K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2008, 12:15   #1
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Thumbs down Tvangsmotion til kontanthjælpsmodtagere

Prøv at se her:

Kommune vil tvinge ledige til at dyrke motion
30. jan. 2008 09.57 Penge
Ikast-Brande tager nu en usædvanlig metode i brug for at få kontanthjælpsmodtagere tilbage på arbejdsmarkedet.

Som led i aktivereringen kan de få besked om, at de skal motionere - og hvis de siger nej, kan det koste kontanthjælpen.

Gode erfaringer
Sidste år indledte Ikast - Brande kommune et forsøg med motion til sygedagpengemodtagere, og det har været rigtig godt, fortæller Evald Asp, der er formand for Ikast Brande Kommunes erhvervsudvalg.

Og det er ikke kun sygedagpengemodtagere, der kan have glæde af at få styrket selvtilliden.

Også godt for ledige
Det kan kontanthjælpsmodtagere også, og derfor vil kommunen nu sætte ind med motion over for kontanthjælpsmodtagere, og hvis ikke kontanthjælpsmodtagerne vil være med, så koster det på økonomien, lyder den klare besked fra Evald Asp, formand for Ikast-Brande Kommunes Erhvervsudvalg.


Skrevet af: Søren Nielsen/Martin Sommer


Fra www.dr/dk i dag.

Hvad skal man efterhånden sige

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 12:50   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det er ren magtmisbrug og desuden kan kommuner ikke tvinge folk til at dyrke motion

Kommunerne skal finde et job til ledige og ikke noget andet.

det betyder jo at man ikke mere er ledig jobsøgende , men man er en patient...

ØV...ingen skal tvinge mig til at dyrke motion uden min accept.

Jeg regner med at der kommer mere om det her i medierne.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 13:33   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja der er ingen ende på kreativiteten når det gælder om fri fortolkning af love og regler og at ydmyge mennesker i en svag situation
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 13:37   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hvorfor f.....finder jobcentrene ikke job til folk i stedet for at lave forretninger med fitness centre ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 14:45   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det forstår jeg heller ikke, kom dog igang med at finde jobs i stedet for alt det andet pladder.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 01:12   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
...og hvad skal syge kontanthjælpsmodtagere som venter på flexjob eller er i gang med en ansøgning om førtidspension?
- Får vi så personlig træner i hjemmet??
- Og skal vi så også a la arbejdsprøvning, have motionsprøvning - og muligvis kunne dumpe testen??

Hmmmm, én ting er sikkert - de får da sørget for at alle de syge får RIGELIGT med hjernegymnastik, for det kræver da en doktorgrad at finde logikken i deres sindssyge forslag!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 01:18   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Og for at gå i modsatte grøft.
Jeg SKAL ridetræne, er nylig afsluttet ny fys-forsøg om anden træning, men kan ikke holde til dette. (ridning er statisk træning).
Ligger sag om træning i kommunen hjemgivet til fornyet behandling siden 2.11.2006.
Fortsat ikke hjælp til træning, selvom det er en del af min behandling, for ikke at havne i kørestol.
men....sådan er der så meget.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægeregning for kontanthjælpsmodtagere ? Kio Alt det andet 20 20-02-2013 01:12
Spørgsmål ang. ny tandlæge lov for kontanthjælpsmodtagere Benjaminsmor Alt det andet 1 11-01-2013 20:33
Kontanthjælpsmodtagere søges til interview MajaSoc Accept fra vores omgivelser 7 03-04-2012 13:37
ægtefælles kapitalpension og min kontanthjælpsmodtagere mrlart Alt det andet 1 21-11-2011 15:53
S 6203 - Om sygemeldte kontanthjælpsmodtagere Webmaster Politik og Samfund 0 27-09-2007 14:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension