K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2007, 16:28   #1
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
Et skønherligt brev er netop modtaget.

Har netop modtaget brev fra kommunen om ,at jeg er tilkendt førtidspension,med virkning fra 1.10.07.
Miraklernes tid er endnu ikke forbi , startede selv pensionsansøgning efter §17, men pludselig indstiller kommunen positivt efter §18.

I ønskes alle ,en rigtig skønherlig dejlig jul, samt et lykke/helsebringende nytår.

Juliane
__________________
Du kan ikke ændre fortiden, - men du kan sørge for at bekymringer for fremtiden,- ikke ødelægger nutiden
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2007, 17:05   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hejsa og tillykke med det

Du har ret, det lyder som et mirakel sammenlignet med andres besværligheder at en §17 udvikler sig på den måde, men er jo så beviset på at det kan lade sig gøre
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2007, 18:37   #3
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Stort tillykke.....og WOW, med tilbagevirkende kraft endda -det har jeg ellers lige fået at vide ikke er noget kommunerne gør sig i Ak ja, hvad de kommuner dog ikke binder en på ærmet bare for at spare lidt ussel mammon!

Glædelig jul og smil fra Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2007, 22:45   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Også tillykke fra mig.

Jeg er da også lidt nysgerrig.

Har du lyst til at beskrive dit forløb lidt mere for os?

Dit forløb lyder da "spændende".

Og så god jul til dig... så blev der lidt mere overskud til at fejre den.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2007, 00:24   #5
hesvje
Føler sig hjemme på K10
 
hesvjes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: Billund
Alder: 51
Indlæg: 31
Styrke: 17
hesvje er ny på vejen
Tillykke

Ihh, det var da en rigtig glædelig nyhed at få lige her op til jul, og så med tilbagevirkende kraft

Håber du må trives med din nye tilværelse som førtidspensionist


Tillykke med din pension og rigtig Glædelig jul,

Heidi
__________________
"HUSK AT SE MULIGHEDER I STEDET FOR BEGRÆNSNINGER"
hesvje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2007, 11:59   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
....det var da en befriende nyhed Juliane og jeg håber også du får et bedre liv nu og glædelig jul til dig og din familie.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2007, 13:45   #7
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
Hej alle.
Tusind tak for jeres positive hilsner og lykønskninger.
Zuzu du er lidt nysgerrig og det er forståeligt.Jeg skal prøve om jeg kan ridse min sag op
I 2001 fik jeg en psykisk arbejdsskade, blev herefter visiteret til fleksjob.Har været i 3 arbejdsprøvninger, men det kunne ikke fungere, kunne max arbejde ca. 12.5 time pr uge.I 2005 får jeg en kræftdiagnose,hvortil der er spredning.Bliver opereret, får kemo samt strålebehandling, samt medicinsk behandling i de næste 5 år.Nu var der så yderligere skånehensyn.Tiden går jo med alt muligt når man sådan er i det kommunale system, så pludselig er tiden hvor der er kommunesammenlægning,med alt hvad det fører med sig.Desværre nåede min sagsbehandler- i den gamle kommune,- ikke at få afsluttet min pensionssag, trods gode intentionerDet bevirkede at der ikke skete noget i min sag før i maj mdr., hvor jeg blev ringet op af en (for mig ukendt)socialrådgiver ,der fortalte mig, i en ikke særlig venlig tone, at hun havde fået overdraget min sag og skulle sørge for at opdatere min resourceprofil, indhente ny specifik samt generel helbredsattest samt at jeg nu havde haft fred siden 2004 , at jeg var helbredt for min kræft (hvor hun har de oplysninger fra,skal jeg lade være usagt, jeg har det ikke selv på papir)og derfor godt kunne belave mig på at skulle på Reva.Jeg klagede til kommunen over sådan en ualmindelig uforskammet opførsel, fik herefter en borgervenlig sagsbehandler.Blev visiteret til Reva, med start den 25.06.07.Var til samtale derude, havde på forhånd udfyldt skema med mine forventninger osv,men der kunne ikke tilbydes et forløb, der kunne tilgode se alle mine skånehensyn,så aftalen blev at jeg skulle starte derude med samtaleforløb hos lederen. Jeg er (desværre) meget autoritetstro, så jeg turde ikke andet,selv om hele min person skreg på at lade være.Men når nøden er størst,er hjælpen på vejJeg er campist (fastligger) og min næsten nabo er socialrådgiver, en af den slags der har taget uddannelsen for at være der for den der har brug for hjælp.Hun havde ofte tilbudt sin hjælp. men jeg takkede altid nej ,med den begrundelse at det hjalp nok ikke.Men efter samtalen på Reva, tog jeg imod tilbuddet, og hun blev min bisidder, og startede med at sygemelde mig, så jeg ikke opstartede på Reva, (sagsbehandleren havde skrevet i referat, at kommunen ej heller havde tro på at der ville komme positivt ud af forløbet) samtidig rejste hun pensionssag efter § 17 (alle helbredsoplysninger, samt notat fra lægekonsulent, var på daværende fuldt opdaterede,og var positivt gunstige for mig.
Fik hurtigt svar på at pensionsansøgningen ,ikke kunne nås at blive behandlet indenfor 3 mdr, men så fremt jeg bleb tildelt pension, ville det blive med tilbagevirkende kraft, og at jeg så selv kunne finde ud af om det rent økonomisk kunne svare sig, eller det ville være bedre at få ledighedsydelse så længe som muligt
Var til opfølgningssamtale i sep. ved sagsbehandler, fik endnu engang at vide at de havde ustyrlig travlt med alle deres pensionssager.
D. 7.12. blev jeg telefonisk kontaktet af lederen for afdelingen. om at komme til møde den 11.12.Mødet drejede sig om, at hun sagde at hun havde håndplukket min sag, idet hun så den som klokkeklar og lige ud af vejen, og derfor lige ville ,at vi sammen gik sagens opdateringer igennem, hvorefter hun ville -indstille sagen positivt. og såfremt jeg ikke ønskede at fortræde for pensionsudvalget, ville sagen kunne afgøres den 20.Jeg afslog af foretræde for teamet, idet lægekonsulentens notat med opdateringer, fortalte min situation meget bedre end jeg selv ville kunne, samt at der overhovedet ikke var noget at tilføje.Der er trods alt menneskelige lægekonsulenter endnu, og jeg håber og ønsker at I andre må få jeres sager bedømt af en sådan.

Ja Zuzu, det blev en lidt længere smørre end jeg havde troet.I bund og grund, ligner mit forløb jo de flestes herinde,men jeg var heldig at få en bisidder der viste hvad der var vigtigt og hvad der skulle gøres,og kunne give svar på tiltale.

Ja, nu er der fred med kommunen, og det er også velkomment,idet her er nok at bruge sit overskud på.I november blev jeg reoperet, 5 dage senere blev min mand opereret for kræft, og han har været smertepåvirket lige siden.Så, jeg ser frem til et kanon bragende skønherligt nyt år, thi det kan kun blive bedre, og nu har jeg friheden til at blive helårscampist der er aldrig noget der er så skidt at det ikke er godt for noget andet.

Julehilsner og ønsker og håb ,om det allerbedst for jer alle i det nye år

Juliane
__________________
Du kan ikke ændre fortiden, - men du kan sørge for at bekymringer for fremtiden,- ikke ødelægger nutiden
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2007, 15:15   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak, Juliane, fordi du tog dig tid til at skrive om dit forløb.

Ja, det er desværre typisk for mange her på siden.

Og når kommunen trækker sagen i langdrag, så bliver "smøren" jo lang. Det er jo desværre ikke din skyld, at det hele kompliceres så meget.

Det er dejligt, at du og din mand kan se mere lyst på fremtiden nu og kan forblive fastliggere.

Det er da positivt for jer.

Jeg vil også ønske jer en glædelig jul og godt nytår.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2007, 17:37   #9
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
Kære juliane, et stort tillykke med miraklet. Skønt at vide der stadig kan ske mirakler
Rigtig glædelig jul.
Guffi.
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2007, 18:37   #10
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Smile

Hjertlig tillyke
Der var da en herlig julegave. Ønsker det bedste for dig fremover.

Glædelig jul til dig fra thilde
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har modtaget et brev fra ombudsmanden :) mookmik Alt det andet 8 27-06-2013 17:02
Netop startet sagsbehandling - brug for råd! cph2011 Spørgsmål ang fleksjob 10 17-11-2011 23:51
Netop opsagt fra flexjob aas Spørgsmål ang fleksjob 12 17-02-2011 15:27
er netop blevet tilkendt flexjob:-) Spunken Spørgsmål ang fleksjob 19 03-11-2010 10:30
Netop søgt førtidspension. Pusling Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 02-04-2009 17:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension