K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2018, 05:48   #1
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
andre ting...

Må man også godt spørge om andre ting her en lige noget der har noget med reglere og paragraffer at gøre direkte?

Admin min må bare slette hvis man ikke må. Har da lagt det under "alt muligt andet"....

Sagen er at jeg er kræftpatient, og det er selvfølgelig svær for alle i min nærhed... eller det er det så ikke, for der er næsten kun mine forældre tilbage som jeg vil kalde familie...

Jeg kom lige til min datters koncert, men der blev jeg placeret sådan i kirken at jeg faktisk ikke kunne se hende fysisk og ikke fik hilst på hende. Det fik så hurtigt... Men jeg har dog nogle gode billeder.

Men jeg bliver mere og mere deprimeret. Jeg køber fx helst ind om natten på døgntanken selvom det er meget dyrere end alm butikker, bare for at undgå mennesker.

Og så gerne sove det meste af dagen.

"mine nærmeste" synes bare jeg er doven, og bare skal "nosse mig sammen" og mon jeg ikke også kunne få et job, så slem er min kræft jo heller ikke?

Fakta er at jeg er sengeliggende 23 timer i døgnet, det eneste jeg står op for er at går på toilettet eller bade, og på de gode dage (oftest om natten for det kan fok ikke så god se hvor elendig jeg set ud) er jeg også oppe for at spise.

Men 22-23 time pr døgn i snit er jeg sengeliggende. Ikke fordi jeg sover alle de timer. JEg er bare så udmattet at, ja - jeg er udmattet bare efter en tur i bad, eller bare af at spise. Nogle dage så udmatttet at jeg ikke engang gider spise eller gå i bad, så går jeg kun ug for at tisse og drikker en masse kopper vand.

Det skal siges det måske er forkert at spørge til lægelige råd her, men ethvert råd vil hjælpr da lægevidenskaben har givet op på mig.

Jeg er alkoholiker. Jeg har flere gange været i behandling med antabus, og sågat som hjemløs, og endda i døgnbehandling, hvor jeg blev smidt ud.

Egenligt burdelig være død, men min krop har en utrolig evne til at overleve. Og naturligligvis har jeg også dårlig samvittihed overfor min datter som næsten lige er blevet konfirmeret...!

Men kan jeg overhovedet gøre noget, når alt andet er slået fejl ?

Hvis jeg UNDELADER alkohol nu: (om aftenen) så er jeg rastløs og sover faktisk ikke hele natten, andet end sådan... "rævesøvn " eller hvad man skal kaldet det, min musker spænder hele tiden.

Det betyder så at når jeg "vågner" hvis man overhovedet kan kalde det at vågne, så er min muskler så trætte at de ikke "orker" mere, herunder stå op !

Så ofte kan jeg kun lige magte at komme ud på toilettet ! På gode dage kan jeg mage at gå ned og købe man ind selv (heldigvis kun 500 meter), andre gange må jeg bestille mad leveret.


Jeg er allerede førtidspensionist (fra august 2017) men føler mig nu meget alen alligegel...

Jeg er kun 36 år og single og ja.... har da også behov for social kontakt. Men det sker så mest over de sociale medier og telefonen.

Min situation er sådan set afklaret (førtidspension), men jeg kunne godt tænke mig at høre mere om muligheder for at udvide mit sociale liv?

Det kan blive ret så kedsommeligt bare at sidde herhjemme og glo på TV...

For nogle lyder det nok som et luksusproblem, men nu har jeg siddet her i 2 år, og det begynder sgu at blive kedeligt, og i min alder på 36 år, burde jeg jo ikke være lige ved at stille træskoene?

Nogle gode foreslag?

Jeg har selv forsøgt at får en masse veninder på internettet, og dem har jeg også mange af som kan snakke med i flere tlf om dagen. Det bare ikke det samme som at møde en fysisk person vel.

Siger ikke det skal være som kæreste, seksuelt eller noget, for det er også begrænset hvad jeg kan rent seksuelt, da jeg også har KOL (som dog ikke er anerkendt endnu)...

Undskyld hvis det er for meget OT, er bare lidt frustreret....
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2018, 07:32   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal tale med din læge om dit alkoholproblem igen, Så længe du har det alkoholproblem, får du svært ved at skabe en god kontakt til bl.a. din datter og mange andre, fordi de vil have svært ved at have tillid til dig. hvis man f.eks har haft aftaler med folk, og glemt dem, så skal tilliden opbygges igen, man får den ikke bare forærende. Det tager tid, og så længe du drikker for at sove, vil de stå på sidelinien og afvente hvordan det udvikler sig.

Hvis du ikke drikker kan du ikke sove - så må lægen hjælpe med forslag til hvordan du kan sove uden. Det kan være at du skal have en let sovepille i en periode.

Det er heller ikke let at begynde at komme ud blandt andre mennesker face to face, hvis man ikke har gjort det i lang tid, men det er en god ting at du har bevaret kontakten online og over telefon, det vil gøre det lidt lettere.

Der findes en masse mødesteder, typisk organiseret af hjælpeorganisationer eller kirker, der netop er for at give folk et sted at mødes over en kop kaffe eller et arrangement.
Det er et sted hvor man bliver mødt som man er uden fordomme, og hvor man netop kan vænne sig til at være social igen og få mod på det. Det er et godt sted at starte..

http://www.cafe-parasollen.dk/index.php?id=464
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2018, 07:43   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Er du sikker på at du får de vitaminer du skal have? Og her lyder det ikke til at være nok med en multivitamin i ny og næ.

Der findes jo væresteder rundt i kommunerne, hvor man kan være sammen med mennesker og skabe sociale kontakter, måske skulle du undersøge det.

Hvis man småsover hele dagen,
er det ikke unaturligt at man ikke kan sove om natten, og slet ikke hvis man bruger alkohol til at sove.
Hvad med at prøve alkoholafvænning igen ?
Det lyder nærmest som om de muskelspændinger du får, hvis du ikke får alkohol, er abstinenser.

Snak med din læge om alt dette, lægen må være indgang til at du kommer igang igen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2018, 14:00   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg ved ikke om du har læst om senfølger til kræftbehandling?
Hvis ikke bør du gå ind på dette link og eventuelt søge efter det på google.

Selvfølgelig kan din abnorme træthed være forårsaget af din dårlige søvnrytme / alkohol men kan også være det fænomen man kalder fatigue og det kan ikke udelukkes at være en senfølge af din sygdom.

Men jeg vil give de andre ret i at det vigtigste er at bestille en tid hos lægen og diskutere det hele igennem med vedkommende.

Jeg er nemlig ikke det mindste i tvivl om at du skal have hjælp til at komme ud af din dårlige døgnrytme og have hjælp til at komme ud af dit brug af alkohol som sovemedicin.

Tilføjelse:
Der står for øvrigt også social isolation og søvnproblemer på listen over senfølger.

Sidst redigeret af Nørd; 16-06-2018 kl. 14:02.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension