K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2008, 13:36   #1
Mimaq
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Lokation: Horsens
Alder: 55
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mimaq er ny på vejen
Question Hvornår mon den dag kommer

Hejsa... jeg er ny i dette forum... Søgte på nettet, da jeg snart er ved at opgive det sociale system Men det kan jeg se at der er mange der er mere eller mindre..

Jeg har været på kontanthjælp i mange så (16år) Da jeg i alle årene har haft problemer med mine led/sener... Jeg har været igennem et utal af aktiveringer og kurser osv.

Men hvis jeg skulle skrive om alle de "fejl" der er sket igennem alle de år, ville folk nok falde i søvn, så det spare jeg jer for ;-)

Min situation i dag er at jeg har kompliceret slidgigt i begge knæ, en medfødt skade i lænderyggen hvor der også har udviklet sig slidgigt.. Jeg har et skadet håndled, som er forsøgt opereret, men uden held... Jeg har det sidste år udviklet slidgigt i samme håndled og ledet er efterhånden helt stift og jeg har utrolig mange smerter... Slidgigten er nu begyndt i det andet håndled også, og i den ene fod....

Så min hverdag er meget præget af smerter.... For 2år siden kom jeg i arbejdsprøvning med henblik på pension muligvis fleksjob.. Den varede i ca.6mdr.. Resultatet af arbejdsprøvningen "Kan max arbejde 4 timer om dagen" og må ikke varetage et fysiskbelastende job... Det var udtalelsen fra Lægekonculenten...

Jeg kunne ikke klare et job hvor jeg skulle sidde eller stå meget, og kunne kun bruge min hånd minimalt...

Kommunen viste ikke hvor de skulle gøre af mig og satte mig på et afklaringskursus..... Det fik mig til at se tingene fra en helt anden side, og det hjalp "mig" personligt med at komme videre.. Efter ½ år var jeg kommet så langt at jeg havde besluttet mig for at søge om et fleksjob, og alligevel var jeg lidt i tvivl om jeg ville kunne klare et job selv få timer om dagen... Men noget skulle der ske, kommunen afslog jo en mulig pension...

Men jeg blev klogere.... det hele viste sig at være en gang rod og at de ikke kunne bruge den arbejdsprøvning som jeg havde været igennem, til at vurderer muligheden for et flaksjob... Da der på papiret kun stod at jeg var blevet arbejdsprøvet med henblik på pension, og den sagsbehandler som havde med sagen at gøre den gang var stoppet.
Så jeg skulle igennem en ny arbejdsprøvning, men det ville heller ikke hjælpe mig, da de ikke mente at min situation var stationær.. Så der stod jeg...

Som sagt bliver slidgigt aldrig bedre og udsigten for at jeg ville kunne klare et normalt job var li 0.... Så jeg måtte kæmpe mig igennem systemet, og først da min egen læge (efter et udtal af undersøgelser) skrev til kommunen at min situation var stationær, kunne jeg blive visiteret til en arbejdsprøvning...
Ugen før jeg skulle starte i arbejdsprøvningen, modtog jeg et brev fra jobcentret (som havde visiteret mig til arbejdsprøvningen) at jeg SKULLE møde op til jobmesse og søge arbejde ????? Jeg var sikker på at dette måtte være en fejl.... Men nej... Jeg skulle møde op og søge de job jeg kunne, trods det at min arbejdsevne var så ringe som den var..... NÅ, men nu har jeg så overstået min arbejdsprøvning, med det resultat at jeg er for "syg" til et fleksjob, men for rask til en pension ???

Nu venter jeg så på kommunenes udspil når alle papirene er skrevet og igen har været omkring lægekonculenten...

Men det da utroligt at man skal kastes sådan rundt i systemet, den ene gang efter den anden... Min helbredstilstand bliver kun værre og værre og det sidste års tid, er det kun blevet værre og værre... Jeg har gået til fys m.m. men ingen kan rigtig hjælpe mig med de daglige smerter...
Det er utrolig hårdt i forvejen at skulle accepeterer at man ikke kan så meget mere, men at man så oven i skal slås mod systemet, det er da lige til at blive kørt ned på..

Jeg har altid været aktiv på mange områder, og i det omfang jeg har kunnet.....

Hvornår mon den dag kommer hvor man ikke skal slås så meget for sin ret og hvor man bliver taget alvorligt ??

Linda
Mimaq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2008, 14:36   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej mimaq og velkommen til.

Du skriver, at kommunen siger:

Citat:
for "syg" til et fleksjob, men for rask til en pension ???
Har du det på skrift?

Hvis du har det, så ville jeg søge pension på det foreliggende og skrive, at du efter 16 år i systemet åbenbart IKKE kan blive selvforsørgende - uanset alle de tiltag, kommunen har forsøgt.

Du har jo velvilligt gjort alt, hvad kommunen har bedt dig om.

Hvis man er for syg til et fleksjob, står man ikke til rådighed for et fleksjob, og så skal kommunen lave opfølgning på dig efter sygedagpengelovgivningen.
Når den gør det, skal kommunen lave en PLAN for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet - en RIMELIG plan, som du også har indflydelse på.

Kommunen SKAL, når du ikke står til rådighed for et fleksjob, redegøre for, hvorfor du IKKE skal have pension.

Kommunen SKAL også gøre rede for, hvorfor de IKKE respekterer dine lægers udtalelser, hvis kommunens konklusion er i strid med dine lægers udtalelser.

Håber, du kan bruge det til noget.

Andre svarer dig måske også.

Held og lykke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 15-01-2008 kl. 14:37. Årsag: slåfejl rettet
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2008, 10:12   #3
Mimaq
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Lokation: Horsens
Alder: 55
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mimaq er ny på vejen
Hej Zuza... Tak for dine råd, dem kan jeg godt bruge til noget :-)

Det er sagsbehandleren (som har med arbejdsprøvningen af gøre) der på vores sidste møde vurderede (ud fra arbejdsprøvningen) at jeg er for "syg" til Fleksjob, samtidig meddelte hun mig at "hun" ville mene at jeg var for rask til en pension...

Hun oplyste at der var flere som stod i den situation, nu da kommunerne helst skal have alle ud på arbejdsmarked...

Jeg fatter heller intet... for jeg mener at hvis man er for syg til et fleksjob, så er der kun en mulighed tilbage og det er en pension... Kommunen kan jo ikke sende mig ud i noget som helst, og jeg kan ikke se fornuften i at holde mig på en kontanthjælp...
Tror det hele drejer sig om økonomi og intet andet fra kommunenes side desværre

Men jeg kan helt klart bruge dine oplysninger, det er meget rart at få nogle råd til hvordan man kommer videre og hvad man kan pålægge kommunen i denne situation...

Venligst
Linda
Mimaq er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kommer der til at ske ? Skytte Alt det andet 5 16-09-2012 09:39
Hvad kommer der til og ske?? jylle26 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 13-07-2012 15:14
NU kommer reformen! Ricky M. Politik og Samfund 29 29-02-2012 13:19
Kommer fleks før FP? LUM Dit og Dat 4 24-10-2008 12:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension