K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2008, 23:31   #1
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
hvor meget skal man holde til

Hej
Jeg søger flexjob og har nu i et år været igennem kommunens trædemølle.
Jeg er ved at køre helt ned nu, da de har sendt mig til et center hvor i arbejdet består i at pakke kanyler til narkomaner eller ander små ting i poser. Du kan også komme i køkkenet og lave mad, for de kan få en helt masse ud af om du kan klare at skære en agurk kontra at sidde på kontor.

Jeg har mistet synet på det ene øje pga. grøn stær som jeg har på begge øjne og har nu mistet 30 % på det andet øje da jeg fik en blodprop i det, da jeg var inde og få fjernet hele mit underliv.

Nu har jeg så fået en ny sagsbehandler efter min den søde hurtigt sagde op og hende her er total ligeglad med selve mig, jeg skal bare afsted på div. arbejdsprøvninger lige meget hvad. HOld da op et system hvor man kommer helt ned på bundlinjen. Er tit ved at give op, for hvor skal overskuddet komme fra til at kæmpe hele tiden - men ved jo godt jeg er nød til at kæmpe for har jo ikke andre muligheder end at søde det flexjob med den situation jeg står i nu.
Lider af hovedpine hver dag og tit fra morgenstunden af - kan ikke klare stærkt lys, har svært ved at stille skarpt i længere tid af gange osv....

Jeg ville så gerne ud og arbejde nogle timer hver dag - og havde håbet på en arbejdsprøvning der var relevandt. Savner virkelig at snakke med nogen der er i dette system for ingen kan forstå hvad jeg er oppe imod - for jeg må da bare snakke med kommunen - ja bare det var så let
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 23:48   #2
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Anicegirl du er desværre nødt at stå i mod deres syge planer ellers cashjælp,leg har drukket lidt unskyld men er sgu så træt ligesom dig af HELE SYSTEMET.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 03:38   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej anicegirl og velkommen

Jeg tror, du har fundet det rette sted. Mange her kender til kampen.

Kan du ikke prøve at sige til din sagsbehandler, at du meget gerne vil arbejde, men at du vist ikke er på rette hylde, da arbejdsopgaverne ikke passer til dine skånehensyn?

Du er nødt til selv at sige fra, hvis du ikke kan klare det. Samtidig viser du din motivation, hvis du selv kunne foreslå nogle arbejdsopgaver, du mener, du kan klare... og det er ikke altid nemt at få øje på.

Jeg synes også, du skal se på, om det stemmer med din ressourceprofil, og om den opdateres jævnligt. De forskellige ting skal gerne skrives ind i den løbende, både arbejdsopgaver, hvordan du klarer dem, og det, du oplever af barrierer pga. dit helbred. Men da også de ting, du oplever, du sagtens kan klare.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 04:40   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej anicegirl

Også velkommen herfra

Du skriver at du har været i kommunens trædemølle et år, er du på sygedagpenge ?

Hvor længe har du været syg?
er der gjort nogen tiltag (andet end arbejdsprøvninger) på at udrede dig ?

Har du div relevante papir fra læge og hospitaler i din journal ?

og ikke mindst er der påbegyndt en ressourceprofil på dig ?

Har du søgt aktindsigt i din sag (den er altid god at have nogen gange kan man blive forbavset over hvad det er de skriver om en )

En god ting du kan gøre mens du er i arbejdsprøvning er at du skriver en slags dagbog ....

Hvad har du lavet på jobbet, hvor var dine begrænsninger, hvor lang tid går der inden udmattelse eller smerter melder sig , og hvordan fungere du når du kommer hjem....

disse ting kan være yderst praktiske at have med op til kommunen....

håber at du ikke lige blev væltet omkuld af spørgsmålene
  Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 04:56   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimmik Se meddelelser
Hej Anicegirl du er desværre nødt at stå i mod deres syge planer ellers cashjælp,leg har drukket lidt unskyld men er sgu så træt ligesom dig af HELE SYSTEMET.
He he Kimmik det er hvad der kan ske , men også der kan vi hjælpe dig så her har du lige lidt at klare dig igennem dagen på

Nu håbe jeg ikke at du vågner med et hoved der føles som dette




Hejdien

PS systemet skal vi nok komme igennem på den ene eller den anden måde
  Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 11:31   #6
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Velkommen

Hej og velkommen

- Tror du er havnet det rigtige sted. Du kan få nogle gode råd og "læsse" lidt frustration af..

Som Hejdien skriver, er der nogle ting som du kan gøre -

Enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 14:20   #7
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hej anicegirl

Også velkommen herfra

Du skriver at du har været i kommunens trædemølle et år, er du på sygedagpenge ? Ja er på sygedagpenge og står til at skulle have det forlænget her den 1/3 i 26 uger men er ikke blevet lovet noget endnu.

Hvor længe har du været syg? Har været syg siden jeg var lille men så er der bare kommet en del til og i 1995 blev min grøn stær rigtig slem og var ved at tage synet på det sidste øje. Nu i 2007 fik jeg fjernet hele underlivet pga. kræftrisiko - er den sidst levende i min familie og fik der en et eller andet i øjet der ødelagde min synsnerve og tog 30 % af synet
er der gjort nogen tiltag (andet end arbejdsprøvninger) på at udrede dig ? fik lov til at komme i en arbejdsprøvning på en skole som jeg selv havde fundet og var blevet lovet job bagefter men desværre tog skolen det som en direkte ansættelse og jeg kunne ikke holde til de 22 timer som de forventede jeg klarede hver uge foran en pc skærm. Kommunen klokkede i det da min jobkonsulent aldrig var med der ude var opstart eller noget da hun sagde op lige inden jeg skulle starte.

Har du div relevante papir fra læge og hospitaler i din journal ? ja de har fået alt det der var på den tid jeg opstartet

og ikke mindst er der påbegyndt en ressourceprofil på dig ? ja har fået en en gang - venter ny nu

Har du søgt aktindsigt i din sag (den er altid god at have nogen gange kan man blive forbavset over hvad det er de skriver om en ) Har lige bedt om dette i går men må vente 10 dage på at få den da de forholder sig til loven på 10 dage

En god ting du kan gøre mens du er i arbejdsprøvning er at du skriver en slags dagbog ....

Hvad har du lavet på jobbet, hvor var dine begrænsninger, hvor lang tid går der inden udmattelse eller smerter melder sig , og hvordan fungere du når du kommer hjem....

disse ting kan være yderst praktiske at have med op til kommunen....

håber at du ikke lige blev væltet omkuld af spørgsmålene

Hej Her er nogle svar og tak for jeres dejlige støtte trænger til det

Også velkommen herfra

Du skriver at du har været i kommunens trædemølle et år, er du på sygedagpenge ? Ja er på sygedagpenge og står til at skulle have det forlænget her den 1/3 i 26 uger men er ikke blevet lovet noget endnu.

Hvor længe har du været syg? Har været syg siden jeg var lille men så er der bare kommet en del til og i 1995 blev min grøn stær rigtig slem og var ved at tage synet på det sidste øje. Nu i 2007 fik jeg fjernet hele underlivet pga. kræftrisiko - er den sidst levende i min familie og fik der en et eller andet i øjet der ødelagde min synsnerve og tog 30 % af synet
er der gjort nogen tiltag (andet end arbejdsprøvninger) på at udrede dig ? fik lov til at komme i en arbejdsprøvning på en skole som jeg selv havde fundet og var blevet lovet job bagefter men desværre tog skolen det som en direkte ansættelse og jeg kunne ikke holde til de 22 timer som de forventede jeg klarede hver uge foran en pc skærm. Kommunen klokkede i det da min jobkonsulent aldrig var med der ude var opstart eller noget da hun sagde op lige inden jeg skulle starte.

Har du div relevante papir fra læge og hospitaler i din journal ? ja de har fået alt det der var på den tid jeg opstartet

og ikke mindst er der påbegyndt en ressourceprofil på dig ? ja har fået en en gang - venter ny nu

Har du søgt aktindsigt i din sag (den er altid god at have nogen gange kan man blive forbavset over hvad det er de skriver om en ) Har lige bedt om dette i går men må vente 10 dage på at få den da de forholder sig til loven på 10 dage

En god ting du kan gøre mens du er i arbejdsprøvning er at du skriver en slags dagbog ....

Hvad har du lavet på jobbet, hvor var dine begrænsninger, hvor lang tid går der inden udmattelse eller smerter melder sig , og hvordan fungere du når du kommer hjem....

disse ting kan være yderst praktiske at have med op til kommunen....

håber at du ikke lige blev væltet omkuld af spørgsmålene [/QUOTE]
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 19:15   #8
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Hej Anicegirl

Jeg kan godt se, du har det svært og godt forstå dine frustrationer. Forum er fyldt med dejlige almindlige mennesker. desværre er de fleste frustrerede over hvordan de hundses rundt med i systemet.
Du skal bare vide, at det også kan lykkes, på den ene eller den anden måde. For mig er det lykkes at få et fleksjob som jeg er glad for og jeg fysisk kan klare. Jeg har ligesom fået lidt mere mod på livet efter det.

Det er bare så svært at stå model til den mistænkeliggørelse, man føler, at man bliver udsat for under forskellige arbejdprøvninger, eller hvad kommunen nu kan finde på.
Hold ud og tro på det. Det værste der kan ske er at du gå helt ned med flaget. Følg personligt op på det hele i din sag. Det kan hjælpe dig at være inde i det meste, selv om det sgu ikke burde være nødvendig, men det er det.

Håber du klarer dig godt. Det er et godt forum du er kommet på, hvor der er mange til at råde og vejlede.

Held og lykke.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2008, 04:42   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af anicegirl Se meddelelser

Du skriver at du har været i kommunens trædemølle et år, er du på sygedagpenge ?

Ja er på sygedagpenge og står til at skulle have det forlænget her den 1/3 i 26 uger men er ikke blevet lovet noget endnu.
Jamen da du stadig er i et afklaringsforløb så tror jeg ikke at der er noget problem med at få den forlænget så længe du samarbejder og det gør du jokan jeg se, så mon ikke den forlænges eller du visiteres til fleksjob inden udløbet at sygedagpenge.

Skulle det værste ske og du fratages dine sygedagpenge så er det helt klart at du skal anke , men så galt tror jeg nu heller ikke at det går


Citat:
Hvor længe har du været syg?

Har været syg siden jeg var lille men så er der bare kommet en del til og i 1995 blev min grøn stær rigtig slem og var ved at tage synet på det sidste øje. Nu i 2007 fik jeg fjernet hele underlivet pga. kræftrisiko - er den sidst levende i min familie og fik der en et eller andet i øjet der ødelagde min synsnerve og tog 30 % af synet
Det vil jo så sige at din sygdom er yderst veloplyst og der skulle så heller ikke være nogle problemer i det , og da slet ikke hvis du lige får aktindsigt sådan at du kan se at alle relevante lægepapir ligger i din sag ..


Citat:
er der gjort nogen tiltag (andet end arbejdsprøvninger) på at udrede dig ?

fik lov til at komme i en arbejdsprøvning på en skole som jeg selv havde fundet og var blevet lovet job bagefter men desværre tog skolen det som en direkte ansættelse og jeg kunne ikke holde til de 22 timer som de forventede jeg klarede hver uge foran en pc skærm. Kommunen klokkede i det da min jobkonsulent aldrig var med der ude var opstart eller noget da hun sagde op lige inden jeg skulle starte
Dette er forhåbentligt skrevet ned i din ressourceprofil ? ellers ville jeg skrive om det forløb meget detaljeret og sende det til min sagsbehandler og bede om at det bliver lagt ind i min sag.

Citat:
Har du div relevante papir fra læge og hospitaler i din journal ?
ja de har fået alt det der var på den tid jeg opstartet
Det er godt at de har dem alle sammen, men har du selv kopiere af dem ?

Ellers kan du ved hjælp af din digitale signatur hente og printe alle papir ud omkring dig selv om sygehusophold, desværre sker det at sagsbehandlerne ”glemmer” at få alt med eller at de forlægger tingene…

Jeg er sikker på at hvis du ikke har digital signatur og ved hvordan du får fat i dine sygehuspapir så kender Zuza en masse til det, og vil garanteret gerne lige give dig et par råd med på vejen




Citat:
og ikke mindst er der påbegyndt en ressourceprofil på dig ?

ja har fået en en gang - venter ny nu
Der skal ikke laves en ny ressourceprofil på dig, den der er påbegyndt skal videreføres en ressourceplan er en løbende proces og sørger man ikke for at opdatere den ja så mister man jo en masse oplysninger om helbred og liv enten den ene eller den anden vej , så sørg for at de opdatere (det skulle de have gjort forlænges hvis du har været sygemeldt et år )

Citat:
Har du søgt aktindsigt i din sag (den er altid god at have nogen gange kan man blive forbavset over hvad det er de skriver om en )

Har lige bedt om dette i går men må vente 10 dage på at få den da de forholder sig til loven på 10 dage

Det har de ret i og lov til men bare de holder sig til de ti dage så går det nok, tiden er hurtigt gået .
Så vi krydser fingere for at du får den inden for 10 arbejdsdage og at den er fyldestgørende men det må vi nok vende tilbage til på det tidspunkt

Du skal huske at mens du er i arbejdsprøvning så er det vigtigt at du tænker på dig selv og dit helbred, mange bliver i deres arbejdsprøvning fordi de er så pligtopfyldende og er bange for at blive stemplet , men kan du feks ikke klare dine timer eller du får hovedpine , så skal du huske at melde det ud og at gå hjem, evt slå et smut forbi din læge og fortæl hvordan du har det, sådan at der er en læge med inden over.

Lad være med at drive rovdrift på dig selv, du skrev at du på skolen havde 22 timer men at det var for meget, hvor mange timer har du nu og føler du at du kan magte dem ??

Også i dette forhold kan en job dagbog være yderst effektiv til at dokumentere hvad du kan og ikke kan …

Og ikke mindst kan det være med til at give dig selv en ide om hvad du kan og ikke kan, det er jo faktisk ikke sådan at man selv er klar over det, for man bliver bare ved og ved som den velopdragene lille maskine man er ….

Håber at du kunne bruge bare lidt af det, ved godt at det er begrænset hvad man kan gøre i selve processen , men en begyndelse er altid at insistere på at tingene udarbejdes rigtigt (ressourceprofilen) sikrere sig at der er alle relevante papir i ens sag (aktindsigten ) og at sige stop hvis man mener at arbejdsprøvningen er for hård…

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 03-02-2008, 15:37   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man bestiller en digital signatur hos www.tdc.dk


Jeg lægger noget i "Links" om digital signatur, så det er nemmere at finde.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget skal man fejle for at få FTP ? Lupo At søge førtidspension 19 12-11-2012 00:50
Jeres erfaring, hvor meget mere skal der til, før jeg kan indstilles til fp? SanneHansen At søge førtidspension 59 23-05-2012 20:05
Hvor meget skal man søge. søsser s Spørgsmål ang fleksjob 12 17-09-2008 15:20
Skal rådmanden holde sig til sandheden??? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 10 27-06-2008 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension