K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2008, 15:57   #1
lonek
Ved at vænne sig til K10
 
loneks avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
lonek er ny på vejen
Red face indstilling til førtidspension

jeg er blevet instillet til pension. Hvad så nu ?
Først tænkte jeg... Dejligt, endelig slut med at blive kastet rundt i systemet.
Kun for at finde ud af instilling til pension ikke er ensbetyde med at jeg får den.
Det er sagsbehandler der instiller mig. som han skriver jfi§18 idet arbejdsevnen anses for varig og betydelig nedsat pga følgende .......samtidig instilles at der tilkendes førtidspension fra den 1/2 jif §16 og 20

Stort ? Betyder det nu at det endelig kan komme ro på min tilværelse.

Eller skal jeg vente de næste 14 dage med mange spekulationer der i den grad fylde min vejer dag så jeg ikke kan tænke på andet. Derfor dette indlæg
lonek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 16:06   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Din sag skal først behandles og forhåbemtligt med godt resultat , du kan evt læse min tråd her om hvordan forløbet var for mig og det er så vidt jeg ved et standardforløb

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3161
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 19:54   #3
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Læser også lige tråden, Hexi
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 20:38   #4
lonek
Ved at vænne sig til K10
 
loneks avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
lonek er ny på vejen
Du må undskylde men jeg er ikke helt med. Hvad menes tråden?
lonek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 21:02   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg blander mig lige...

Det betyder, at hun vil læse alle de indlæg under samme emne. Det, jeg skriver her, er mit indlæg.

Alle indlæg her er en tråd.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 22:57   #6
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
indstilling til ftp

Jeg tror ikke du skal have de store bekymringer, omkring ftp. når det er en sagsbehandler der indstiller dig Det gør de jo ikke, hvis de ikke mener der grundlag for denne ftp.
Det var også min sagsbehandler der indstillede mig og den gik igennem på 3 uger. Der skal ikke være nogen tvivl om, at jeg hellere ville have det arbejde som jeg havde taget udd. inden for, ca 4 år tidligere.
Når det nu ikke kan være anderledes, er det godt der findes en pension, så langt er jeg nået nu, ved hjælp af min psykolog.

Jeg håber du får ro i din tilværelse. Afgørelsen kommer sikkert hurtigt.

fra mig til dig
NB. håber at høre hvordan det går dig
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 21:23   #7
Naima
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2007
Indlæg: 31
Styrke: 17
Naima er ny på vejen
Hej bmcd

Er du ikke glad for din førtidspension eller har du fået det bedre hvis du har fået det bedre kan du altid gøre din pension hvilende og have et fleksjob ved siden af. Du kan også have et skåne job ved siden af din førtidspension
Naima er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 00:34   #8
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Naima

Hej Naima.
Førtidspensionen har givet mig lidt mere ro, hvilket jeg også havde brug for.
Jeg har så fået en ftp. med kontrol efter 2 år. Kontrolen skal så være til 1. okt i år, hvor jeg skal til en samtale på kommunen, hvor de har samlet oplysninger fra den mest behandlende, i mit tilfælde psykologen og egen læge. Ud fra dette skal de så igen vudere om den bliver permanent eller
Jeg håber ikke der er nogle der er i tvivl om, at jeg hellere ville føre et normalt liv, med det job jeg var kanon glad for. Det var rigtig surt at skulle ringe at sige at jeg ikke kom. Jeg vidste at mine kollegaer skulle løbe dobbelt så hurtig. Dette gjorde ikke min depression nemmere. Jeg vidste bare at jeg ikke kunne tage ansvar for bla. medicinering, da min hukommelse var og er = med nul.
Jo ftp. har givet mig en ro. Så må jeg se hvad 1.okt bringer
Hvis jeg havde haft et skånejob, skulle jeg ringe, rigtig mange gange for at sige at jeg ikke kom. Dette ville være endnu et nederlag for mig. Det bliver jeg så sparet for nu.

vh. bmdc



vh. bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 04:06   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg læser lige med fra sidelinjen, men som jeg kommer igennem stoffet, melder egne spørgsmål sig også - måske nogen kan hjælpe mig lidt??

Jeg har lidt af angst siden barndommen, og har af samme årsag aldrig haft et alm arbejde (jeg er snart 40 år!)- dog har jeg prøvet og prøvet med kurser, gråzoneprojekter, aktivering, projektspringbrædt (og hvad det ellers hedder) at teste min kunnen. Desværre har intet af det endt med succes - min sagsbehandler og jeg talte de første 28 forsøg, der hver gang endte efter timer, en dag, eller hvor jeg ikke engang kunne møde op. Jeg blev ligeledes taget ud af børnehaven pga selv samme angst, senere fritidshjemmet og jeg har aldrig kunne være i skolen en hel dag.
Kommunen har bevilget 40.000 kr til behandling - uden effekt. Mine forældre gav 60.000 kr til behandling, desværre også uden effekt. Jeg har været gennem et hav af 'lykkepiller' og nervemedicin gennem 15 år, ligeledes uden effekt. Nu er jeg 'clean' på sjette år og tager intet da min psykiater siger medicinen ikke har effekt - jeg fik bare en masse bivirkninger.

Den 5 December har jeg søgt om førtidspension - jeg underskrev papirene og afleverede dem. I starten af Januar fik jeg brev fra jobkonsulenten om møde - det sædvanlige møde når man er på kontanthjælp.
Det skal lige siges at jeg er blevet matchet til en kategori 5 af de sidste 4 sagsbehandlere, der er heller ingen af dém der tror på jeg nogensinde kommer til at varetage et job. Men hvorfor bliver de alligevel ved med at spørge om jeg ikke bare kan klare to timer...eller én time på arbejdsmarked? Det undre mig jo, når jeg lige har fortalt at jeg ikke engang kan handle ind i Fakta alene, at de spørger om sådan noget....
Jeg kan heller ikke komme til arbejdsprøvning fordi det vil kræve at jeg tager rigtig mange nervepiller og skal følges derud - og hjem igen, og alligevel er der ingen garanti for at jeg vil klare den. Min læge siger vi kan omgåes dé regler.

Men hvad nu?
Jeg har INTET hør om pensionen og de papir jeg har indsendt, dog sagde sagsbehandleren at næste brev 'sikkert' ville handle om pensionen. Men hvad ér næste skridt når papirene er afleveret???

Og er en ressourceprofil dén de opdatere hver 3 månede (og hvor de matcher én i en kategori)? og stiller een nogle spørgsmål om 'der er sket væsenlige forandringer mm?

Måske spørger jeg dumt, men jeg har ikke haft en fast sagsbehandler siden 2001 og efter at have blottet mig selv mentalt gang på gang på gang, overfor en vildt fremmed, så er jeg så pinlig berørt af situationen at jeg simpelthen glemmer at spørge - jeg vil bare gerne ud/væk og gemme mig og flove mig over min lidelse i fred.

Hov, det blev vist lidt langt, hva....;-)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 10:18   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej helenekr.
har du fagforening, skal du få hjælp, bisidder med derfra. elleres skal du undesøge om der er mulighed for bisidder igennem netværk, forening og lign.
Du kan også skrive endnu engang, til jobcentret, så du er sikker på at få alle spørgsmål med.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension indstilling/afslag Mussen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 02-11-2012 11:00
Indstilling til førtidspension viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 05-03-2012 19:26
indstilling til afslag på førtidspension frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-12-2008 00:01
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel?? afrodite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 64 20-09-2008 03:19
indstilling til førtidspension bam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 18-09-2008 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension