K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2008, 18:14   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Skal rådmanden holde sig til sandheden???

Altså - fik kaffen galt i halsen den anden dag!

På netdebatten; http://www.fyens.dk/modules/debat/to...264566#p163046

læser jeg pludselig #82 - nåda rådmanden skriver altså sammen med en totalt fremmed borger omkring mig????

Sendte nedenstående til vores borgmester;


Til borgmester Jan Boye
Kopi til Odense Byråd
Kopi til Line Barfod & Anne Baastrup
Kopi til Karen Jespersen
Kopi til Socialudvalget
samt kopi til medier




Blommenslyst, den 18. januar 2008





Hermed skal jeg venligst anmode borgmesteren om at undersøge, hvorvidt det er korrekt at rådmand Erik Simonsen har skrevet om min sag til en borger i Odense Kommune jf. debatsiden http://www.fyens.dk/modules/debat/to...topicid=264566 # 82 ?

Jeg skal i den forbindelse udbede mig en kopi af den mail - samt såfremt min sag er diskuteret af andre uvedkommende, ligeledes kopi af denne korrespondance!

Du bedes som borgmester for Odense Kommune desuden forholde dig til, at din rådmand åbenbart vælger at diskuterer min sag med de borgere der kontakter ham!

Samtidig skal jeg venligst anmode om en redegørelse af selve indholdet,

"Jeg sendte een kort mail,men også vredt mail til Erik simonsen og har fået et kort svar ,hvor han fremhæver at kommunen ifølge ombudsmanden ikke har lavet formelle fejl, men måtte der frmkomme nye oplysninger i din sag,vil de naturligvis blive medtaget i en ny behandling."

Som ikke harmonerer med den skrivelse jeg har fra Datatilsynet, her står der;

"Jeg har ikke indledt en undersøgelse af Odense Kommunes sagsbehandling. Jeg har således ikke taget stilling til om der kunne være forhold at kritisere. Begrundelsen for at jeg ikke indledte en undersøgelse af disse forhold, var blandt andet at Odense Kommune havde beklaget en rækket forhold i forbindelse med behandlingen af Deres sager."

Såfremt du som borgmester fortsat ikke mener det er indenfor dit ansvarsområde at jeg klager over en rådmand, imødeser jeg dokumentation for dette, samt anvisning af rette klageinstans.


I håb om et hurtigt svar


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 18:15   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Svar fra borgmester Jan Boye

Kære Lena Bæk Michelsen

Jeg har modtaget din mail af 18/1 2008, hvori du anmoder mig om at undersøge, om det er korrekt, at rådmand Erik Simonsen har skrevet om din sag til en borger. Du beder samtidig om at få en kopi af mailen.

På den baggrund har jeg fået oplyst fra Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, at rådmand Erik Simonsen modtog en mail fra en borger vedrørende din sag og svarede følgende:

"Odense Kommune har ombudsmandens ord for, at der for sagens afgørelse ikke er lavet principielle fejl. Måtte der fremkomme nye oplysninger i Lenas sag, så bliver det naturligvis medtaget i en ny behandling."

Du anmoder samtidig om en redegørelse for selve indholdet. Jeg skal i den forbindelse henvise dig til de svar på dine klager, som du har modtaget fra rådmand Erik Simonsen.

Jeg agter derfor ikke at foretage mig yderligere i sagen.



Venlig hilsen


Jan Boye
Borgmester
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 18:16   #3
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Skal man finde sig i det?

Kære Jan Boye

Jeg formoder, at du med undertegnede skrivelse accepterer;
  • at Rådmand Erik Simonsens mail er faktuelt forkert. Ombudsmanden har ikke skrevet at der ikke er lavet principielle fejl, Se gerne vedhæftede, bemærk at Ombudsmanden skriver, at han ikke har taget stilling til om der er forhold at kritisere!
  • at Rådmand Erik Simonsen skriver om personsager indenfor socialområdet, til hvilken som helst borger der henvender sig, uanset denne har ret til disse oplysninger
  • at Rådmand Erik Simonsen i sin skrivelse derved tegner et billede af mig overfor 3. part, som en borger der ikke har hold i sine klager - hvilket jo absolut ikke er korrekt!
Er det korrekt opfattet, at du billigere ovenstående?

Samtidig mangler jeg en bekræftelse af, hvor mange gange det er sket?


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 18:32   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, Lena... det forklarer jo alt.

Hvis kommunen ikke engang kan forstå, hvad Ombudsmanden skriver til dem, så er det jo forståeligt, at der i hele kommunen er sket så mange fejl i din sag.

Måske et danskkursus sammen med et kursus i lovgivning - især Persondataloven - var på sin plads.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 21:10   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er flere der må stille sig i køer. Hillerød Kommune kan hverken læse eller skrive.Det hniber også med forståelsen.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2008, 23:14   #6
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Svar fra Ombudsmanden

Så fik jeg svar fra Ombudsmanden, som endnu engang skriver

Som det fremgår af citaterne har jeg ikke undersøgt kommunens sagsbehandling. Jeg har således ikke taget stilling til den.


Og se så lige her;

Jeg har anset det for mest hensigtsmæssigt at sende en kopi af din mail af 21. januar 2008 videre til rådmand Erik Simonsen. Henvendelsen er sendt som en anmodning fra dig om at rådmanden redegør nærmere for indholdet af sin mail. Henvendelsen er også sendt som en anmodning fra dig om at rådmanden redegør nærmere for baggrunden for at han angiveligt har sendt en mail om dine sociale sager til en person der efter det oplyste intet har med sagerne at gøre.

Jeg har bedt om at modtage en kopi af rådmandens svar, men jeg foretager mig ikke mere i sagen hvis du ikke skriver hertil igen.

  • Ergo - Erik Simonsen KOMMER til at svare
  • Mon ikke jeg skriver til Ombudsmanden om nødvendigt igen???

Sov godt derude




Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 08:54   #7
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Jeg har sendt følgende spørgsmål til besvarelse i Odense Byråd;

Hermed skal jeg venligst anmode om svar på flg. spørgsmål
  • Hvor mange borgere har valgt at køre en retssag mod Odense Kommune/søge advokathjælp i forbindelse med afklaring af borgerens arbejdsevne, indenfor det sidste år?
  • Hvor mange borgere har Odense Kommune valgt at sende fra sygedagpenge til kontanthjælp på grund af varighedsbegrænsning, da Odense Kommune ikke har nået at færdigafklare dem indenfor den givne tidsramme, indenfor det seneste år?
  • Hvor lang tid mener Odense Byråd der må gå med at skrive en henvisning til en speciallæge, som Odense Kommune ønsker en borger sendt til, i forbindelse med afklaring af arbejdsevnen?
  • Hvor mange klager har Odense Kommune fået over sociallæger det sidste år?
  • Hvor mange klager har Odense Kommune fået over kommunale psykologer det sidste år, og hvor mange af disse klager relaterer sig til uautoriserede psykologer?
Jeg skal venligst anmode Odense Byråd om skriftligt svar på ovenstående spørgsmål.


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 12:07   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvad med det her?

Hvor mange borgere får ikke svar på deres breve?

Er det almindelig kotume i Odense, at man ikke kan få rettet fejl i journalen?Også selvom Datatilsynet siger det?

Retter Odense kommune sig aldrig efter Ombudsmandens udtalelser?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 10:55   #9
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Nyt fra Ombudsmanden

http://www.ombudsmanden.dk/nyt_og_pr...vshedspligten/


”Det er helt afgørende for tillidsforholdet mellem borger og myndighed at man kan stole på at ens personlige oplysninger ikke bliver sendt et forkert sted hen. "

"Ansatte i det offentlige har tavshedspligt. De må ikke videregive fortrolige oplysninger om borgerne til andre der ikke har noget med sagen at gøre. En uberettiget videregivelse af fortrolige oplysninger kan være en overtrædelse af straffeloven og give fængselsstraf. "
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 23:11   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Talking

Her er en griner til dig, Lena.

Citat:
Man har en plan B, så en plan Y, dernæst en plan K, og så en plan V.
http://www.fyens.dk/modules/debat/to...topicid=382110


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når sandheden skal frem-så har han fat i noget østerbro Politik og Samfund 9 01-07-2012 17:36
Man skal skisme holde øjnene åbne! MineBørnsMor Dit og Dat 14 25-02-2011 10:17
"Jeg har det grundsynspkt. har man oplysninger, skal man ikke holde dem hemmeligt." gunvor Politik og Samfund 3 21-12-2010 11:01
hvor meget skal man holde til anicegirl Din historie 23 13-07-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension