K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2008, 14:49   #1
Mikkel-Nakskov
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2008
Lokation: Lolland
Alder: 58
Indlæg: 12
Styrke: 17
Mikkel-Nakskov er ny på vejen
Hjælp

Kan det virkelig være rigtigt ,er i virksomhedspraktik 25 timer pr.uge med skånehensyn ingen tunge løft og skæve arbejdsstillinger. Diagnoser:
Spondylosis columnae lumbalis (slidgigt i lænden)
Arcolysis L5 (løshed i hvirvellegeme lavt i lænden)
Spondylolisthesis L5 (afglidning af hvirvellegeme i lænden)
Subluxatio articulatio sacroiliacae dx seq obs pro (muligvis følger efter forstuvning af bækkenled på højre .Har været i prøvning 3 uger ,så vil de ha mig op på fuld tid nu,har måtte droppe rygtræning hos fysioterapi som læger siger at de ikke vil anbefale mig at stoppe med,men det har jeg gjort pga smerter ved 25 timmer er fuldstændig færdig når jeg kommer hjem,det går også ud over familien .Også idag blev jeg truet af en fra jobcenteret hvis jeg fortsat er så negativ så smækker de kassen i (sygedagpenge)Hans ord var om han skulle gøre det lige nu med løftet pegefinger.hvordan kan man være andet når man har ondt.Hvordan kommer jeg ned i tid ,så der kan være tid til rygtræning-familie(tager tradolan for at ta toppen af de værste smerter ,Håber nogen kan hjlæpe,mvh.Mikkel
Mikkel-Nakskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 15:09   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikkel-Nakskov Se meddelelser
Kan det virkelig være rigtigt ,er i virksomhedspraktik 25 timer pr.uge med skånehensyn ingen tunge løft og skæve arbejdsstillinger. Diagnoser:
Spondylosis columnae lumbalis (slidgigt i lænden)
Arcolysis L5 (løshed i hvirvellegeme lavt i lænden)
Spondylolisthesis L5 (afglidning af hvirvellegeme i lænden)
Subluxatio articulatio sacroiliacae dx seq obs pro (muligvis følger efter forstuvning af bækkenled på højre .Har været i prøvning 3 uger ,så vil de ha mig op på fuld tid nu,har måtte droppe rygtræning hos fysioterapi som læger siger at de ikke vil anbefale mig at stoppe med,men det har jeg gjort pga smerter ved 25 timmer er fuldstændig færdig når jeg kommer hjem,det går også ud over familien .

Hej Mikkel
Hvis aftalen var 25 timer om ugen på kontrakten ( du skal have en kontrakt...har du det ? ) så kan de ikke tvinge dig op I tid.
det er vigtigt at du siger FRA.



Også idag blev jeg truet af en fra jobcenteret hvis jeg fortsat er så negativ så smækker de kassen i (sygedagpenge)Hans ord var om han skulle gøre det lige nu med løftet pegefinger.hvordan kan man være andet når man har ondt.Hvordan kommer jeg ned i tid ,så der kan være tid til rygtræning-familie(tager tradolan for at ta toppen af de værste smerter ,Håber nogen kan hjlæpe,mvh.Mikkel
Den jobkonsulent er i gang med at true dig og det har han ikke nogen som helst ret til at gøre ...jeg ville klage over ham....sygedagpenge kan han ikke fratage dig ...det er ikke hans bord .

der hvor du er I virksomhedspraktik skal du tale med lederen og få dem til at give en udtalelse om dig da det er dem der ved hvad du kan klare ved at tale med dig ...det SKAL DE ...tal med din leder og forklar at du ikke kan klare mere end antal timer som DU BESTEMMER...ikke din jobkonsulent.


TAL MED DIN LEDER PÅ DET STED DU ARBEJDER OM DET så de kan komme med en udtalelse til jobkonsulenten.


Jobkonsulenten prøver om det går at presse dig , men det skal du ikke finde dig I.

Ellers er det sygemelding.

Har du talt om fleksjob med din jobkonsulent eller under sygeopfølgningen med din sagsbehandler ?


prøv også at læse denne tråd

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...somhedspraktik

Sidst redigeret af Stella; 04-02-2008 kl. 15:15.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 15:16   #3
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Mikkel

Sikken en rådden behandling du får. Vi er flere der får samme. Hvis din sagsmedhjælper truer dig en anden gang, så bed ham om at vise dig hvor i loven det står - og gerne en kopi af den gældende lov han anvender. DEN NAR!!

KH
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 15:19   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
LÆS FRA SOCIALNØRDEN EN AF VORES UDMÆRKEDE BRUGERE PÅ k10...

Hej

Der står i loven(lov om aktiv beskæftigelsesindsats), at det overordnede mål ved iværksættese af en arbejdsprøvning altid er tilbagevenden til det ordinære arbejdsmarked 37 timer/ugen.
Det betyder ikke andet end at det som udgangspunkt altid er det man skal stile efter..
Når det er sagt så er det altså bare det din socialrådgiver forsøger - nemlig at opfylde lovens målsætning.. Det betyder jo ikke dermed at du død og pine skal ødelæggedig selv fuldstændigt.. Det betyder at du skal FORSØGE på at øge dit timetal, men hvis det at du øger timetallet har som konsekvens at du dermed får flere hele fraværsdage, ja så vil arbejdsprøvningen jo dermed netop vise, at det ikke har været muligt at stabilisere et højere timetal, på trods af at du har gjort et ærligt forsøg.. Jeg vil opfordre dig til at tage f.eks 2 dage med øget timetal og herefter melde dig syg de sidste tre dage i ugen.. Ugen efter kan du så tage en dag med øget timetal og melde dig syg i to dage osv.. Få din arbejdsgiver til at skrive en erklæring til kommunen om, at du er gået positivt ind i processen omkring at øge timetallet, men at det desværre har betydet øget sygefravær og ringere grad af koncentration når du har været på arbejde, formentlig som en følge af intensiverede smerter ved det øgede arbejdspres. Det vil være godt hvis arbejdsgiver slutter erklæringen med at anføre, at der efter deres mening er tale om, at du formår at arbejde så og så mange timer hver dag og at de oplever at overskrides denne grænse sker der det stikmodsatte af intentionen - nemlig at din restarbejdsevne forringes!! Giv det et par uger eller tre inden arbejdsgiver sender deres vurdering/erklæring til din sagsbehandler.. Det vil vidne om, at I vitterlig har forsøgt!! Jeg ved at det kan virke temmelig svindler-agtigt kalkulerende at indlægge "fraværsdage" i et bestemt mønster, men på den anden side er der jo heller ikke nogen der forærer dig noget i den henseende, så hvor meget jeg end hader at sige det, må du i samarbejde med din arbejdsgiver være dig selv nærmest her.. Er du ikke medlem af en fagforening? De ville virkelig kunne hjælpe dig i din situation.
Held og lykke.. Håber du kan lave en "hemmelig" aftale med din arbejdsgiver om ovenstående..
Hilsen Socialnørden.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 15:25   #5
Mikkel-Nakskov
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2008
Lokation: Lolland
Alder: 58
Indlæg: 12
Styrke: 17
Mikkel-Nakskov er ny på vejen
og tak for svarene
Lederen har kommet med en udtalelse til jobkonsulenten der siger at når jeg når til 4 timer pr .dag så er der ikke mere i mig,hvor skal man klage over sådan en behandlig med jobkonsulenten mvh.Mikkel
Mikkel-Nakskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 15:28   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Du kan klage til borgmesteren i din kommune. ( nok mest effektivt)

Din sagsbehandler på kommunen som behandler din sygeopfølgning...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 15:35   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Når der træffes afgørelser vedrørende din plan for tilbagevenden til arbejdsmarkedet, skal du klage til Beskæftigelsesankenævnet.

De 25 timer er for mange kommuner og andre aktører en meget vigtig grænse, fordi kommuner får refusion fra staten, og andre aktører tjener penge på kommunerne. Altså jo flere timer, de kan presse ud af borgerne, desto flere penge tjener kommuner og andre aktører. De "deler kagen".

Så det er stærke kræfter, man er oppe imod, når man klager.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 15:36   #8
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikkel-Nakskov Se meddelelser
Kan det virkelig være rigtigt ,er i virksomhedspraktik 25 timer pr.uge med skånehensyn ingen tunge løft og skæve arbejdsstillinger. Diagnoser:
Spondylosis columnae lumbalis (slidgigt i lænden)
Arcolysis L5 (løshed i hvirvellegeme lavt i lænden)
Spondylolisthesis L5 (afglidning af hvirvellegeme i lænden)
Subluxatio articulatio sacroiliacae dx seq obs pro (muligvis følger efter forstuvning af bækkenled på højre .Har været i prøvning 3 uger ,så vil de ha mig op på fuld tid nu,har måtte droppe rygtræning hos fysioterapi som læger siger at de ikke vil anbefale mig at stoppe med,men det har jeg gjort pga smerter ved 25 timmer er fuldstændig færdig når jeg kommer hjem,det går også ud over familien .Også idag blev jeg truet af en fra jobcenteret hvis jeg fortsat er så negativ så smækker de kassen i (sygedagpenge)Hans ord var om han skulle gøre det lige nu med løftet pegefinger.hvordan kan man være andet når man har ondt.Hvordan kommer jeg ned i tid ,så der kan være tid til rygtræning-familie(tager tradolan for at ta toppen af de værste smerter ,Håber nogen kan hjlæpe,mvh.Mikkel
Hej Mikkel

Du siger at din træning hos fysse ikke burde stoppes ifølge lægen..

Få ham til at skrive det ned, for så skal din træningstid indberegnes i de 25 timer. Det er vigtigt at du ved trusler går videre med det samme til evt socialchef, da du ikke skal finde dig i hvad som helst

god vind

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 15:40   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Klage til Borgmesteren, det har jeg prøvet, det virkede. Der fik jeg brev om, at de ville undersøge sagen. Det endte med, at jeg havde ret i det hele og ikke sagsbehandleren....

Det er godt nok frækt, at de tror, du kan klare en hel masse med det, du har. De kan slet ikke sætte sig ind i dit sted...

Håber du kommer videre....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 16:48   #10
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Hej Mikkel
Kender kun alt for godt det du snakker om, især de trudsler som du er inde på, men hvis også det er med til og få dig op i tid, så har de jo gjort et godt stykke arbejde i den sag. Men her synes jeg du skal sige fra, og det er vigtigt du forsætter din ryg træning. Eller går det bare spildt. Du skal snakke med din "arbejdsskiver" om hvad du kan og ikke kan og om du den dag du er i rygbehandling kan gå før så du kan holde til det. Prøv at få din egen læge til og støtte op omkring det, han må jo mene det er vigtigt med rygtræning også. Vil lige sige jeg kender lolland kommune alt for godt!!
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension