K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2008, 13:23   #1
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
mulighed for selv at søge pension

Hej
Jeg vil høre om der er nogle, som selv har søgt pension efter de er kommet på ledighedsydelse?
Hvordan er det gået?
Er det bedst at det er ens sagsbehandler, som når frem til denne løsning?
på forhånd tak.
  Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 14:52   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Anja...jeg havde håbet at du ville få svar på dit spørgsmål, for også jeg er interesseret i, om det er lykkedes for folk på ledighedsydelse, at komme tilbage på ledighedsydelse, hvis man får nej til en pension man selv har søgt.

Jeg overvejede det selv på et tidspunkt men opgav tanken, fordi jeg ikke ved om man så er tilbage på ledighedsydelse, hvis man får afslag på pension...det ville ikke forbavse mig det mindste, at kommunen i sådan et tilfælde ville kunne sige at man så ikke står til rådighed for et fleksjob, så jeg har valgt at en pension til mig, må blive kommunens hovedpine....det betyder at jeg skal stå til rådighed for et fleksjob, hvis miraklet skulle ske at et job dukker op...jeg bliver så nødt til at prøve, men da man ikke er forpligtet ud over sin evne, så er det helt sikkert at den virksomhedspraktik der ligger før jobbet er endeligt vil gå i vasken, eller at min læge vil sætte en stopper for det.

Jeg tror det er bedst, at det er kommunen selv der indstiller dig til pension...før eller siden er de jo nødt til at finde en løsning for dig, hvis ikke de kan få dig i job.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 15:26   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Min logik siger mig, at hvis man efter en rum tid på ledighedsydelse IKKE kommer i job, svarer det jo til, at man IKKE kan blive selvforsørgende - eller rettere sagt burde have haft pension.

Meningen med fleksordningen er jo IKKE, at folk skal PARKERES på ledighedsydelse, men netop skal i job og blive selvforsørgende.

Men jeg ved ikke, om nogen på siden har søgt selv og fået pension.

Prøv evt. søgefunktionen under førtidspension, og se om der dukker nogen op.

Du kan evt. også prøve at skrive tillykke, så kommer der sikkert nogen frem, som langt om længe har fået pension efter årevis i uvished.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 12:59   #4
fighteren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2007
Indlæg: 14
Styrke: 17
fighteren er ny på vejen
Hej Anja

Kan se at dette er et gammelt indlæg og jeg står med samme spørgsmål pt, så vil lige høre hvad status er på din situation?

Mvh. Fighteren
fighteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Fleksjob kan man selv søge?? foetsie Spørgsmål ang fleksjob 10 10-10-2010 14:44
Er det formålsløst selv at søge pension? fighteren At søge førtidspension 21 13-02-2009 15:28
flexjob selv søge jj2 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 14:01
Søge førtidspension - ikke længere en mulighed? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension