K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2016, 22:28   #1
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Københavns Kommune

Der har været mange dårlige erfaringer med Københavns Kommune. Jeg vil beskrive en sag også fra Københavns Kommune som til sidst fik en lykkelig afslutning.

Jeg var bisidder i sagen.

Borger kom ud for trafikulykke i 2010, ville ikke accepere at det havde alvorlige følger, og prøvede at arbejde sig fra generne. Måtte i 2012 erkende at det var ikke muligt. Blev sygemeldt og mistede sit arbejde efter et par måneder.

Kom med i noget der hed Det Store TTA (tilbage til arbejde) projekt. Havde skiftende sagsbehandlere, meget unge. Blev tilknyttet anden aktør og kom i arbejdsprøvning. Herefter truet med at sygedagpenge ikke kunne forlænges, da tilstanden var uafklaret, selv om lægepapirer sagde det modsatte.

Tog advokat med til næste møde. Advokaten påpegede flere fejl ved sagsbehandlingen, vupti så blev sygedagpengene forlænget 39 uger.

Igen anden aktør og ny arbejdsprøvning. Herefter ville sagsbehandler stoppe sygedagpengene selv om sagen skulle for rehab. teamet. Borger og jeg argumenterede karaftigt imod dette. Vi orienterede advokaten, som skrev til sagsbehandleren, vupti, så blev sygedagpengene forlænget igen, denne gang indtil sagen havde været for rehab. teamet.

Rehab. teamet afslog flexjob, men mente at arbejdsevnen kunne genvindes i en lang praktik under revalidering. Revalidering blev tilkendt i 18 måneder og praktikaftale etableret. Der var absolut INGEN kontakt med sagsbehandler under forløbet. Anden aktør lavede opfølgning og skrev rapporter efter borgers udtalelser. Da revalidering ophørte henviste man borger til at søge kontanthjælp eller sygedagpenge.

Her i forummet havde en bruger beskrevet hvordan hun kom fra revalidering og tilbage til sygedagpenge. Hun blev kontaktet og hun gav en udførlig beskrivelse af hendes forløb.

På forunderlig vis blev en ny sygedagpengesag startet op, men kun fordi medlemsskab af a kassen var bibeholdt og der stadig var ret til dagpenge ved ledighed. Et nyt forløb startede med en ny sagsbehandler.

Sagen blev igen forelagt rehab.teamet. Sagsbehandleren fra revalideringssagen deltog samme med de forskellige fagpersoner. Flexjob blev afvist med henvisning til at arbejdsprøvningen skulle være med henblik på fuldtids beskæftigelse og ikke flexjob. Sagen blev anket men uden resultat.

Herefter mødtes borger med den nye sagsbehandler til den første samtale i det nye forløb.

Denne sagsbehandler var bare helt fantastisk. Hun ville bare borgerens sag. Hun kæmpede med næb og klør for at sagen denne gang skulle gå igennem. Hun var i den grad på borgers side. Borger kom i ny arbejdsprøvning og en ny sagsbehandler fra anden aktør blev koblet på sagen.

Sagsbehandleren fulgte tæt op både på borger og anden aktør. Arbejdsprøvningen varede 3 måneder. Ved sygedagpengene udløb efter 22 uger, blev de uden problemer forlænget indtil sagen havde været for rehab.teamet. Sagsbehandleren var meget omhyggelig med at samle alle relevante papirer og rapporten fra anden aktør blev finpudset.

Efter et par måneder skulle sagen for rehab,teamet igen. Søndag aften, dagen før mødet, sad hun og arbejdede på borgerens sag, og der var telefonisk og mail kontakt til borger for at få det hele på plads.

Mødet blev afholdt og sagsbehandler og advokat var bare fantastiske, så flexjob blev tilkendt uden problemer.

Alt dette foregik i Københavns Kommune. Her er altså også mindst en god sagsbehandler. Jeg håber at I alle må få hende til at varetage jeres sag. Jeg ville ønske at jeg kunne nævne hendes navn, men det vil jeg undlade. Det skal siges at hun efterfølgende fik en stor buket blomster som en påskønnelse for hendes indsats.

Med ønsket om en god jul til jer alle.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 01:28   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Igen....dejligt at se at sager...herunder i København....kan køre igennem som de skal...uden for store problemer...dog med advokat...som de fleste ikke har råd til..

Der skulle være flere sagsbehandlere som virkelig går op i de borger som de har...

Så tak for historie @dinosaur...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 11:11   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
De positive historier, skal der også være plads til.

Kære dinosaur

Jeg har kørt din positive historie over i vores positivliste:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30358

Som desværre ikke er blevet så lang som vi kunne ønske. Men det kan jo ændres sig............ måske.

Du ønskes og en Glædelig Jul.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 20:09   #4
Mig&charly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2015
Indlæg: 35
Styrke: 9
Mig&charly er ny på vejen
Jeg kender også til en god sagsbehandler i KBH kommune, forhåbentlig ikke en enlig svale

Sidst redigeret af Mig&charly; 22-12-2016 kl. 20:12.
Mig&charly er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension