K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2008, 16:03   #1
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Advokat og førtidspension.

Jeg venter pt. på at høre fra min sagsbehandler, da min ressourceprofil skal pudses af for sidste gang og indsendes til nævnet. Sociallæge, komm. psykolog og soc. rådgiver ifb. med arbejdsprøvningen, anbefaler alle pension.
(Psykiske lidelser)

Jeg har før hørt om personer, som har henvendt sig til en advokat indenfor området, for at sætte skub i sagen, samt hjælpe en i gennem alle de love og særlove osv.
Koste hvad det koste vil, så har jeg tænkt mig at bruge denne løsning, såfremt der ikke snart sker noget i min sag (i form af at jeg bliver indkaldt til møde med sagsbehandler.)

Jeg frygter at ryge på kontanthjælp, pga. Kommunens langsommelighed/store arbejdsbyrder.

Nogen er har erfaringer med det?

mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 16:36   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej mokkasine.

Kommunen må ikke "bare" smide dig på kontanthjælp. De skal varsle dig først med et brev, mindst 14 dage før. I dette brev skal også fremgå klagemulighed mv.

Nu ved jeg ikke, om det tidligere er besluttet, at kommunen ville behandle din ansøgning om pension efter paragraf 18.

Hvis der ligger en sådan beslutning, kan du ikke smides på kontanthjælp, før den er færdigbehandlet - også igennem klagesystemet.

Har kommunen IKKE besluttet at påbegynde din sag efter 18, så vil jeg mene, der skal en rigtig god forklaring til, for lige pludselig at sætte dig på kontanthjælp.

Krydser da fingre for dig.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 19:46   #3
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Hej zuza.

Tak for svaret.

Kommunens psykolog og sociallægen samme sted anbefaler pension - og dette blev sagt med de ord.
Derfor går jeg ud fra, det vil blive en §18 ansøgning.
Om beslutningen ligger nu, ved jeg ikke, jeg venter på at blive indkaldt til den (forhåbentlig?) sidste samtale.

Jeg har ventet en måneds tid nu på denne. Jeg ved godt, jeg er ude i god tid, for det er først om 3 måneder, jeg har været på sygedagpenge i et år.
Har læst at nogen herinde venter 5 måneder - det har jeg ikke tålmodighed og nerver til.

Ryger jeg så ikke på kontanthjælp efter de 3 måneder? Jeg ved godt, der kan ske forlængelse på op til 2 x 26 uger, men usikkerheden...hvis...måske...og når...tærer meget på mig. Min psykiske lidelse forværres markant af uvisheden.

Jeg ved, der er mange herinde, som har ventet i årevis - jeg bliver harm over at læse om det.

Jeg lider en del af katastrofetanker og der er ingen grænser for, hvad jeg forestiller mig kan ske.......(+ maniodepressiv, paranoia, vrangforestillinger mm.)

Det er ikke nemt at være syg, kræver et godt helbred, som jeg ikke rigtig har mere efter (kun) 9 måneder.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 19:57   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, uvished er slem. Det er vi mange på k10, der har prøvet på egen krop.

Hvis der ikke sker noget, har du mulighed for at søge efter paragraf 17.

Med 18 SKAL kommunen pege på, hvilke arbejdsopgaver du skulle kunne udføre.

De skal faktisk også gøre rede for, HVORFOR de på TRODS af dine lidelser alligevel mener, at du kan komme i job (hvis du altså får et afslag).

Kommunen skal allerede nu have vurderet, hvordan den mener, at din arbejdsevne skulle kunne udvikles... men det har den sikkert ikke, for det halter det som regel med.

Prøv, om du kan se noget om det i din ressourceprofil, for så peger det helt sikkert også på pension, hvis det ikke er lykkedes.

Men du må nok prøve at holde pinen ud, selvom det er svært.

Skal nok krydse fingre for dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 21:08   #5
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Hej zuza.

Ja du har ret, jeg må sgu holde ud. Også tak for de krydsede fingre

Der står som konklusion i ress. profil: behandlingsmulighederne er udtømte. XX kan ikke ses tilbage på arbejdsmarkedet, hverken på støttede eller ustøttede vilkår.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 21:24   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så tror jeg altså, at det bliver svært at sætte dig på kontanthjælp, når der står sådan.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 21:47   #7
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Zuza, det lyder beroligende.

En advokat er også inde i de regler omkring at gå fra en ydelse til en anden osv osv. så jeg tror jeg vil undersøge muligheden, for at få ham/hende til at føre sagen. Ikke mindst fordi det også letter mig, slipper for hele tiden være opmærksom på deres tiltag, breve mm.

-----------------------------------------------

Er der nogen, der har prøvet at bruge advokat?
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 23:20   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du har en fagforening, vil jeg råde dig til at bruge den.

Det er dyrt med advokat, men spørg, hvad det koster, FØR du beder ham om noget.

Du kan prøve at bruge søgefunktionen her på siden og skrive advokat, så dukker der måske noget op.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 08:48   #9
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Advokat Helsinghoff i Århus vurderer sager gratis.

se evt dette link

http://www.folkebladet.dk/index.php?vs=ar&id=3884
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 10:11   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
mokkasine.

Det er helt sikkeret, at når din ansøgning er igang, kan de IKKE flytte dig på kontanthjælp.
Det kan de først, hvis du får afslag. men det er alt efter kommunen. man kan også vælge at forlænge sygedagpenge, i tilfælde af afslag.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af førtidspension via advokat. mrpries Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 12-03-2012 21:27
Advokat med special i førtidspension timjuul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-10-2011 10:11
Førtidspension - advokat defrost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-05-2011 15:03
Advokat ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 13 23-09-2008 19:19
Advokat Hejdien Politik og Samfund 0 18-05-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension