K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2007, 00:09   #1
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 48
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
DSB Rabat

Hej Alle

Jeg kan ikke helt hitte rundt i DSB's regler for førtidspensionister. udover et mimrekort som jeg går ud fra kun gælder i Københavnsområdet?
Så er der 65 billetter på billigdage.

Får man også rabat hvis man køber en ganske almindelige billet fra fx. Næstved til København? Og hvor meget?

Nogen der ved det?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2007, 01:03   #2
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Hej Marie

Du kan købe 65 billet på alle dage, og du får rabat på alle dage, dog mest på de såkaldte billigdage.

For at rejse på 65 billet skal du have et 65 legitimationskort fra DSB, som du skal fremvise når du køber billet. Du skal medbringe et foto og din pensionsmeddelse, så laver DSB legitimationskortet til dig med det samme. Du skal altid have legitimationskortet på dig når du ønsker at købe billet og på din rejse.

Et eksempel:
En almindelig billet (enkeltrejse) fra Næstved til København koster 86 kr.

En 65 billet (enkeltrejse) fra Næstved til København på billigdag koster 44 kr.

En 65 billet (enkeltrejse) fra Næstved til København på en "dyr" dag koster 66 kr.

Som du kan se får du altså rabat uanset hvornår du rejser på 65 billet Du kan sagtens kombinere en returrejse sådan at du f.eks rejser ud en billigdag og hjem en dyr dag. Eksemplet har jeg set på www.dsb.dk under rejseplan

Det såkaldte "mimrekort" kan kun bruges i hovedstadsområdet, og kan købes til 3 zoner eller til alle zoner. Kortet er gyldigt i 3 måneder, og koster 450 kr for alle zoners kortet.

Kortet kan benyttes sammen med køb af 65 billet, sådan at ens rejse bliver endnu billigere. Hovedstadsområdets grænser går til Hvalsø, Tureby og Borup.

Håber du kan bruge mit svar til noget, og at jeg har udtrykt mig forståeligt nok

PS:
Jeg solgte i tidernes morgen billetter hos DSB ( fra 1991 til 1995) kom derefter til DSB Bane, nu kaldet Banedanmark hvor jeg indtil juli i år var ansat........pyha, sikke en masse tanker og minder om en dejlig tid, og en lang stormfyldt karriere ved "banen" dit spørgsmål lige har frembragt

Mange hilsner og god weekend fra Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2007, 13:09   #3
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 48
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Hej Lise - mange tak for dit svar. Kan godt se at mit spørgsmål helt sikkert har bragt minder :-)

Dvs. udover mimrekort og 65 billetter, så får man ikke rabat på fx. klippekort? Tænker at det ville være billigere hvis jeg skal rejse fx en dag om ugen fra næstved-københavn, og det er i det tidsrum hvor man ikke må bruge sit mimrekort?
VH,Mariepigen
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2007, 18:11   #4
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Hej igen

Nej, desværre gives der ikke yderligere rabat på klippekort til pensionister.

Jeg kan godt se det er ærgeligt for dig, at du ikke kan bruge dit mimrekort pga "spærretiderne", men sådan er reglerne jo desværre

Ved du forresten godt, at det er tilladt at rejse i spærretiden på sit mimrekort, hvis blot din rejse er påbegyndt inden spærretiden, og du ikke skifter tog/bus undervejs? Altså, lad os sige spærretiden er mellem 15 og 17, og dit tog afgår 14.58 fra Næstved - så må du i realiteten godt stige på toget, for din rejse er jo påbegyndt før kl 15

Mange hilsner fra Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2007, 21:08   #5
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 48
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Tak for svaret :-) Ja vidste godt det med spærretiderne men det hjælper mig ikke så meget. Havde håbet på rabat på klippekortene. Men altid noget at man overhovedet kan få rabat :-)
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pas (rabat) knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 23-06-2014 19:05
Rabat tråden SÅrdnok! Et godt link! 13 26-03-2010 13:34
Rabat Sdrj Alt det andet 1 12-11-2009 04:57
rejse og rabat knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-03-2009 21:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension