K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2007, 09:51   #1
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Question Et råb om hjælp eller gode råd

Kære alle

Jeg har nu været i arbejdsprøvning i 8 uger med mange sygedage og en del fraværstimer idet jeg skulle forsøge at øge mine timer fra 20 og opefter, men jeg var allerede hårdt presset på de 20 timer......

Jeg er samtidig med min rygskade og endometriose i fertilitetsbehandling og har netop lige gennemgået et reagensglad forsøg, som desværre har gjort, at jeg er blevet overstimuleret og har det rigtig rigtig dårligt. Lægerne på klinikken sagde igår, at jeg i hvert fald skulle være sygemeldt ugen ud før jeg overhovedet overvejede at starte på job igen, da det kan få store konsekvenser, hvis ikke jeg passer på min krop.

Det ringede jeg og fortalte min sagsbehandler igår, som da heldigvis ønskede mig god bedring! Men samtidig gjorde opmærksom på, om den sidste uge kunne tælles med som arbejdsprøvning, når nu jeg har valgt fertilitetsbehandling oveni alle de andre problemer.

Hvad kan kommunen gøre? Kan de sige, at jeg fx. ikke har kunne gennemføre de sidste uger af arbejdsprøvning pga. fertilitetsproblemerne nu og hvilken betydning kan det mon få?

Hvis jeg bliver (er) gravid, vil min situation selvfølgelig ændre sig endnu mere til det værre formentlig før de har taget deres s**** afgørelse, som jeg har ventet meget længe ¨på. Hvad så?

Det skal siges, at jeg har rådført med samtlige læger og min advokat, som alle siger jeg pga. min endometriose skal følge de lægers råd om at forsøge at blive gravid, nu hvor det viser sig at være så svært, men jeg kan alligevel ikke lade være med at bekymre mig om, hvilke konsekvenser kommunen kan hitte på

Måske nogen har stået i samme eller lign. sitation?

Mange hilsner krebs
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 16:58   #2
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Hej Krebs25

Jeg har også endometriose..
Jeg er også i fertilitetsbehandling pt, og i arbejdsprøvning.
Denne gang her har jeg ikke sagt noget min sagsbehandler om det, fordi for ca 2 år siden forgæves var i fertilitetsbehandling, sagde min sagsbehander at jeg kunne ikke være sygemeldt pga min endometriose og være i behandling fordi så kunne jeg jo ikke tage p-piller hele tiden som man anbefaler mod endometriose. Så jeg var nødt til at raskmelde mig, ellers ville de stoppe min udbetaling når jeg ikke indvilligede i behandling mod endometriose...

VH Mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 17:21   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Undskyld jeg måske afsporer tråden lidt, men kan kommunen virkeligt stoppe udbetalingerne, hvis man ikke indvilliger i behandling for det man nu fejler...??? Jeg ved godt, der står noget om det i loven om sygedagpenge (hvis jeg husker rigtigt), men der er vel en grænse for, hvad de må/kan og ikke må/kan forlange? Eller hvad?

Risa
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 17:40   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg undrer mig også, Risa.

Hvad i alverden ved en sagsbehandler om behandlinger?

Ellers burde man kunne få orlov på sygedagpenge, mens man går i fertilitetsbehandling. Det er meget hård kost med alle de hormoner, kroppen bombarderes med. Jeg har kendt flere, der har gennemgået det. (De havde dog ikke endometriose... men det var slemt nok endda.)

Utroligt, hvad man skal høre på denne side af uhyrligheder.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 20:17   #5
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Hej igen !

Ja I har forstået det rigtigt... Det står i kapitel 4, § 8 i "Sygedagpengeloven", som jeg vedhæfter her;

--------------------------------------------------------------------------
Bortfald af dagpenge

§ 8. Retten til dagpenge bortfalder,

1) så længe den sikrede mod lægens opfordring hertil nægter at lade sig indlægge på sygehus eller at modtage nødvendig lægebehandling eller mod lægens eller kommunens opfordring at deltage i hensigtsmæssig optræning for at genvinde arbejdsevnen,

2) hvis den sikrede ved sin adfærd forhaler helbredelsen, eller

3) hvis den sikrede uden rimelig grund undlader at medvirke ved kommunens opfølgning, jf. § 24, stk. 1-3.

Stk. 2. Retten til dagpenge bortfalder endvidere, så længe den sikrede ikke opfylder sin pligt til anmeldelse af eller dokumentation for fraværet, jf. §§ 6, 7 og 10, stk. 4. Dette gælder dog ikke, hvis der foreligger en fyldestgørende begrundelse for, at den sikrede ikke har opfyldt kravet, eller for dagpenge fra arbejdsgiveren, hvis denne ikke hurtigst muligt gør indsigelse mod for sen anmeldelse eller mod dokumentationens form eller forsinkelse.

Stk. 3. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om udbetaling af dagpenge fra kommunen ved for sen anmeldelse og ved for sen eller manglende dokumentation, når særlige grunde taler derfor.

Stk. 4. Retten til dagpenge fra arbejdsgiveren bortfalder,

1) hvis lønmodtageren har pådraget sig sygdommen ved forsæt eller grov uagtsomhed,

2) hvis lønmodtageren har fortiet helbredsoplysninger, der har væsentlig betydning for ansættelsesforholdet, herunder for arbejdsgiverens mulighed for ved aftale at kunne opnå refusion for dagpenge til lønmodtageren, jf. § 28, og

3) under strejke eller lockout.

Stk. 5. Retten til dagpenge fra en arbejdsgiver bortfalder, hvis lønmodtageren har pådraget sig sygdommen under tjeneste, som er omfattet af lov om erstatning til skadelidte værnepligtige m.fl.
------------------------------------------------------------------------------------

God weekend.. Hilsen Socialnørden.
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 21:10   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg tror ikke på, at de paragraffer er carte blanche til socialrådgiverne, om at kunne kræve behandling af klienten. Hvad ved socialrådgiveren om behandlinger, som zuza så rigtigt spørger? Jeg kan godt følge tankegangen i, at klienten skal gøre sit bedste for at blive selvforsørgende igen, men det er vel en menneskeret, at bestemme over sin egen krop og hvilke behandlinger, man vil underkaste sig og hvilke ikke...

Risa
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 21:42   #7
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Hej alle

Jeg er glad for, at vi er flere af samme mening:-)

Men socialformidler som jeg læser sygedagpenge loven, så kan det kun komme på tale at stoppe mine sygedagpenge, hvis jeg nægter at modtage en eller anden behandling som måske kan have betydning for min sag ved kommunene. Jeg mener ikke, jeg nægter noget, når 3 uvildige læger har anbefalet mig, at det er det eneste rigtige at gøre, hvis ikke jeg vil have fjernet mit underliv, inden jeg får børn????
Jeg gør jo alt, hvad jeg kan for at ingenting skal blive værre og hvis ikke det var pga. overstimuleringen nu, har jeg formået at klare arbejdsprøvningen uden egentlig fravær......

Eller er kommunen bare umennskelige
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 23:58   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
stop

Stop lige engang!! Det kan da ikke være rigtigt at: man p.g.a. sygdom, Skal følge enhver behandling, der foreslås??

Desuden er det da " dyrt" for samfundet at, tilbyde behandling for barnløshed!

Det er da 2 fuldstændigt modsatrettede beskeder du får.

Hvis dette som du får af vide er sandt, så skal du fandme Råbe rigtigt højt.
Undskyld " sproget" men kære ven, du sidder jo i en helt umulig situation.
Find dig ikke i det, skal du tage medicin der gør at du evt. ikke kan få børn? Nej nu stopper systemet sq.

Hvis du ikke kan få hjælp fra nogen herinde ( men det tror jeg nu du kan, Så må du gå til Tv aviser og hvad det ellers kræver. Sender mange og ønsker dig al mulig lykke og forhåbentlig mange børn.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2007, 01:17   #9
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Held og lykke krebs

Kære Krebs

Jeg ved du er bekymret, og med rette - hvordan kan du være andet og ellers reagere med det du er oppe i mod!

Jeg er noget så harm på dine vegne, og sender dig en medfølende tanke, og et kæmpe

Jeg ønsker dig og din mand rigtig meget held og lykke med "projektet"

Varme julehilsner fra Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2007, 21:26   #10
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Godaften

Her går det stadig ikke ret meget bedre Igår fik jeg mega ondt igen i begge sider og kunne slet ikke sove eller finde ro

Jeg er meget i tvivl om, om jeg skal ringe til klinikken i morgen og høre, om de kan gøre noget eller bare håbe, det er bedre til mandag, så jeg kan tage på arbejde....?

Men som det er nu kan jeg max. sidde "almindeligt" 10 min ellers sidder jeg helt tilbagelænet eller ligger ned, så det er svært at arbejde og jeg bliver stadig forpustet........... Samtidig gør min ryg jo vanvittig ondt, fordi jeg ikke kan lave øvelser eller komme til massør, da jeg ikke kan ligge på maven....Det går rigtig godt!

Hvis klinikken skriver en sygemelding til mig pga. det her, tror I sp, jeg kunne sige til kommunen, at de må forlænge min arbejdsprøvning med de 2 uger til jeg forhåbentlig har det bedre, hvis kommunen mener, jeg ødelægger den pga. det her.....

Nogle gode råd piger??? Tusind tak for alle jeres søde hilsner og held og lykker. Det varmer mig rigtig meget i en umulig situation:-))

Hilsen krebs
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er i gode eller har prøvet at skulle træffe et svært valg KatrineB Alt det andet 5 05-03-2010 22:25
Hjælp mig...Et par gode råd mm maltheboy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 10-10-2009 10:52
gode råd søges i dag eller i morgen da kommunen kommer tirsdag og laver skema med mig pjuske Alt det andet 13 07-01-2009 14:41
Gode råd eller link søges Thelma Dit og Dat 8 23-10-2008 23:21
Hjælp/gode råd søges maarhus Spørgsmål ang fleksjob 2 17-01-2007 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension