K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2007, 12:16   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation 2x13 ugers arbejdsprøvning for at søge pension

Læs om, at der stilles krav om 2x13 ugers arbejdsprøvning, før der kan søges pension. Gad vide, om det er lovligt.

Den stakkels mand bliver jo mere syg af det.

Citat:
Nordfyns Kommune har netop revet tæppet væk under familiens økonomi. De har lukket for sygedagpenge og en pensionssag kan først genoptages efter to gange 13 ugers arbejdsprøvning. I mens står den på kontanthjælp på under 70 kroner om dagen.
Læs mere her: http://www.fyens.dk/article/907556:N...endnu-et-knaek

Og endnu mere her:

Citat:
- Får familien en afklaring, så giver det også nyt overskud. Vi ser det gang på gang. At familier bliver kørt psykisk ned, siger rådgiver Leif Beck Andersen fra OSF.
Citat:
Det er dog langtfra enestående og ikke den første anke over fratagelse af sygedagpenge, der er overgået kommunen.

- Det sker jævnligt. Men vi tilskynder folk til at påklage eller til at anke en afgørelse, til Statsforvaltningen, hvis de er utilfredse. Vi træffer jo ikke bevidst urigtige afgørelser, påpeger konsulent i Jobcenter Nordfyn, Kurt Holmsted.

Han understreger, at det er normal praksis at stoppe sygedagepenge til den sygemeldte efter et år.

- Sygedagpenge er en korttidsydelse. Man tager stilling efter 52 uger. Og selvfølgelig er der undtagelser med hensyn til helbredet, der kan forlænge perioden, siger Kurt Holmsted.

Mange gange må langvarigt syge vente langt over et år før de får testet deres arbejdsevner. Og indtil det er afklaret, om det gælder et fleksjob eller et stempel som varig uarbejdsddygtig, så er der kun kontanthjælpen.

- Forudsætningen for varig uarbejdsdygtighed er , at der er tilstrækkeligt grundlag at bedømme det på, siger Kurt Holmsted om behovet for arbejdsprøvning. .

Leif Beck Andersen kalder det nøgtern spekulation i pressede budgetter.

- Vi ser det i mange kommuner. De er trængte, siger han.

Ankestyrelsen har i øvrigt tidligere truffet en afgørelse, hvor en kommune fik besked på at genoptage udbetaling af dagpenge med tilbagevirkende kraft.
http://www.fyens.dk/article/907619:N...f-sygedagpenge
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2007, 12:41   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det var da det mest mystiske jeg har set som begrundelse...hvorfor to arbejdsprøvninger og ikke 1 til at starte med ?

Stakkels mand...

psykisk nedbrydning...ja det kender jeg godt..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2007, 13:07   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, man forstår ikke, hvad kommunen vinder ved, at folk bliver mere syge, mens deres sag bliver behandlet!

2x13 ugers arbejdsprøvning. Er det noget nyt, eller hvad? Jeg troede, det som udgangspunkt hed 13 uger, medmindre det er nødvendigt at afprøve indenfor feks et andet fag?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2007, 15:34   #4
jnrj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
jnrj er ny på vejen
Ja, de er rigtig på krigsstien her i kommunen.
Samme kommune som jeg bøvler med og som også har sendt mig på kontanthjælp....

Føler med manden...!!!
jnrj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søge fp og arbejdsprøvning øbo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-10-2011 18:02
hjælp til at søge pension mortilto Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 11-10-2009 10:18
Om at søge pension. Stella Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-03-2009 19:55
Burde jeg søge pension? mumle_mund At søge førtidspension 13 06-03-2008 23:20
Søge pension hvornår?? hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 20-11-2007 20:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension