K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2008, 16:20   #1
fru hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2006
Lokation: holbæk
Indlæg: 7
Styrke: 0
fru hansen er ny på vejen
hvor er jeg arbejde,flex eller førtidspension?

Hej!
Jeg er en kvinde på 46 år, der er ikke kan finde ud af hvor jeg er i systemet, efter jeg har fået ny sagsbehandler.Jeg har i ca. 10 år haft muskel og ledsmerter,var hos reumatolog i 7.md.2003,der var ikke noget at unormalt.
Jeg får lavet en generel helbredsundersøgelse hos min læge i 9.md.2005, der samlidligt fortæller mig jeg ikke fejler noget,ud over der er obs.for diagnosen fibromyalgi,og jeg kan få min søn(på 15 år) til at gøre rent og handle ind for mig,hvis jeg ikke selv kan,det vil han nok gerne fremfor at få en invalid mor.Min sagsbehandler siger jeg bare må melde mig syg,hvis jeg ikke kan klare min aktivering,for hun har ikke tid til mig.Jeg kontakter sagsbehandleren igen i 6.md.2006.,det er en ny sagsbehandler,og hun siger jeg skal stoppe med det samme,og komme op til hende dagen efter,jeg fortæller hende min historie,og vi bliver enige om jeg skal virksomhedspraktik,og hun fortæller mig,at hvis jeg skal længre ned i tid bliver der tale om skånejob.Jeg starter med 15 timer om ugen,(den gamle sagsbehandler havde skrevet jeg var sat ned til 15 timer),så det gik den nye sagsbehandler ud fra var rigtigt.Jeg fortalte at jeg kun havde 9 timer om ugen,men jeg var da villig til at prøve med 15,men det gik heller ikke,og da jeg havde været der i 14 dage,holdt jeg en uges ferie,(min lungesyge lille søster døde).Da jeg kom tilbage,ville min boss kontakte min sagsbehandler,for hun mente jeg var det forkerte sted,det var for hård for mig.Vi holdt et møde alle 3,og mine timer blev sat ned til 6 timer om ugen,og så skulle jeg til nogle undersøgelser,som kommunen ville betale for så undgik vi for meget vente tid.Så i 8.md 2006 får jeg lavet en psykologisk-undersøgelse og svaret på den er,jeg er tydeligt smertepåvirket,psykisk meget skrøbelig pga.smerter,jeg vil let kunne vælte ved den mindste stressbelastning, smerterne har stor indflydelse på mit funktionsniveau og min korttidshukommelse ses at være svært svækket.Det er mere end tvivlsomt om jeg overhovedet vil kunne komme på arbejdsmarkedet,også selvom der tages særlige skånehensyn på grund af smertepåvirkningen,som også vil have en ikke ubetydelig negativ indvirkning på anvendelsen af nogen form for restarbejdsevne.I 10.md.2006 kommer jeg til reumatolog på Frederiksberg hospital,og skal undersøges for fibromyalgi som jeg ikke har.I 12.md 2006 bliver knoglerne skannet,der finder de heller ikke noget.Min sagsbehandler siger der ikke er flere undsesøgelser tilbage,så vi skal have en statusattest fra egen læge.Og jeg skal blive hjemme til hun kontakter mig,men lægen er syg i ca.1 md.Da hun kommer tilbage og skal skrive den attest finder hun ud af,jeg har d-vitamin mangel som jeg skal i behanling,for før hun kan skrive den attest.Jeg hører ikke noget fra kommunen før 4.md 2007,der har været sammenlægning og jeg har fået ny sagsbehandler,som ikke har læst min sag før hun kontakter mig,hun vil kontakte lægen på sygehuset da jeg er i behanling for d-vitamin mangel på det tidspunkt,og så vil hun kontakte mig igen.I 10.md.2007 får jeg så igen ny sagsbehandler,som skriver jeg skal komme til samtale,hun har heller ikke læst min sag,men sender mig på kursus i 3 md.da jeg må have behov for at snakke om min søsters død.På det kursus skal man til en samtale med en sundhedsvejleder,til en fysioterapeutisk undersøgelse og en psykologsamtale de laver så en raport til kommunen,og da jeg kommer til samtale hos psykologen,vil hun ikke tage nogen test på mig,(jeg har haft min psykologiske test med,som de har taget kopi af).Hun siger jeg skal have pension og at hun regner med jeg får svar til februar.Men nu har jeg fået brev fra min sagsbehandler,at jeg skal på et andet kursus i 3 md.der skal afdække fysiske.psykiske og sociale ressourcer,og opstille forslag til jobtyber kompenserende foranstaltninger(herunder hjælpemidler og/eller særlig tilrettelæggelse og organisering.Derefter skal jeg til samtale om job hos hende,formålet er at komme i ordinær beskæftigelse hurtigst mulig skriver hun.Skal hun skrive det eller mener hun jeg skal på fuldtids arbejde.Hvad skal jeg tro alm.arbejde,flex eller førtidspension.Mvh fru hansen
fru hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 16:30   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Smile

...ja jeg kan godt forstå du er NOGET fortumlet over den behandling ...D vitamin mangel er vigtigt du får behandlet det får man smerter af så...det er vigtigt

jeg kan ikke forstå du ikke er indstillet til pension endnu når din sagsbehandler har sagt du skal have førtidspension....men det er nok hendes chef der har sagt du skal ud i arbejde...men det kan der slet ikke blive tale om og du må ikke glemme dig selv i alt det bøvl...hvis du skal noget ...så er det da fleksjob...men jeg syntes du skal søge pension selv så...men vent lige til der kommer flere svar fra de andre der ved noget...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 18:13   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med Stella!

Men synes også det er vigtigt du 'selv er med'! Hvad vil du helst selv? Hvis du synes et flexjob er noget for dig, så go for it. Men mener du ikke du kan klare et flexjob (eller andre jobs), så skal du jo nok overveje førtidspension!
Dine fremtidsplaner (på arbejdsmarked) er også lidt afhængige af om du selv mener du kan varetage et job eller ej, og hvis man ikke kan se sig selv i et job, så skal man endelig sørge for at sige det, for så skal der tages andre metoder i brug.

Så jeg tror du skal gøre op med dig selv - og være realistisk, om du ér egnet til arbejde.

Men jeg kan da godt læse at du bliver overset flere gange i sagen og hele tiden får forkerte/blandede udmeldinger. Intet under at du er forvirret på et højere plan. Et flexjob kan være rigtig godt for nogen (hvis de kan magte det), men det er jo noget man skal blive véd med og det er ikke altid flexere bliver lykkeligere - mange bliver frustreret, specielt hvis de får skiftende jobs som stresser. Der er førtidspension jo nok noget af det der giver mest ro og stabilietet, men desværre er det også dét der er sværest at få tilkendt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 18:25   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej fru Hansen

Lidt af en historie du fortæller der , jeg studser lidt over hvorfor i alverden du ikke er afklaret med henblik på fleksjob for lang tid siden....

Det du skriver med smerter, u koncentreret, hukommelse , skrøbelig psyke pga smerter og andet , kan faktisk alt sammen bero på d vitamin mangel (har du ikke fået oplyst det ? )

jeg har meget af den samme sygehistorie som dig , blot kom mit meget hurtigt og er så gradvist blevet værre , til forskel fra dig har jeg så været så "heldig" at jeg har en målbar borrelia, samt diagnosen stress, udbrændthed, og massiv påvirkning af skimmelsvamp ....

Lige nu er alting meget forværret og det er kommet i forbindelse med et fleksjob hvor det gik meget hurtigt ned af bakke...

Derfor er jeg sygemeldt og beskeden fra min læge til kommunen er at man ikke ved hvad der er hvad i min sygdom , men at d vitamin mangel kan give alle omtalte symptomer og at man ikke kan vide hvornår en evt behandling virker (jeg formoder at du også har fået sprøjter for dit vitamin tal ) jeg fik at vide af min læge at det nærmest var en mirakelkur med det d vitmamin jeg ville vågen op og jeg ville få energi gradvis ville mine smerter tage af ....

igen af disse ting er så sket , så nu er jeg indstillet til videre udredelse ...

grunden til at jeg skriver dette til dig er at du skal være obs på at nogen læger mener at d vitamin det er bare noget der skal gives sprøjter for også lidt afslapning et par dage...

Men ingen ved hvordan det virker i længden , og hvor meget det påvirker kroppen ...

Men det er velkendt at hvis man presses og man selv presser sin krop til mere end den kan , så går man helt ned på det ...

Derfor syntes jeg at du skal tænke mere på din d vitamin mangel da den kan være årsagen til alt det du skriver i dit indlæg ...

Og nu til din kommune

Jeg fatter ikke hvorfor de nu begynder at snakke ordinært job til dig , man kan ikke gå¨fra grøften pension til ordinært job ...

Det jeg ville gøre hvis jeg var dig og du ikke allerede har det , så ville jeg bede om aktindsigt , se hvad de har af lægepapir hvad der er skrevet af tidligere sagsbehandlere og sammenfat dette, bed om en tid med din sagsbehandler (sammen med en optager og gerne med en bisidder også ) hør hvad planen er for dig (tjek din ressourceprofil er der og er i orden ) hvordan de mener at de kan få dig ud i ordinært job når du ikke kan magte en uge på 9 timer , alliere dig gerne med din læge ....

Ud fra din psykologtest hvor der står

Citat:
Så i 8.md 2006 får jeg lavet en psykologisk-undersøgelse og svaret på den er,jeg er tydeligt smertepåvirket,psykisk meget skrøbelig pga.smerter,jeg vil let kunne vælte ved den mindste stressbelastning, smerterne har stor indflydelse på mit funktionsniveau og min korttidshukommelse ses at være svært svækket.Det er mere end tvivlsomt om jeg overhovedet vil kunne komme på arbejdsmarkedet,også selvom der tages særlige skånehensyn på grund af smertepåvirkningen,som også vil have en ikke ubetydelig negativ indvirkning på anvendelsen af nogen form for restarbejdsevne
er det decideret uansvarligt at sende dig ud i noget med henblik på ordinært job (hvilke kommune bor du i, hvis ikke du vil oplyse det her så skriv det gerne i en pb )
og dette ville jeg sørge for at gøre kommunen opmærksom på , jeg ved ikke om du har aktindsigt men har du så kan jeg da forestille mig at der er en masse huller og mangler for ellers kan jeg slet ikke se hvordan din nuværende sagsbehandler kommer frem til den konklusion hun er kommet frem til

du skriver
Citat:
Derefter skal jeg til samtale om job hos hende,formålet er at komme i ordinær beskæftigelse hurtigst mulig skriver hun.Skal hun skrive det eller mener hun jeg skal på fuldtids arbejde.Hvad skal jeg tro alm.arbejde,flex eller førtidspension.Mvh fru hansen
Du har mulighed for at sygemelde dig hvis ikke du magter det kursus , det er jo sådan at de køre rundt i mangen med dig

Så prøv at snakke med din læge, men jeg tror er det er meget vigtigt at du får noget på optagelse eller på skrift fra din sagsbehandler om hvad det er hun ønsker at gøre og på hvilke baggrund hun mener at du hurtigst muligt skal tilbage i ordinært job ( det lyder som om det er det hun går efter , men viser afklaringen at du ikke kan ja så kan du ikke ) og jeg tror at de fleste går efter det ordinære marked men sådan bliver det ikke altid ...

det du for mig at se skal i gang med nu (selv om jeg syntes det er hul i hovdet set i lyset af din sag ) så er det afklaring og det går jo step for step ..


første ser de på om du bare lige er klar til arbejdsmarkedet

er du ikke det ser de om du kan komme tilbage med en paragraf 56 (tror jeg det er det hedder )

dernæst så kigger man på om du kan uddanes sådan at du kan komme på det ordinære marked

Kan dette heller ikke lade sig gøre så ser man på om du kan klare en revalidering

duer det heller ikke (hvad det ofte ikke gør med folk med hukommelse problemer)

så er sidste skridt førtidspension

jeg kan forestille mig at det er dette hun vil men bare har en TÅBELIG måde at formulere sig .....

håber at du finder hovede og hale i det her selv om det er langt

når du har overskud til det så prøv at læse disse link og se om du ikke lige får en aha oplevelse (og så lige en god ide, få tjekket din søn, hele min familie er tjekket også søskende, mest fordi vi har en sygdomshistorie i familien der indikere at der kan være noget galt med vores måde at optage d vitmain på ) men heller være sikker i sin sag , mine søskende er udersøgt og min storebror havde også katestrofal mangel på d vitamin , det samme havde min søn og min storebrors den ene søn... altså et lidt stort sammenfald hvis man skal henvise det til kost og sol ...

http://www.kropogkost.dk/knogleskoer...or-dine-mu.htm

http://www.netpatient.dk/TEMA_vitamin_D_mangel.htm
  Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 16:46   #5
fru hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2006
Lokation: holbæk
Indlæg: 7
Styrke: 0
fru hansen er ny på vejen
alm.arbejde,flex eller pension.

Hej stella!
Jeg ved ikke rigtig om jeg tør søge pension for,får jeg et afslag er alt håb ude for mig syntes jeg,men ved ikke at søge,får jeg en masse nederlag,som jeg har en del af i forvejen,efter aktivering og arbejdsprøvning,så jeg venter og ser,hvad eventuelle andre skriver. Mvh fru hansen.
fru hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 17:02   #6
fru hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2006
Lokation: holbæk
Indlæg: 7
Styrke: 0
fru hansen er ny på vejen
alm.arbejde,flex eller pension.

Hej helenekr!
Jeg mener ikke selv, jeg er i stand til at varetage et job,men det kan jeg altså ikke få mig selv til at sige,ligesom jeg ikke siger fra når grænsen er nået for mig,på mine gode dage(dem er der ikke så mange af,men lidt har også ret)tror jeg,at jeg kan ordne hele huset,også er fanden løs de næste dage med smerter.Idag startede jeg på et kursus og der sagde de,at der var altid brug for en som mig og flex job ville blive sat op til min.25 timer om ugenfor der er brug for arbejdskraft,så bliver jeg bange,og tør slet ikke tænke på pension. Mvh fru hansen.
fru hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 17:06   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
og der sagde de,at der var altid brug for en som mig og flex job ville blive sat op til min.25 timer om ugenfor der er brug for arbejdskraft,så bliver jeg bange,og tør slet ikke tænke på pension. Mvh fru hansen.


hvad har de det I og hvor står det ? det er ikke rigtigt så vidt jeg ved er der ingen regler for timeantal i fleksjob.

kan du forklare lidt bedre hvad de sagde og hvor de har det fra ?

Sidst redigeret af Stella; 21-01-2008 kl. 17:08.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 17:12   #8
fru hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2006
Lokation: holbæk
Indlæg: 7
Styrke: 0
fru hansen er ny på vejen
Hej stella
Jeg ved ikke hvor de har det fra,men de sagde at flexjob ville blive mindst på 25 timer om ugen,men de sagde ikke at sådan var,det men at det blev sådan.
fru hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 17:29   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

nå....så ved de noget vi andre ikke ved...

Det er måske det den reform drejer sig om som vi ikke hører noget om ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 19:15   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
fru hansen


Der findes IKKE fleksjob på 25 timer EFFEKTIV arbejdsindsats. De 25 timer kan kun være, hvis du evt. er meget langsom, har brug for mange pauser osv.

Mit bud er, at kommunen tænker på sin EGEN ØKONOMI. Altså kommunen kan få refusion fra staten, hvis du aktiveres 25 timer pr. uge.

Derfor siger din kommune 25 timer... Det er den eneste grund.

Og det skal du selvfølgelig ikke acceptere ved at sætte helbredet på spil.

Du skrev:

Citat:
mine timer blev sat ned til 6 timer om ugen
Det synes jeg, du skal holde fast i, samt at dit helbred er blevet yderligere forværret SIDEN de 6 timer.

Hele lovjunglen handler om at afklare, OM du kan blive selvforsørgende, og det har dit lange sagsforløb, din arbejdsprøvning og dine lægepapirer jo vist, at du IKKE kan blive.

Ergo... Du bliver ALDRIG selvforsørgende... heller ikke i fleksjob uanset skånehensyn osv.

Det er kodeordene.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er det bedste sted at lave annoncer for at hyre flex og/eller skånejobbere Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 6 20-07-2013 18:47
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Førtidspension/arbejde/flex NPH Alt det andet 3 08-08-2011 14:13
Har jeg chance for enten flex eller førtidspension??? malenemuz Alt det andet 9 22-03-2011 00:35
Flex-job eller førtidspension Annemette Alt det andet 17 05-03-2010 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension