K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2007, 15:13   #1
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Smile Hej

Jeg er ny herinde men har kigget lidt på sidelinjen. Jeg fik lyst til at spørge om der er nogle der er tilkendt en førtidspension med kontrol. Hvad skal der ske, når man når til kontrollen? Udover man skal til en samtale hos kommunen.:confused:
Det var ikke mig selv der søgte førtidspension, men min sagsbehandler. Der gik 3 uger fra, at den blev søgt til jeg fik den. Jeg havde været på et kursus, hvor man skulle vudere hvor meget jeg kunne. De fandt lige som jeg selv, havde en stor arb.indintitet. Men på få timer. Jeg blev indstillet til en revalidering og skulle finde ud af hvad jeg gerne ville. Det var svært:confused:Jeg kom i en butik, men efter ca. 3 mdr. var det forbi, da min søster døde i en ung alder. Jeg har i forvejen en diognose, der er traumatisk stress, p.g.a. 2 meget syge børnebørn, begge har muskelsvind og den mindste er født med meget dårlig hjerte. Han har intet inmumforsvar.
Jeg håber der er nogle som kan give mig svar på den med kontrollen.

På forhånd tak:)
P.S. jeg kunne ikke se om det koster at være med her, er der en der ved det ???
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2007, 17:23   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej bmdc og velkommen til...

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med ftp med kontrol ? der er nogle stykker her på siden (bla webmaster) der har fået sat en dato på for en revurdering af deres ftp på et givet tidspunkt er det, det du mener ??

Det koster intet at være med her, bare lidt aktivitet i det omfang man magter det

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 18-12-2007, 20:30   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Tak for dit hurtige svar. Ja jeg blev tilkendt ftp. 1 okt. 2006 og sagen skal tages op igen 1.okt.2008. Jeg ved jo så ikke om der kan blive tale om ny arb.prøvning, det magter jeg simpelt hen ikke. Eller de gør min pension permanet
Jeg går stadig hos psykolog, som siger at jeg aldrig får min arb.evne igen. Medicinen kan ikke sættes p.g.a. mit forhøjede bt. Så nu er jeg begyndt at tænke på, hvad der vil ske 1.okt næste år og det stresser mig, utrolig meget, i min hverdag.
Endnu engang tak for dit hurtige svar fra mig
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2007, 23:40   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bmdc nu kender jeg ikke rigtigt til nogen der har fået revuderet deres pension endnu, men for alt hvad jeg har fået at vide af kommune og sagsbehandlere osv så drejer det sig om at kommunen først og fremmest indhenter papir fra læge (status attest) og i dit tilfælde sikkert også fra din psykolog og kun hvis der er nogen nævnværdig bedring (altså et mirakel ) så kan det komme på tale at tage din pension fra dig ...

Jeg kender ikke til nogle tilfælde hvor kommunen har taget pension fra førtidspensionisten, så jeg tror at du skal tage det helt roligt, efter alt hvad du skriver her så er der jo ikke noget der er blevet bedre og det støtter din psykolog så heller ikke en arbejdsprøvning kan jeg forestille mig kommer på tale , det er nok bare lige et kig i dine papir og en samtale med dig ...

Desuden hedder det altså fra regeringsside at der ikke er noget der hedder midlertidig pension , så hvorfor kommunerne bruger dem på den måde det skal jeg ikke kunne sige

Men jeg tror altså at du kan tage det roligt og bruge dine ressourcer og energi på at få det bedre selv

mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 14:04   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej hejdien!
Tak igen for dit svar. Det er dejligt at du har så megen energi, at svaret kommer hurtigt.
Jeg forstår heller ikke det med kontrol efter 2 år, men jeg bliver nok klogere på det tidspunkt. Jeg ved så ikke hvor hurtig afgørelsen kommer efter mødet.... Det skal vel ind om lægekonsulenten igen.
Du nævner til sidst at jeg bør bruge mine ressourcer på at få det bedre, de sammen ord siger min psykolog. Er du psykolog? eller sidder du i samme båd, som vi andre.
Jeg skal lige høre som ny her i flokken, hvad menes der med omdømme, til venstre? Hvis der tale om at give gode svar får du, mange stjerner af mig.
Kærligst fra thilde
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 14:15   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommunen kan kun godkende en pension hvis du opfylder kravene for en permanent pension....
Det vil sige at på det tidspunkt du fik pensionen....der opfyldte du kravene til en permanent pension....
De må IKKE give en pension som de mener er midlertidig...det står klart i diverse vedledninger osv....

Kommunen kan i de tilfælde hvor ens sygdom kan have et uforudsigelig forløb....sætte en dato på for en revurdering....

Som Hejdien skriver....ja så skal du være blevet så rask at du kan forsørge dig selv i et evt fleksjob.....før de kan fjerne din pension....

Jeg tror også at de vil indhente nogle lægelige oplysninger om dig.....og hvis de kan se at du ikke har fået det væsentligt bedre....ja så bør de gøre pensionen permanent...

Jeg kender heller ikke nogen som har fået lavet en revurdering endnu...så det kan godt være svært at sige nøjagtigt hvordan de vil gøre det....

Men en ting ved jeg....og det er at du har opfyldt kravene til en permanent pension da du fik den....
Hvis kommunen ikke mente at du gjorde det...så havde de ikke givet dig den...da der jo som sagt ikke findes midlertidige pensioner endnu....
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 20:24   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bmdc ja så løb jeg tør for energi he he ...

Nej jeg er ikke hverken psykolog eller sagsbehandler eller noget som helst andet

jeg er i fuldstændig samme båd som jer andre, er sygemeldt flekser på ledighedsydelse pt

Jeg er bare en af dem der selv har stress og ved hvor ødelæggende det kan være for helbreddet og prøver at leve hver dag som jeg prædiker (slap af og lad være med at gruble på dagen i morgen , du kan alligevel ikke ændre noget nu )

men kan det være nogen trøst så er det heller ikke altid jeg kan lade være med at spekulere over hvad der skal ske og gå og tegne de værste scenario for mig selv

Omdømme er hvis man syntes en person giver et godt svar eller bare er en bruger der er god til opmuntring , så kan man trykke på vægten uden til venstre i det indlæg man vil give omdømme, evt kan man skrive en hilsen eller en grund til omdømmet, men det behøves ikke...

Hvis man selv har fået omdømme kan man se det i sin brugerprofil , lige som man kan se om der er skrevet kommentar til omdømmet...


Håber den forklaring var til at forstå
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 00:01   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har siddet og kigget lidt på gamle indlæg og tænkte, hvordan gik det egentlig med den revurdering du skulle til d 1 Oktober 2008??

Jeg beklager at have bragt denne tråd på banen, hvis du allerede HAR svaret i andre tråde.

Synes bare det ville være spændende/lærerigt at høre nærmere om


Og hvordan det foregik..



Sidst redigeret af Ninja; 01-04-2009 kl. 00:19.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension