K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2008, 21:17   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Burde jeg søge pension?

Ja det er i hvert falde en tanke som jeg har engang imellem.
Det er ikke fordi jeg vil, men flere i min omgangskreds siger det ville være det bedste, samt min mand og forældre.
Jeg er meget stædig af natur, og sætter jeg mig noget i hovedet skal det nok gå den vej. Derfor tænker jeg at jeg måske fejlvurdere mig selv.

Lidt om mit liv:
Født 1987
1998: Får min første menstruation hvilket er ekstrem smertefuldt

1998-2001: Render til læge konstant pga mine underlivs smerter, prøver med jern og kalk tilskud. i 2000 får jeg ibuprofen til at tage smerterne, og det går ud over min skole. Besvimer ofte af smerte, og har tarmproblemer.

2002: Læs om endometriose og er med det samme sikker på det er det jeg fejler. Er startet på p-piller for at tage smerterne
Samme år kommer jeg til skade med mit venstrehåndled, da jeg en anden skøjter ind mig. Kommer på skadestue, intet at se, men får dog en gibs på.

2003: stadig underlivs smerter som går ud over min skole. Håndleddet begynder i efteråret at gøre enormt ondt. September bliver jeg sygemeldt pga mit håndled.
Jeg kommer til diverse speciallæger, og ryger ind og ud af rigshospitalet, lægerne kan ikke finde årsagen til min smerter.

2004: Stadig underlivs smerter.
Bliver opereret i håndleddet (juni), det viser sig en minidsk er slået i stykker, der er røget et flig af, og det har sat sig og voksen et sted i hånden, det filer minidsken så der ikke kommer noget i klemme ved bevægelse.
Bliver raskemeldt i september og begynder straks i fuldtid arbejde.

2005: Har endelig fået tid hos den gynækolog jeg ville ind hos som skulle se på mit underliv. Hun nærmest griner af mig. Skal tage p-piller uden pause i 6 mdr. samt ibuprofen.
Bliver IGEN opereret i håndet og denne gang ser man at er led bånd er bristet det kan ikke laves. Så smerterne skal jeg leve med.
Bliver erklæret 5% indvalid pga håndleddet.

2006:Man opdager ved et tilfælde, pga stærke smerter i mit underliv at jeg lider af PCO. En cyste er bristet og væske i bughulen.
Går ned med en depression og bliver sygmeldt i december.
Mine knæ begynder at gøre ondt, bliver plaget at hovedpine og kan ikke klare trapperne til og fra 3. sal.

2007:Mit underliv går helt amok, og bliver sub akut opereret og man finder endometriose mellem skede og endetarm, bag på livmoderen samt på højre æggestok.
Min depression er somatisk.
Bliver tjekket for ALT gigt, borrelia, stofskifte, sukkersyge osv osv... fejler INTET.
Bliver henvist til reumatolog. Da smerterne indvalidere mig. sover ekstrem meget.

2008:Ved Bente Danne-skoild bliver diagnosen fibromyalgi stillet ved 3/2 i alle 18 tender point. samt hypermobililtets syndrom.

Ja og nu sidder jeg her og aner ikke hvad jeg skal. Jeg vil meget gerne kunne få et fleksjob, men som mit liv er nu vil det heller ikke kunne lade sig gører.
Jeg tager dagligt smertestillende, sover mindst 12 i døgnet. og er dagligt plaget af smerter, plus jeg jo har endometriose.
Mit immunsystem er påvirket, fordøjelse, humør og søvn osv...

Er jeg overhovedet syg nok? Jeg er jo ekstrem ung men i bund og grund har det jo intet at gører med om man er og kan være syg.

Er det forsøget værd?

Eller hvad ville i gører?
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2008, 21:58   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Først og fremmest - hvor er det dog trist du har det så skidt - og så naturligvis velkommen ombord!

Uha, jeg tør SLET ikke vurdere om du er et pensionsemne, for jeg har først lige selv underskrevet pensionspapir mm og sejler lidt rundt i paragraffer, regler, diagnoser og føler jeg kan drukne hver andet øjeblik.

Jeg tror det gælder om at du skal have bevist at din tilstand er varig, at du aldrig får det bedre, og at du har prøvet ALT (indenfor behandling/terapi/smertestillende - uden positiv virkning), og at du kan bevise at du ikke kan varetage et job (og kan bevise du HAR prøvet). Oven i, skal du selvfølgelig have lægens ord, evt speciallægernes ord, der siger at alt er afprøvet og at du som sådan aldrig bliver i stand til at varetage et alm job/flexjob pga varig sygdom.

Det kunne jo godt lyde som om du har en del liggende, hvis du allerede har en sag. Er du på kontanthjælp? Hvis ja, så burde grundstenen nok være lagt - så kan du sige du gerne vil have en kopi af hele din sag, så kan du i ro og mag læse det hele igennem og se hvad der evt mangler - eller om der er noget der skal rettes/tilføjes.

Det kan være en lang sej kamp at få tilkendt pension, man skal være 'fit for fight' og selvom det lyder latterligt, så skal man faktisk være i besiddelse af et jern helbred for ikke at ryge ned i de huller systemet skubber én ud i....

Jeg ved der er rigtig mange kloge hoveder her på K10 - de kan garanteret vejlede dig. Jeg er somsagt selv ny, men ville gerne lige dele ud af den lille bitte smule jeg selv har lært lidt herinde....
- jeg er jo af den mening at ALLE der går og har det skidt og som ikke selv føler de kan magte et job, burde være pensionsberettiget, men jeg kan godt selv se at den ikke helt holder vand i længden:-)
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2008, 13:48   #3
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Sikke en omgang

Det lyder æv med dit sygeforløb. Min umiddelbar vurdering er at man nok kun selv skal søge pension, hvis man er desperat (er ved det selv Du nævner ikke rigtig noget om hvordan din sagsbehandler ser på din situation, jeg tror altid det er at foretrække, hvis det er kommunen der når frem til at starte en pensionssag.

Hvad er du igang med lige nu? hvilke planer ligger der?

Mine bedste tanker
maj
maj er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2008, 15:02   #4
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Min sagsbehandler tror ikke rigtig på mig, læs evt min anden tråd....

Jeg kan ikke få fleksjob siger hun og vil bare gerne have sluset mig ud på arbejdsmarket igen som om intet var sket. ærligtalt så fatter hun intet af hvad det vil sige at være mig, trods at jeg flere gange har skåret det ud i pap. Men hun er ligeglad jeg er jo så ung... :O

Jeg skulle gerne starte på arbejdsprøvning til februar hvis min sagsbehandler altså tager sig sammen...

Jeg lige nu stadig sygemeldt på sygedagpenge..
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 20-01-2008, 17:47   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg så også først din anden tråd bagefter - der lå svarene ligesom allerede:-)

Det skal nok gå Mumle Mund, men jeg véd at nogle sagsbehandlere kigger mere efter alder end hvad klienten rent faktisk sidder og fortæller, og det er jo et drøn surt udgangspunkt. Loven siger jo at man kan søge pension fra man er 18 år - så alder bør jo ikke være en hindring!

Ved ikke om du kan bede om en anden sagsbehandler - måske er der nogen herinde der ved om man kan det??!!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 25-02-2008, 17:19   #6
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
hejsa
Mener at have læst et sted på nette at folk der har fået diagnosen fibromyalgi kan søge om førtidspension. Mener at have læst det på borger.dk, under førtidspension.
pøj pøj
jane er ikke logget ind  
Gammel 26-02-2008, 01:25   #7
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Okay, det lyder helt vildt..

Min veninde har desværre også lige fået konstateret fibromyalgi..
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 26-02-2008, 13:46   #8
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej mumle mund

Jeg er også en af dem med Fibromyalgi(Læs mit indlæg ny bruger Stoktoft)
Hvad jeg ikke har fortalt i mit eget indlæg, er at jeg også har PCO, uh, hvor jeg føler med dig, det gør avav, Hvad får du for det?, jeg får metformin, det har bare hjulpet, de mandlige kønshormoner er nu på normal leje, og p-piller får jeg også som en del af behandlingen.
Håber du snart bliver afsluttet, så du ikke skal blive ved med, at blive kastet rundt i ringen.
til dig fra mig
Hilsen fra Stoktoft
Stoktoft er ikke logget ind  
Gammel 26-02-2008, 15:39   #9
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Tak Stoktoft..

Hvor gammel er du?

Sidst jeg var til scanning kunne de ikke se nogen PCO cyster.... :O
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 26-02-2008, 18:15   #10
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej igen

Jeg er 34.
De konstaterede pco´en efter anden fødsel, da var jeg 24, jeg/vi fik af vide at, det var ren held, at vi havde fået 2 børn, nu mente lægerne ikke at vi kunne få flere, da pco´en var storslem, jeg var fyldt med cyster overalt også i livmoderen. Jeg kom med i forsøg med metformin, det hjalp så godt,at selv om lægerne havde sagt, at vi ikke kunne få flere børn, tja så en dag til scanning, var det ikke en cyste de så, men vores lille klat i bag Karsten, der kom 6.5 år efter nr. 2, han er nu 3 år, og er en lille bandit. så vi stoler ikke mere på lægerne, med at vi ikke kan få flere børn, nu tager vi vores forholdsregler.
Hvad med dine hormontal er de normale?
Hilsen Stoktoft
Stoktoft er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal man søge pension nu? ladytass Politik og Samfund 22 08-07-2012 12:09
Burde jeg søge en ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-02-2011 18:14
hjælp til at søge pension mortilto Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 11-10-2009 10:18
Om at søge pension. Stella Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-03-2009 19:55
søge større pension. mail Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-08-2006 13:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension