K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2007, 14:47   #1
Etta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2007
Lokation: falster
Indlæg: 24
Styrke: 17
Etta er ny på vejen
Acceptable anke-sagsbehandlingstider???

Hej .
Der må være andre end jeg der har prøvet eller netop nu også sidder og venter på udfaldet af sådan en anke?
Ved I, hvor lang tid det tager Beskæftigelsesnævnet at behandle - en klage om kommunens afgørelse vedr. førtidspensionssag (anket til beskæftigelsesnævnet).
Og ved I at der offentliggjort på ankestyrelsens hjemmeside står at læse at:

Sagsbehandlingstider

Vi bestræber os på at behandle alle sager hurtigst muligt. Nogle sager tager dog længere tid at behandle end andre. Det kan f.eks. skyldes, at disse sager er meget komplicerede, og/eller vores lægekonsulenter skal undersøge mange forhold i sagen.



Her kan du se vores gennemsnitlige sagsbehandlingstider sidste år og i år.



Sagsbehandlingstider i 1. halvår 2007 - i gennemsnit



Sagstype
Resultatmål

Til og med 3. kvartal 2007

Arbejdsskadesager
5,0 måneder

4,6 måneder

Antagne P-sager (Principafgørelser)
5,0 måneder

5,2 måneder

Afviste P-sager
0,5 måned

0,5 måned

Børnesager
2,0 måneder

2,0 måneder

Sociallovssager (Øvrige sager)
3,0 måneder

4,4 måneder

Udenlandske pensioner
3,0 måneder

3,1 måneder

Arbejdsmarkedets Ankenævn
3,5 måneder

7,2 måneder

Arbejdsmiljøklagenævnet 4,0 måneder 6,8 måneder



Sagsbehandlingstider i hele 2006 - i gennemsnit



Sagstype
Resultatmål

Realiseret i 2006

Arbejdsskadesager
5,0 måneder

5,8 måneder

Antagne P-sager (Principafgørelser)
6,0 måneder

4,9 måneder

Afviste P-sager
0,5 måned

0,5 måned

Børnesager
2,0 måneder

2,0 måneder

Sociallovssager (Øvrige sager)
3,0 måneder

4,5 måneder

Genoptagelsessager
6,0 måneder

2,7 måneder

Arbejdsmarkedets Ankenævn / Arbejdsmiljøklagenævnet
4,0 måneder

4,8 måneder




Hvad dækker betegnelserne?



Arbejdsskadesager: Sagerne drejer sig om anerkendelse af arbejdsskader, godtgørelse for varigt mén og erstatning for tab af erhvervsevne. Disse sager er behandlet og afgjort i Arbejdsskadestyrelsen, som er første instans.



Antagne p-sager: Disse sager omhandler omhandler principelle forhold og bliver ophævet til en Principafgørelse. Sagerne omhandler f.eks. tildeling af pension, førtidspension, dagpenge, revalidering, flexjob, boligstøtte



Afviste p-sager: Disse sager er klaget til Ankestyrelsen som principsager, men som Ankestyrelsen ikke antager til behandling, da de ikke har en tilstrækkelig principel eller generel betydning og derved kan være eksempel på god praksis ved kommende lignende sager.

_Jeg ved jo at jeg ikke sidder alene med fustrationen, men det er sørme barskt at holde ud, og vedblive at være hel, ikke?
hilsen fra mig
__________________
Citat:
Gode oplevelser og gode mennesker
Etta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2007, 02:20   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her fandt jeg lidt om Beskæftigelsesankenævnenes sagsbehandlingstider.

De skriver det i brevet. Gjorde de ikke det til dig?

Citat:
Oplysning om sagsbehandlingstid

I nævnets brev med kvittering for modtagelse af klagen får du at vide, hvor længe nævnet regner med, det vil tage at behandle klagen. Den tid, sagsbehandlingen tager, kan svinge fra sag til sag afhængig af, hvad sagen handler om. Det har også betydning, om der er medsendt de oplysninger, der er nødvendige for at afgøre sagen. Hvis behandlingen af din sag varer længere end den oplyste tid, vil du få besked om det. Nævnet vil oplyse, hvorfor behandlingen af sagen tager længere tid, og hvornår vi regner med, at den bliver afgjort. Nogle sager bliver dog afgjort hurtigere end det, der er oplyst i kvitteringen.
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3428
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2007, 13:50   #3
Etta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2007
Lokation: falster
Indlæg: 24
Styrke: 17
Etta er ny på vejen
Anke tager tid - men så laaannng ???..
Hvor lang tid er /var din anke-sag undervejs?
Jeg ved at forskellige forhold kan give forskellige behandlingstider.
I min region - blev jeg meddelt pr. brev - om ca. 5 mdr. behandlingstid.
Lige godt 5 mdr. senere pr. brev igen - at sagen grundet ophobning af sager, forventedes behandlet i løbet af 2 mdr. Sådan er altså lidt mere end 7 mdr gået, uden at min sag endnu er behandlet.....
Ventetiden er nok det allerværste og det kan vi nok alle blive enige om.
Og så er det jo at nysgerrigheden melder sig, for hvorlænge forløb/forløber din sag?
Min sag er ikke hørende under prinsip-sag.
Hilsen fra etta
__________________
Citat:
Gode oplevelser og gode mennesker
Etta er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandlingstider fra rp - pensionsnævnet. Enteneller Alt det andet 2 04-03-2011 23:13
Lange sagsbehandlingstider phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 0 02-03-2009 14:12
Sagsbehandlingstider sagsbehandlingsgaranti superhoax Alt det andet 4 31-10-2008 04:51
Ankestyrelsens sagsbehandlingstider zuza Nyt om loven 0 24-07-2007 21:53
Om lange sagsbehandlingstider zuza Et godt link! 0 22-06-2007 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension