K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2007, 12:09   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow Kommunen ansætter ledige for pengenes skyld

det er ved at blive for MORSOMT ...eller dumt men så kan de få job i ni måneder fordi kommunen mister refusion ....man er så et problem så det batter.

http://www.dr.dk/Regioner/Esbjerg/Ny.../30/140109.htm


Kommunen ansætter ledige for pengenes skyld

30. nov. 2007 Vejen

16 af Vejens borgere, der er på ledighedsydelse, bliver i de kommende ni måneder ansat i den kommunale børnepasning, ældreomsorg og andre kommunale virksomheder.

Det hænger sammen med, at de har været så længe på ledighedsydelse, at kommunen ikke længere kan få refunderet udgifterne fra staten.

Men statsrefusionen vil blive genoptaget, hvis de har haft ni måneders beskæftigelse.


Vejen har i ialt 31 personer på ledighedsydelse.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2007, 12:20   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen det er da fantastisk , de kan ikke bruge flekser når de bare skal betale løn for dem , nu kan de pludselig godt , men kun i 9 månder, det er da ikke et særligt pænt signal at sende til de ledige flekser...

Kommer til at tænke på i starten af 80èrne hvor kommunerne ansatte kontanthjælpsmodtager i kommunale stillinger indtil de havde optjent til dagpenge, og når det var sket fik de et los ud i arbejdsløshed igen...

Det kan da kaldes kassetænkning ...

Hvad man må tænke endnu mere over er de ledige flekser der er på kontanthjælp , vil de også fremover få et job i Vejen kommune sådan at de kan optjene til ledighedsydelse og dermed få en menneskelig tilværelse eller mister kommunen ikke nok penge på dem når refusionen tages fra dem....

Og tænker kommunen overhovdet på hvem det er der i sidste ende bliver ramt af det her ? det bliver jo klart flekserne , de kommer i job i 9 månder og beholder dermed deres ledighedsydelse, men hvor længe går der inden Hjorten siger det vil vi ikke finde os i , det er meningen at de skal i rigtige fleksjob og ikke kun for at oppebære refusionen, og så kommer der nogle nye lov tiltag for at stoppe det, og det kan så igen snildt være noget der rammer flekserne ....

Hvis kommunen vil ansætte fleksere jamen så fint med mig ( de må gerne ansætte mig ) men det skal da være i en blivende stilling hvor jeg er der for det arbejde jeg kan tilbyde og ikke for at kommunen skal tjene penge , det er da ikke en måde at behandle mennesker på ....

Og igen så skal Kommunerne huske at give deres fleksvisiteret på kontanthjælp det samme tilbud , men får de det ???
  Besvar med citat
Gammel 01-12-2007, 13:03   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det er ikke ligefrem noget man får selvværd af...puha... mon de ni måneder er med løn eller får man ledighedsydelse i løn ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2007, 14:39   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej det må være lønnet for i loven står der at det skal være lønnet arbejde, men tænk på de steder de skal arbejde, så kommer der en flekser i 9 måneder og bliver det bare noget nær den måde man fik kontanthjælpsmodtager i 80`erne så blive de fyret efter de 9 måneder og så kommer der en ny flekser som er ved at falde for refusionsgrænsen ..

i 80`erne arbejde jeg på en kommunal arbejdsplads hvor vi hele tiden havde de kontanthjælpsmodtager der skulle optjene dagpenge og jeg skal hilse dig og sige at det er stressende og ikke mindst brand ærgerligt at når man har lært en op og de oveni købet trives perfekt i personalegruppen så er de væk efter 9 måneder og tillige skal man til at forholde sig til en ny

Det vil personalegrupperne hurtigt opgive og det vil blive et opbevaringssted for flekser hvor man ikke kan nå at tage de individuelle hensyn .... men kun kan sætte dem ind i det mest primære og det må så være det , ergo vil mange personaler og beboer og børn hurtigt holde op med at forholde sig til dem , og dermed bliver det sq ikke noget særligt godt miljø for flekser at færdes i ....


alle ved at der mangler hænder i det kommunale så hvorfor dog ikke bare ansætte de flekser , i en permanet stilling , til personale børn og ældres og fleksers tilfredsstillelse ...

netop det de gør nu beviser mere end noget andet at ledighedsydelsen er en pakeringsplads
  Besvar med citat
Gammel 01-12-2007, 16:50   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Føj Føj

Ja jeg mener Føj for en tankegang", så er Vi da så glade", Jubii vi får lige et job i 9 mdr. og selvfølgelig lidt flere penge, efterfølgende også, MEN !!!

Hvad med Vores selvværd??
Hvad med at: vi er glade for at det endelig lykkedes at, få et liv, der svarer til andres, med kollegaer og lidt mere indhold, i tilværelsen, noget at snakke med om, og noget at stå op til??

Næeh nej, vi skal lige bruges til lidt" kassetænkning, og så er vi UDE igen!!

Det er ihvertfald ikke min mening/ tanke om et fleksjob, og en meningsfyldt tilværelse. Jeg Græmmes.

Kærlig hilsen Helle og
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 15:06   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Stellas artikel er i avisen igen i dag.

Citat:
Kassetænkning giver 16 nye fleksstillinger
JydskeVestkysten Vejen

4747 Kommunalområdet - Lokal
JydskeVestkysten Vejen, sektion 2, side 2 (167 ord)


VEJEN: Med en smart gang kassetænkning lægger kommunen op til at spare penge på de personer, der er godkendt til fleksjob og dermed oppebærer statstilskud til den kommunale fleksjob-ydelse.Tricket er, at kommunen selv ansætter de ledige fleksjobbere i mindst ni måneder...


Af Hans Jørgen Ehrhardt Tlf. 7211 4263, [email protected]
Fra Velfærdsministeriets presseklip d.d.

www.social.dk
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 16:29   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det er sq da godt nok utroligt , det vil sige at man som flekser nu skal indstile sig på at leve for et eksistensminimum som ledighedsydelsen udgør.

Fleksjobbene de findes ikke, men i stedet for at få arbejdsmarkedet med på ideen og få ansat de flekser der er ledige så vil de nu komme ud i 9 mdr sådan at kommunen kan oppebære deres refusion, så er det tilbage i ledigehed igen i et år , derefter 9 måneder`s arbejde igen , og sådan kan man så blive ved indtil man har slidt den sidste rest ud af en flekser...

det er sq da hårdt nok at skulle omstille sig til at være syg, at skulle acceptere at man ikke har sin fulde formåen mere, for ikke at snakke om hvordan mange kollegaer tager imod flekser der tjener det samme som dem men ikke arbejder den samme mængde (ihhh hvor er du heldig jeg skal arbejde dobbelt så meget som dig for den samme løn ) det er en hård proces at starte op i et nyt job , mange flekser har koncentration og hukommelse besvær (kommer nok i kraft af det stress de har levet under i mange år ) derfor kan det at skulle sætte sig ind i nyt arbejde være en kæmpe udfordring , og det skal så åbenbart være en udfordring som nu kan være en konstant tilbagevende tradition indtil man har slidt den sidste rest ud af dem og derefter kan bevillige en førtidspension med mindre flekseren er død i mellem tiden .....

Man må undres tænker kommunerne sig ikke om ? gør regeringen ? eller er det bare sådan at man er skide ligeglade ???

Var der ikke noget om at fleks blev indført for de syges skyld for at de skulle bevare en tilknytning til arbejdsmarkedet ? eller er det bare noget selvforherligende fis fra regeringens side ?

for det med at sende folk ud i 9 mdr for at bevare refusion det har INTET med at bevare tilknytningen til arbejdsmarkedet det er ene og alene for at bevare pengene i kommune kassen ....
  Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 17:42   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja Heidien, du rammer igen igen hovedet lige på sømmet, m.h.t. evt. kollegaer!

Der hvor jeg var i arbejdsprøvning, var nogle af Dem" fra de andre afd. ved at falde over Deres ben: Tænk hvis jeg blev ansat, og skulle have fuld løn, og Ikke arbejde fuld tid ( er ligesom det jeg bl.a. ikke kan) og have fri hver week-end.
Jeg orkede sq ikke at fortælle Dem at, det ikke var fordi jeg ikke ville, men fordi jeg ikke Kunne!!
Nå men mine andre kollegaer" var skide søde, og ja jobbet blev jo aldrig til noget, senere, idet der gik lang tid inden godkendelse til fleks, og Kommunesammenlægningen, kom i vejen, ærgerligt.
Men jeg følte mig sq trådt på og var Rasende indeni, sikken dejlig næstekærlig tankegang. Måske meget godt jeg ikke fik fast job der, især hvis jeg skulle være på Deres afdelinger!
Mange knus helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 17:46   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

ja det vil sige 9 måneder og så er det UD !!!! så 1 år ledig og så 9 måneder et andet sted og så UD !

Ikke engang almindelige mennesker ville kunne klare det !!!!!!

Det viser hvor lidt omsorg den regering har for fleksere når de laver refusionsloven som er noget JUKS

det er sværere for Claus H frederiksen at komme i himlen end for en gammel kamel at komme igennem et nåløje ...

DVS MEGET SVÆRT. ( humor)

FØJ.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 02:15   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har skrevet et andet sted her på k10, at kommunerne "bare" skal sørge for 6 måneders beskæftigelse for fleksjobbere, hvis kommunerne vil bevare refusionen.

Så det groteske er netop, at flekseren har brug for 9 måneder for at komme væk fra starthjælp, kontanthjælp med loft og op på den lidt mere rimelige takst for ledighedsydelse (som stadig er alt for lav, da andre leidge får mere end 1.000,- kr. mere - og de har endda INGEN helbredsproblemer).

Så det bliver ren "opbevaring" på evt. starthjælp, hvis man er så uheldig, at ledighedsydelsen kun er starthjælp.

De lidt "heldigere" kan så vende tilbage til kontanthjælp med loft...
for det skal jo kunne betale sig at arbejde.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Egedal kommune: ansætter klagevejleder buster Politik og Samfund 0 28-03-2011 20:53
Slagelse ansætter borgerrådgiver buster Politik og Samfund 0 23-03-2011 00:15
Sønderborg ansætter borgerrådgiver buster Politik og Samfund 4 04-02-2011 15:48
Det er Hjorts skyld Mai-Britt Dit og Dat 1 18-06-2008 13:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension