K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2008, 14:09   #1
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
OBS! på hvad lægekonsulenten får af papir

Jeg synes det er rigtig godt at der kommer fokus på lægekonsulenterne, da deres vurdering tilsyneladende vægter MEGET.

Men jeg er også blevet opmærksom på via min egen aktindsigt at lægekonsulenten til tilsyneladende ikke har haft alle statuserklæringer til rådighed da han lavede sin vurdering. Jeg har fået oplyst at lægekonsulenten laver sin vurdering ud fra en lægemappe, men hvad der er i en sådan kunne jeg ikke få svar på, så hvis det er sagsbehandleren der fylder mappen og udelader noget er det jo ikke lægekonsulentens skyld. Ved I hvordan det foregår og kan det være forskelligt i de forskellige kommuner?
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 14:59   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hejsa...
Tror det foregår helt forskelligt afhængig af hvad for en kommune man bor i. Måske også lidt afhængig af hvem sagsbehandleren er.

I min pensionssag var lægekonsulenten med til den første samtale med sagsbehandleren og han gav forslag til hvad undersøgelser der skulle foretages og vedlægges indstillingen.
Det er vist ikke helt efter reglerne at det foregår sådan at han på den måde er indblandet, men i modsætning til alle de skrækeksempler der ellers kan læses her på siden var han i mit tilfælde meget reel i det han skrev i sin udtalelse og det kunne kun læses som en fuld opbakning af at tilkende en pension, da han egentligt kun koncentrerede sig om de ting i undersøgelserne der talte for.
Så det er ikke alle lægekonsulenter der bare er ude på at dunke folk i hovedet.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenten sjusker eller hvad? Evaave Lægekonsulenternes Rolle 35 21-12-2011 18:38
Papir pist væk.... Lightlessnes Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-01-2011 08:56
Førtidspension §18 papir væk? B G A Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-09-2010 23:41
Social lægen og lægekonsulenten...hvad må/gør de Tzari At søge førtidspension 1 05-05-2010 07:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension