv... måske skulle man overveje, om du bør have et afvekslende arbejde, hvor du ikke skal sidde så stille på arbejdet, hvis det er det, der går ud over din nakke og arme. Husk du har ret til personlig assistance og hjælpemidler til rådighed på arbejdsstedet. Hvis du har nogen idéer, som kan afhjælpes, kan du nævne det for jobkonsulenten. Håber også at din "nye" arbejdsgiver vil støtte dig, hvis han/hun kan se, du kæmper med det du har.... Og kan arbejdsgiveren se det, så må han/hun lige ringe og sige det til din jobkonsulent.

Citat:
Oprindeligt indsendt af beani Se meddelelser
De siger at jeg skal kunne klare mindst 15 timer og at jeg på nuværende tidspungt ikke er berettiget til pension. så hvis jeg ikke kan klare det, er det kontanthjælp. Kan det virkelig passe at når man en gang er visiteret til 12 timer bliver syg skal arbejdsprøves 15 timer og hvis man ikke kan ja så er det kontanthjælp hvilket for mig bliver 0 kr

Kan det passe at man har været syg i snart 20 år hvor man virkelig har levet og åndet for at komme på arbejde, bare bliver for syg til job for rask til pension.

Tro nu ikke at jeg ikke vil arbejde, det vil jeg gerne.
Jeg vil også gerne have et bedre helbred.
Jeg troede selv før, at 15 timer var et mindstekrav for at blive visiteret til fleksjob, men lærte herinde, at der slet ikke var nogen timekrav.... Jeg håber da, at den nye jobkonsulent er KLAR over, at du allerede ER fleksjobber!! Det er utroligt, at man pludselig skal klare fra 12 til 15 timer, når man jo ikke har kunnet klare de 12 timer...

Er du på ledighedsydelse? Jeg mener ikke, de har ret til bare at sætte dig på kontanthjælp, når du jo ER fleksjobber. Nogen kommer i den sidste ende på førtidspension, når de ikke længere kan holde til de antal timer, de har haft i fleksjobbet. Kan ikke lige finde noget lov om det i øjeblikket. Måske ved nogen andre herinde, hvad loven egentlig siger i det her tilfælde...

Tro mig, jeg er sikker på, at du gerne vil arbejde...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 23:15   #3
beani
Føler sig hjemme på K10
 
beanis avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2005
Indlæg: 37
Styrke: 19
beani er rigtig godt på vej
Hej Curls
tak for dit svar.
Først vil jeg lige sige, at jeg har sagt at jeg ikke kan holde til at være der 17½ time. Jeg har sagt at jeg har wp, fibromyalergi og at jeg i sidste job ikke kunne arbejde p.ra tennisalbuer, jeg er iøvrigt hypermobil i svær grad og der står i mine papirer at jeg skal have afvækslende arbejde.
Men jeg taler for døve ører var til møde idag, blev tilbudt en seng stillet op så jeg kunne hvile mig, Jeg er ikke tilknyttet en arbejdsgiver, jeg er sat på et værksted hvor man arbejdsprøves af kommunen, det der er mit største prøblem ved at være der så længe er at jeg ikke spiser hverken morgen mad eller middagsmad da jeg har problemer med min mave. derfor spurgte jeg om ikke jeg bare kunne arbejde i frokost tiden og så gå tidligere hjem men det kunne jeg ikke. Basta
Hm jeg kunne - tror jeg da, godt klare 12 timer men i øjeblikket er der så mange andre ting bl. B12, d vitamin der er for lave, for høj kosterol , triglycerid blodsænkning er for lav eller høj kan ikke lige huske det og i den dur, sagt med andre ord er jeg mere død end levende,
der er altså kun at skære eller lave de tønder (pap) eller sy men ingen af de ting er godt for min nakke.og selv om man står op ja så skal man jo bøje hovedet for at se hvad man laver.
Jeg er glad nok for at komme derned, alle er søde.

Jeg ville gerne vide hvordet står at man ikke kan arbejde 12 timer jeg havde 3 timer om dagen og fri onsdag og det fungerede fint.
beani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 23:37   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
beani det står ingen steder overhovdet og du er på ledighedsydelse og den kan kun tages hvis ikke du nægter at arbejde, og det kan dokumenteres .....

Jeg fatter slet ikke den situation du er i og jeg kunne virkelig godt tænke mig at du skrev til din sagsbehandler og til din borgmester og stillede nogle spørgsmål hvori du også beder om paragraffer hvor der er horrible påstande dokumenteres ...

De køre dig rundt i mangen og det skal og må du ikke finde dig i....

Har du brug for det, så råb op så skal jeg skrive et udkast til et brev til dig ....

det første jeg ville gøre i morgen var at ringe til min læge og fortælle hvordan du har det og hvad de byder dig , og så simpelthen sygemelde dig....

Når du er sygemeldt skal du opfølges på nøjagtigt samme måde som alle andre der er sygemeldt og får sygedagpenge, dog vil du have ledighedsydelse...

jeg vender lige tilbage i morgen, men skriv gerne til mig hvis du har brug for hjælp, det her er da noget af det værste jeg længe har set ......

MVH

Hejdien

ps .... der findes slet ikke mindste tid for hvor meget man skal kunne arbejde for at visiteres til fleks .. og normalt er ikke at man går højre op i tid efterhånden som man bliver mere syg
  Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 23:50   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej igen

Det rigtigt ja, det er noget andet, når det er kommunens værksted, så er det lidt anderledes... hmm...

Jeg skrev 12 timer, fordi du skrev, at du var visiteret til 12 timer pr. uge som fleksjobber. Det er uforståeligt, at kommunen kan sætte timer op.
Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du måske nævne det for lederen eller læreren, at du før har haft et fleksjob, men der kunne du kun klare 12 timer... De observerer dig sikkert på værkstedet.

Jeg var selv engang på et revacenter(computerværksted), hvor vi skulle komme om morgenen, og når vi ikke kunne klare mere end 3 timer pr. dag, fik man altid lov at gå. Lærerne var fine og støttede os.

Du må sygemelde dig fra værkstedet, hvis du får det værre..... Få gerne din læge til at støtte dig.

Håber det bedste for dig....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 00:17   #6
beani
Føler sig hjemme på K10
 
beanis avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2005
Indlæg: 37
Styrke: 19
beani er rigtig godt på vej
Hej og åh tak hvor er i søde

Først lige Heidien Min sagsbehandler det er hende jeg har snakket med idag. Som tilbød mig en seng dernede, nu siger du lærer hm det er syge mennesker der er ansat i fleksjob dernede der skal obsevere, ganske almindelige uden uddannelse men de er nu søde nok, tror jeg da, men de har jo ikke noget at skulle have sagt når det kommer dertil.
Da jeg idag fortalte hende at jeg havde d vitamin mangel og var meget træt hvilket jo er naturligt, sagde hun at det jo ikke var en sygdom.
Desværre fik jeg en ny læge sidste år da den gamle stoppede, og hende har de så kontaktet, det eneste hun skrev var jo at jeg var i behandling for b12 og der ikke var ændringer siden 2003, hvor industriens pension sendte mig til specillæge, da jeg søgte om invalideydelse, altså den månedlige ydelse, som jeg så blev tilkendt(fik indvalidesum i 1998)
Men alt det andet med mine arme og de andre ting efter står åbenbart ingen steder.

Men hvad jeg skal ikke klage fik af vide af en af de andre dernede at der da havde siddet en dernede med leverkræft.

Ja du skriver at jeg kan sygemelde mig , men det er jo bare at udsætte forløbet for det bliver jeg ikke fri for. havde ellers fundet en praktikplads, men det blev ligesom lusket fra mig igen for hvis ikke jeg kunne holde til de 15 timer ja så skulle jeg bare fortsætte dernede, ja desværre har jeg ikke kræfterne, men det var tæt på.

Kan ikke engang få fri 2 dage hvor jeg skulle til mit barnebarns fødselsdag de bor i sverrige har ellers bestilt flybillet og min datter har taget fri for at følge mig.

Igen tak for svar det var dejligt at vide der er nogen der er der for en.
beani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 00:32   #7
beani
Føler sig hjemme på K10
 
beanis avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2005
Indlæg: 37
Styrke: 19
beani er rigtig godt på vej
Glemte lige ja jeg er på ledighedsydelse og har ikke haft fleksjob siden 2005 men har været i fleksjob siden 1998
Blev fyret da de lukkede i 2004 havde ellers været der i 12 år har været i 2+ praktik i købmand som var for hårdt og i feriecenter hvor jeg skulle bespise op til 100 gæster om morgenen alene som i ser har der ikke været taget nogen hensyn til mig de har end ikke kigget på mine skåne hensyn sidst ved privat aktør EQ i 2007 og ja sammen med Kims hvad vi jo ikke fik noget ud af. og dengang skrev jeg til borgmesteren og vi havde møde med social chefen og fagforeningen, så det er nok hævnens time.
beani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 04:21   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Beani....er det så en revurdering du er i....for at se om du stadigvæk er berettiget til ledighedsydelse? De kan, som Hejdien skriver IKKE tage din ledighedsydelse fra dig, så længe du ikke afviser at tage et fleksjob, men det afviser du jo heller ikke, du kan bare ikke....gå omgående til din læge og få en sygemelding fra den revurdering/afprøvning af din rådighed....tag gerne mod Hejdien tilbud om hjælp....for jeg har aldrig hørt noget så åndsvagt som at stille en seng op....sikke en ydmygelse af syge borgere....hvem vil ligge der for åbent tæppe, og i sengetøj der måske bliver brugt af andre.

Beani, jeg har piskesmæld som du, ufatteligt at de overhovedet kan få den tanke...at sætte dig til at lave tønder, eller sy med bøjet hoved, og ufatteligt at du holdes som et andet umælende dyr, der ikke må gå når smerter tager overhånd....det næste er vel at dørene låses....du er simpelthen udsat for magtmisbrug.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 09:31   #9
beani
Føler sig hjemme på K10
 
beanis avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2005
Indlæg: 37
Styrke: 19
beani er rigtig godt på vej
Hej Ingrid
Ja det er jo også sådan jeg føler det, men det værste er jo at de ligesom truer en med kontanthjælp.

Vil prøve at snakke med min fagforening,
beani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 10:36   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ingrid jeg har skam også været i arbejdsprøvning hvor de mente at jeg skulle lægge mig, men det var godt nok på et reva center hvor der var seng til rådighed....

Jeg har også indført i mine skånehensyn at der skal være mulighed for at hvile liggende i løbet af en dag...

Men på reva meldte jeg ud at det ikke hjalp en døjt med et soverum, da man ikke kan finde hvile sådan et sted med lyde og larm og det blev accepteret og hvad ang mit skånehensyn om at ligge og hvile mig har jeg aldrig oplevet andet end at folk trækker på smilebåndet og det kan jeg altså godt forstå .....

beani ..

en rigtig god ide at gå en tur til din fagforening for det lyder helt vanvittigt det du fortæller.

Og som du kan se i denne sag http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...K%F8ge+Kommune

Så er din kommune altså ikke den første der har prøvet at fjerne ledighedsydelsen og bruger den som pression for at få borgere til at makke ret.

Og i tilfældet i Køge kommune endte det da også med at det var en fejl og en misforståelse (ifølge kommunen) men det lugter nu mere af at kommunen ikke regende med at borgeren havde modet på at kæmpe imod .....


En revurdering har IKKE til formål at tage ledighedsydelsen fra en.. formålet med den er at finde ud af hvor mange timer du kan arbejde og det finder de ikke ud af ved at presse og true det burde de snart lære ...

Nu er det sådan at din kommunen miste refusion til dig hvis de ikke sørger for at få dig i job, og så er det billigere for dem at have dig på kontanthjælp kontra ledighedsydelse ...

Hele dit forløb viser at du netop ER villig og interesseret i at arbejde....

Så op til din fagforening og fortæl dem om det her og brug dem....

og pas nu på dig selv, og din krop .....
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min.timeantal i fleksjob dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 9 02-04-2012 12:48
Timeantal i Flexjob solskin Spørgsmål ang fleksjob 8 01-04-2010 13:41
Timeantal i fleksjob? raffe Spørgsmål ang fleksjob 9 21-07-2009 02:24
Timeantal? Malene2450 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 09:22
Ankestyrelse om timeantal zuza Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 0 24-01-2008 03:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension