K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2008, 01:47   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Se, om din kommune er "fedtet" med førtidspension

På nedenstående link kan du se, om din egen kommune er "fedtet" med førtidspensioner eller ej.

Der er helt klart noget helt "skævt" i fordelingen af pensioner.

Kæmpekommuner tilkender næsten ingen, mens nogle små tilkender mange.

Som om borgerne er mere "raske" i nogle kommuner end andre... tja, måske nogle har bedre råd til sund mad og sunde boliger, men alligevel...

http://nychance.bm.dk/graphics/Docum...0indsatsen.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 12:47   #2
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
hmm, tror det er et forkert link, som er sat ind.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 12:53   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak, annetteh... du har jo ret.

Det korrekte skulle gerne være her:

http://www.nychance.dk/graphics/docu...l_fop-5_kv.pdf

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2008, 20:02   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De 10 mest "fedtede" kommuner

Gad vide, om der er FLERE DØDSFALD eller SELVMORD i nedenstående kommuner, fordi de "fedter" med pensionerne?!


Citat:
Jeg er fuldstændig overbevist om at vi i 2005 - i det her rige samfund - har råd til de der 7-8 procent af den erhvervsaktive befolkning, som er på førtidspension. Der har antallet ligget de sidste tyve år.
Sådan skrev Ellen Ryg Olsen i sin bog om "Syge i tvangsarbejde"


Og sådan ser det ud nu i de "værste kommuner":


Citat:
Laveste andel, der er overgået til førtidspension fra 3. kvartal 2006 – 3. kvartal 2007:
  • Kommune.............. Procent.. Antal personer
  • Frederikssund........ 4,3 .......... 10
  • Frederiksberg........ 4,2 .......... 54
  • Roskilde............... 4,1 ........... 26
  • Silkeborg.............. 4,1 .......... 29
  • Lemvig................ 3,9 .......... 2
  • Bornholm............. 3,4 .......... 19
  • Stevns............... 3,2 ........... 3
  • København.......... 2,5 ........... 285
  • Hillerød............... 2,1 ........... 9
  • Herlev................ 1,5 ........... 7
Tabellen viser, at:
• Tilgangen til førtidspension fra målgruppen for NY CHANCE TIL ALLE spænder fra 1,5 pct. i Herlev til 23,7 pct. i Herning.
• Københavns Kommune hører til blandt de ti kommuner, der har den laveste tilgang til førtidspension.

http://www.nychance.dk/graphics/docu...l_fop-5_kv.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 22-01-2008 kl. 20:20. Årsag: tilføjet periode
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2008, 20:48   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation CIRKA 1.100 SNYDT FOR FØRTIDSPENSION

10 kommuner har snydt cirka 1.100 borgere for førtidspension, fordi kommunerne sparer ekstra meget på pensioner.

Og det er KUN i 10 kommuner - ud af mange (tvivl om det er gamle eller nye kommuner).

De 1.100 borgere kan UMULIGT være mere raske end i andre kommuner.

Prøv for "sjov" at se, hvor mange personer der IKKE har fået pension i de forskellige kommuner, hvis det skal ligge på den procent, som Ellen Ryg Olsen siger, nemlig 7-8 procent... og som den har ligget på i de seneste 20 år!!!!

Herlev "mangler" 35 personer, der burde have haft pension, så det nærmer sig gennemsnittet på cirka 7 procent, som det OGSÅ ligger på i resten af landet i samme statistik på linket i indlægget ovenfor.

Lad os "tælle", hvor mange der omtrent burde have haft pension:

Herlev............ 35 personer
Hillerød........... 30 -
København..... 855
Stevns............ 7
Bornholm........ 48
Lemvig............ 2
Silkeborg.......... 28
Roskilde............ 25
Frederiksberg.... 50
Frederikssund...... 8


Det er da voldsomt mange menneskeskæbner, der må gå for lud og koldt vand og måske sætte livet, økonomi, familie og helbred på spil, fordi kommunerne vil trække dem rundt i meningsløse og udsigtsløse undersøgelser af arbejdsprøvninger, lægeundersøgelser, psykiatere, psykologer osv. osv. osv.

BEMÆRK, at tallene delvis stammer fra FØR kommunesammenlægningen. Dengang kommunerne stadig var SMÅ!!!! (Det første kvartal, der tæller med, er 4. kvartal 2006.)

Tænk, at man vil være bekendt at behandle syge borgere sådan!!!
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 09:44   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ja, jeg kender jo Hillerød fra egen krop. de får anden sidste plads. 2006 blev der givet 6 førtidspensioner. Men de får jo ros for deres gode arbejde?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 11:52   #7
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
jeg synes der mangler lidt og stå hvorfor folk ikke har fået fp og hvad de har fået istedet. Det kan jo være hillerød gør meget for at få folk i arbejde ? jeg tror bestemt ikke fp er lykken, men for nogen som ikke kan klare arbejde, så er det eneste løsning.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 17:23   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Marolle... Jeg tror, folk er parkeret på kontathjælp i matchgruppe 5.

Og de har sikkert heller ikke fået fleksjob.

Se, hvor mange ledige - og flere og flere - fleksjobbere der er.

Der er jo noget helt galt.

Folk er jo netop IKKE blevet mere raske. Gennemsnittet for antal tilkendelser af pensioner i hele landet er cirka 7 procent, så når kommuner ligger under de 7 procent, som det har været de seneste 20 år, så vil jeg æde min gamle hat på, at de er "syltet" af systemet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 22:22   #9
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Jeg bor i Herlev.........hulk
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 11:01   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Marolle.
Jeg er placeret i Match 5. Der har jeg nu stået i 2.5år. Efter 2år på sygedagpenge.
Så..Nej, Hillerød er bestemt ikke bedre til at få folk i arbejde, end andre. hvis folk ikke kan arbejde pga sygdom/handicap, så kan en nok så god hensigt jo ikke ændre et faktum.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Social Bedrager" vandt over Holbæk Kommune buster Politik og Samfund 1 24-08-2011 08:36
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"Gladsaxe Kommune bør kigges efter i sømmene" Maybe Dit og Dat 4 25-04-2009 10:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension