K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2008, 14:44   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Brev til REVA-huset.

Dette brev skal sende til Odense kommune og REVA-huset.

Ris & ros er meget velkommen.

--------------------------------------------------------------
Fra mandag den 2. april til fredag den 4. juli 2007 var jeg på Job-Linjen, hvor jeg havde to arbejdsafprøvninger, en i en andelsboligforeningen, og en på Hotel Ansgar.
Fra onsdag 21/11-2007 til mandag 17/12 var jeg arbejdsafprøvning på domhuset i sammenarbejde med REVA-huset.

Ved ingen af de 3 arbejdsafprøvninger kom mit ugentlige timetal op over 20, selv om jeg undgik monotomt og tungt løftearbejde.

Der var på alle 3 arbejdsafprøvninger dagligt problemer med ryggen, og jeg har mange gange oplevet følingsforstyrrelser i mit højre ben på grund af overbelastning af ryggen.

På Job-Linjen gik jeg til rygtræning to gange om ugen, hvilket dog ikke gav mulighed for at sætte timetallet op på arbejdsafprøvningerne. Derimod har jeg købt et par MBT sko til 1600 kr. som jeg bruger dagligt. Dette har gjort, at jeg har halveret mit forbrug af smertestillende medicin som Diclofenac rapid copyfarm, Panodil & Kodimagnyl

Den 11/10-2007 fik jeg lavet en MR-scanning på Ringe Rygcenter, som er sammenlignet med en tilsvarende MR-scanning fra 25/9-2006.
Konklusionen fra Ringe Rygcenter var:
Uændret discusdegeneration og bredbaset media/hø.sidig parmedian prolaps på niveau L5/S1 med uændrede diskrete Modic type 2.

Da der ikke er sket fremskridt med ryggen på 1 år, og jeg forsat tager smertestillende medicin dagligt, vil et flex-job på 15 – 20 timer om ugen efter min mening være den rigtige løsning, også set i forhold til min ordblindhed.

Speciallægen, Frantz Ole Petersen, der henviste mig til Ringe Rygcenter, har skriftligt givet udtryk for, at hans vurdering er, at det vil være ”en god idé med et flex-job”

På baggrund af ovennævnte argumenter, har jeg meget svært ved at se fornuften i endnu arbejdsafprøvning – medmindre denne da bliver markant anderledes end de foregående, dvs. personligt tilrettelagt, så jeg om muligt, vil have opgaver, der gør det muligt for mig at sidde ned i perioder, jævnligt afvekslet med gående/stående opgaver. I forbindelse med en given 4. arbejdsafprøvning kunne jeg også foreslå, at der var en fysio- og/eller ergoterapeut tilknyttet for en tid i starten af forløbet til at observere, rådgive og vejlede såvel mig som arbejdsgiver i hensigtsmæssige arbejdsstillinger og –bevægelser.
Under alle omstændigheder vil jeg gerne have såvel plan som begrundelse/forskel på en eventuel 4 arbejdsafprøvning på skrift inden start, så jeg ved hvad jeg har at forholde mig til.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2008, 00:13   #2
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
arbejdsprøvning

Hej Andi 1975

Udmærket brev. Jeg ville hvis det var mig, bede om en forklaring på hvorfor at der skulle endnu en arbejdsprøvning til?
Af erfaring med Reva Odense vil jeg gerne advare dig om at hvis de på nogen måde kan trække tiden ud - ja så gør de det, for at det til sidst kan ende med at du ryger af sygedagpenge og over på en kontanthjælp.

Så bed om en handlingsplan og et formål med endnu en afprøvning, så tiden ikke løber fra dig!!! Bare et godt råd. Vær også i kontakt med din socialrådgiver - du skal ikke lade Reva styrer hele forløbet - det ender nemlig ikke altid så godt.

fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen tvinge os til at sælge huset? stille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 11-05-2013 23:18
praktik i huset venture adhsl Jeg er kommet i praktik. 3 03-05-2013 10:32
Ingen hjælp til langtidssyg - må snart sælge huset Odenseaneren Dit og Dat 1 19-12-2009 09:35
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension