K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2007, 18:35   #1
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Exclamation Fra ftp til fp i løbet at året + Boligydelse/sikring

Mit spørgsmål går ud på:

I 2008 overgår jeg til folkepensionist fra førtidspensionist (De nye regler f. 2003)

For året 2008 skal der jo oplyses indkomst for hele året til regulering af boligydelse/sikring.

Skal jeg oplyse den delvise førtidsindkomst på 7 md. og den delvise indkomst som folkepensionist på 5 md inkl. atp og sps?

Eller skal jeg vente til jeg overgår til folkepensionen? Og kun oplyse om førtidspension for hele året's beløb og så vente med regulering når jeg overgår til folkepension i August.

Der findes jo ingen reel vejledning på dette område når man skifter fra Førtidspension til folkepension. -

Har hørt mig lidt frem i boligsikringskontoret komm. og der har jeg ikke fået andet svar at jeg kunne ringe igen senere og forhøre mig hos en der måske vidste lidt mere eller om at henvende mig til omsorgskontoret for folkepensionister.

Nogen her der kan svare på problemet?
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2007, 19:35   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Måske kan det her hjælpe på nogen af dine spørgsmål, der står lidt om overgang fra førtidspension til folkepension: http://nbb.kommuneinformation.dk/tem...f?tid=18:29:13
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2007, 20:57   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Per Chr.

Det plejer at være sådan, at kommunen beregner den månedlige indtægt og ganger med 12, hvis man har en variabel indtægt.

Dvs. at du modtager boligydelse som førtidspensionist, indtil du overgår til folkepension.

Så når du spørger, om du skal oplyse om de 7 måneder, så vil jeg anbefale, at du skriver din indtægt for førtidspension, som om det gjaldt hele året.

Når tiden for folkepension nærmer sig, burde du få et brev fra kommunen, ellers kan du selv tage kontakt et par måneder før. Så laver kommunen en ny beregning for dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2007, 01:06   #4
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Fra ftp til fp - Tak for svar

Hej og tak for svarene.

Godt at nogen kan svare fornuftigt når komm. folk ikke kan.

Jeg vil skrive som zuza anbefaler. Det andet kendte jeg godt lidt til. Altså skemaet.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2007, 02:01   #5
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Arrow PS til FTP og FP

Jeg har lige været inde på skat og redigeret min forskudsopg.
Og her har de faktisk noteret indkomst for førtidspension og alderspension samt atp og sps for hele året.

Samlet beløb svarer til det samme jeg har beregnet til før jeg søgte oplysninger.

Så kort og godt så bruges disse oplysninger til beregning af boligydelse/sikring for året 2008

Men man skal sikkert lige selv holde øje med overgangen når man går over på folkepensionen/alderspension.

Syntes lige jeg ville dele disse oplysninger med jer her på
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 06:45   #6
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Boligsikring/ydelse/Beregning/Overgang/Folkepension

Vil også lige dele dette med jer her. Vær opmærksom på at man skal checke sin nye boligbergning tilsendt fra komm. vedr. indkomst og huslejeberegning
(Kunne ej sove grundet medicinpåvirkning.)

Nedenstående kan sikkert også ske for dig.

I starten af Jan. 2008 fik jeg tilsendt boligbrev. Heri opdagede jeg, at man ikke havde taget ny forhøjet husleje reg. for jan. 08 med (Og det til trods for at den var blevet tilsend boligkontoret i Dec. 07 )

Man havde heller ej brugt skats forskudsindkomstbergning for 2008. Og det til trods for at jeg også havde medsendt dem kopi af denne, da den var opgjort til lavere indkomst ud fra min overgåelse til folkension her i 2008. Boligkontoret havde påskrevet indkomst som fuld førtidspens. for 2008

Henvendte mig så til boligkontoret og fremlagde kopier af de mig tilsendte oplysning i dec. 08

Nogle få dage efter blev jeg kontaktet og meddelt at de ville foretage nyberegning ud fra opgivne oplysninger. Og at jeg ville få regulering for jan. md. udbetalt.

Tilsyneladende *glemmer* man at checke oplysningerne de kan få hos skat og boligselvskab. Samt *glemmer* at læse i tilsendte oplysninger vedr. ændringer i og om ens forhold. ( Og som er tilsendt i god tid.)

Man kan jo risikere at blive *snydt* for ydelse hvia man ikke opdager de forkerte oplysninger.
Du får nemlig ikke *for lidt i beregningen udbetalt, når og hvis du opdager senere at beregningen er foretaget på forkert og lavere indkomst samt højere husleje.

Sidst redigeret af @PerChr; 17-01-2008 kl. 06:49. Årsag: Tilføjelse
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er løbet kørt? (den nye reform) Phineas Politik og Samfund 60 10-07-2012 12:25
Boligydelse/sikring årsskema superhoax Alt det andet 5 13-12-2011 20:30
Lov om sikring mod følger af arbejdsskade hvorformig Alt det andet 2 26-02-2011 11:48
Demokratiet løbet løbsk-Totalitarismen er død buster Politik og Samfund 10 22-01-2011 00:31
Opfølgning i løbet Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 3 10-11-2009 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension