K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2016, 10:33   #11
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg ved ikke om det kan bruges til noget, men jeg var i jobpraktik for at øge min arbejdsevne. Undervejs udtalte embedslægen efter at have set div. lægeudtalelse, at jeg var stationær.

Så kom jobkonsulenten ned på praktikstedet og snakkede med arbejdsgiver og mig, og så blev det lavet om til en arbejdsprøvning, for at afklare min arbejdsevne.

Vi aftale nogle forskellige varianter af arbejdsdage som vi skulle prøve og det var en eneste forskel for mig.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2016, 10:50   #12
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Også min første tanke.



En praktik kan være mange ting, det handler om formålet med praktikken.
Hvis formålet med en praktik er, at afklare arbejdsevnen, så er den, at sidestille med en arbejdsprøvning.
Formålet med praktikken bør fremgå af de papirer der bliver lavet før den går i gang, og ellers bør det fremgå af aktindsigt.
Det er en praktik der skal afklare arbejdsevnen.
Det har jeg fået oplyst telefonisk, men der er ikke udfærdiget papirer, da SB afventer udtalelse fra egen læge.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Jeg ved ikke om det kan bruges til noget, men jeg var i jobpraktik for at øge min arbejdsevne. Undervejs udtalte embedslægen efter at have set div. lægeudtalelse, at jeg var stationær.

Så kom jobkonsulenten ned på praktikstedet og snakkede med arbejdsgiver og mig, og så blev det lavet om til en arbejdsprøvning, for at afklare min arbejdsevne.

Vi aftale nogle forskellige varianter af arbejdsdage som vi skulle prøve og det var en eneste forskel for mig.
Min læge og psykiater har allerede udtalt, at jeg er stationær.
Det er simpelthen fordi der skal lukkes huller i min sag.
Tak for dit input-alt kan bruges.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2016, 12:52   #13
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
kært barn har mange navne og uanset hvad man kalder tingene kan de give et fingerpeg om hvad folk kan og ikke kan.
Min praktik var på 4 uger og desuden lå en masse uformelle afklaringen som indgik i den samlede sag.
Jeg fik afslag på pension og søgte derfor selv og 4 uges senere fik jeg tilkendt på det materiale som var i sagen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2016, 16:12   #14
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det er virkelig ringe at en psykiater som har et forløb med en patient, ikke tager sig tid til en sådan erklæring.
Jeg ville øjeblikkelig miste tilliden til sådan en person, for hvad sker der så i de perioder man har brug for ekstra støtte... eller det må måske også bare vente ?
Min psykiater har altid haft tid til at passe sine patienter og de forhold der opstår omkring dem.
Jeg har fuld tillid til min psykiater, og kan altid komme til, når jeg har brug for det.
Han tager sig også af det, men har ferie i fire uger.
Herefter vil der så være lidt ventetid.
Det er dette kommunen ikke vil vente på, og derfor sende den i udbud.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
kært barn har mange navne og uanset hvad man kalder tingene kan de give et fingerpeg om hvad folk kan og ikke kan.
Min praktik var på 4 uger og desuden lå en masse uformelle afklaringen som indgik i den samlede sag.
Jeg fik afslag på pension og søgte derfor selv og 4 uges senere fik jeg tilkendt på det materiale som var i sagen.
Tillykke med din pension, dejligt at læse, at den gik igennem, trods afslag i første omgang.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 08:12   #15
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marina123 Se meddelelser
Jeg har fuld tillid til min psykiater, og kan altid komme til, når jeg har brug for det.
Han tager sig også af det, men har ferie i fire uger.
Herefter vil der så være lidt ventetid.
Det er dette kommunen ikke vil vente på, og derfor sende den i udbud.



Tillykke med din pension, dejligt at læse, at den gik igennem, trods afslag i første omgang.
Det undrer mig såre, at kommunen har så travlt. Min erfaring er at de trækker tiden. Men noget andet er også, at man udfra et lægefagligt; ( (Psykiater), synspunkt ikke mener man kan give en ordentlig vurdering, hvis der ikke har været kendskab til en patient i ca. ½ år. Dette fordi man ikke kan måle i hverken blodprøver hjerne skanninger m.v., præcist hvorfor en person lider af en psykisk lidelse, så jeg undrer mig ofte over disse hurtige vurderinger. Det er ikke uddybende, og jeg ville ikke føle mig tryg med en diagnose efter en enkelt konsultation.
Ser dog ofte, at psykiatere accepterer dette. Enten er de supermænd eller også ser de det som en let vej til ekstra penge. Der har været flere sager om psykiatere, som ser det som sin fornemste opgave at please kommunen.
Hvis kommunen fastholder det kan du naturligvis være heldig, men hvis hans status er modsat din egen psykiaters vurdering kan det jo komme dig til skade. Undersøg derfor alt hvad du kan om den psykiater de sender dig til!
En anden ting er også, at der er mangel på psykiatere, og op til flere månederes ventetid medmindre det er en samlebånds psykiater. De fleste er dog heldigvis ordentlige, men jeg har desværre mødt de særeste indenfor det speciale, ikke mindst i mit arbejde i socialpsykiatrien.
Jeg synes du skal bede om en uddybende forklaring på skrift, hvorfor de ikke kan vente de 4 uger dine egen psykiater er på ferie.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 08:21   #16
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Det undrer mig såre, at kommunen har så travlt. Min erfaring er at de trækker tiden. Men noget andet er også, at man udfra et lægefagligt; ( (Psykiater), synspunkt ikke mener man kan give en ordentlig vurdering, hvis der ikke har været kendskab til en patient i ca. ½ år. Dette fordi man ikke kan måle i hverken blodprøver hjerne skanninger m.v., præcist hvorfor en person lider af en psykisk lidelse, så jeg undrer mig ofte over disse hurtige vurderinger. Det er ikke uddybende, og jeg ville ikke føle mig tryg med en diagnose efter en enkelt konsultation.
Ser dog ofte, at psykiatere accepterer dette. Enten er de supermænd eller også ser de det som en let vej til ekstra penge. Der har været flere sager om psykiatere, som ser det som sin fornemste opgave at please kommunen.
Hvis kommunen fastholder det kan du naturligvis være heldig, men hvis hans status er modsat din egen psykiaters vurdering kan det jo komme dig til skade. Undersøg derfor alt hvad du kan om den psykiater de sender dig til!
En anden ting er også, at der er mangel på psykiatere, og op til flere månederes ventetid medmindre det er en samlebånds psykiater. De fleste er dog heldigvis ordentlige, men jeg har desværre mødt de særeste indenfor det speciale, ikke mindst i mit arbejde i socialpsykiatrien.
Jeg synes du skal bede om en uddybende forklaring på skrift, hvorfor de ikke kan vente de 4 uger dine egen psykiater er på ferie.
Hej Vasen.

Mange tak for dit indspark.
Jeg har fået rigtig gode råd fra jer alle, og vil tale med min SB i morgen.
Hun bør vente de fire uger, og jeg vil argumentere for det.

Jeg har været i et supergodt ressourceforløb i to år, og er blevet behandlet så godt. JEG kan sagtens vente de sidste måneder det måtte tage, og har aldrig presset på.
Så jeg håber virkelig, at hun så vil kunne overbevise sin chef.

Tak til dig.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 08:54   #17
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Det undrer mig såre, at kommunen har så travlt. Min erfaring er at de trækker tiden. Men noget andet er også, at man udfra et lægefagligt; ( (Psykiater), synspunkt ikke mener man kan give en ordentlig vurdering, hvis der ikke har været kendskab til en patient i ca. ½ år. Dette fordi man ikke kan måle i hverken blodprøver hjerne skanninger m.v., præcist hvorfor en person lider af en psykisk lidelse, så jeg undrer mig ofte over disse hurtige vurderinger. Det er ikke uddybende, og jeg ville ikke føle mig tryg med en diagnose efter en enkelt konsultation.
Ser dog ofte, at psykiatere accepterer dette. Enten er de supermænd eller også ser de det som en let vej til ekstra penge. Der har været flere sager om psykiatere, som ser det som sin fornemste opgave at please kommunen.
Hvis kommunen fastholder det kan du naturligvis være heldig, men hvis hans status er modsat din egen psykiaters vurdering kan det jo komme dig til skade. Undersøg derfor alt hvad du kan om den psykiater de sender dig til!
En anden ting er også, at der er mangel på psykiatere, og op til flere månederes ventetid medmindre det er en samlebånds psykiater. De fleste er dog heldigvis ordentlige, men jeg har desværre mødt de særeste indenfor det speciale, ikke mindst i mit arbejde i socialpsykiatrien.
Jeg synes du skal bede om en uddybende forklaring på skrift, hvorfor de ikke kan vente de 4 uger dine egen psykiater er på ferie.
Jeg mener at den faste psykiater må have så meget indsigt i den debat om psykiatriske speciallægeerklæringer som kører, at vedkommende godt ved at en "ny psykiater på sagen" kan gøre mere skade end gavn, og at fejl efterfølgerne skal udredes.

Når trådstarter skriver at psykiateren faktisk har tider når man akut har brug for det, har jeg meget svært ved at forstå at det så alligevel ikke gælder når noget så vigtigt som en sådan erklæring skal udarbejdes.

kommer til at tænke på om det er fordi psykiateren ikke gider papir-arbejdet med erklæringen og sniger sig udenom på denne måde.
Hvis jeg var læge slap jeg gerne lige den del af arbejdet !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 10:23   #18
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Marina123

Du skriver flg.:

Citat:
Det har jeg fået oplyst telefonisk, men der er ikke udfærdiget papirer, da SB afventer udtalelse fra egen læge.
Ud over der generelt bliver frarådt her på sitet, at man skal have alt på skrift (som jeg også bifalder), bør du iagttage Vovse råd og på skrift få en afklaring omkr. hvad formålet er for denne praktik el. arbejdsprøvning, således at du ikke går i en meget kendt fælde: nemlig at det ikke er en egentlig arbejdsprøve, men en praktik, hvorfor du så endnu en tur i hamster hjulet.

Vovse skrev:

Citat:
En praktik kan være mange ting, det handler om formålet med praktikken.
Hvis formålet med en praktik er, at afklare arbejdsevnen, så er den, at sidestille med en arbejdsprøvning.
Formålet med praktikken bør fremgå af de papirer der bliver lavet før den går i gang, og ellers bør det fremgå af aktindsigt.
Få derfor kopi at sin sag, og ligeledes papir mel. arbejdsprøvningssted og kommunen, således at du kan gå ind i det, hvisl formålet ikke er en reele arbejdsprøvning. Sørg for at dette er fældet ned på skrift inden du starter!

Ud fra dit skrevne er det ikke til at se, hvorvidt din SB reelt vil indstille dig til FP el. laver "øvelsen", nu peger sagen derhen, men så sætter kommunen ind med anden såkaldt uvildig psykiater, hvis udtalelse de bruger til at enten forlænge din sag el. ikke anbefale du kommer på FB.

Det der sker nu er en meget afgørende fase i din sag, hvor hvor meget endnu kan køre af sporet enten intentionelt el. ej.

Sørg derfor for at få aktindsigt, skriv el. mail kun til SB og kommune, således at du kan dokumentere de aftaler og intentioner, der foregår i denne fase.

Og få også en afklaring omkr. rehabteam er sat til sept., hvor du jo ikke kan være færdig med en arbejdsprøvning, el. om denne skal rykkes. Regn ikke med at SB vil have orden i din sag på samme måde, som du interesse i dette. Og vær OBS på, at din SB ikke alene kan mene, noget men skal vende det enten med team el. teamleder, som kan have en anden mening.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 13:04   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Få derfor kopi at sin sag, og ligeledes papir mel. arbejdsprøvningssted og kommunen, således at du kan gå ind i det, hvisl formålet ikke er en reele arbejdsprøvning. Sørg for at dette er fældet ned på skrift inden du starter!
Det er faktisk ret vigtigt, at disse papirer mellem kommunen og praktikstedet er lavet, også fordi, at der ellers kan blive en masse bøvl ud af det hvis du kommer ud for en arbejdsskade under praktikken.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 13:11   #20
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Marina123

Du skriver flg.:



Ud over der generelt bliver frarådt her på sitet, at man skal have alt på skrift (som jeg også bifalder), bør du iagttage Vovse råd og på skrift få en afklaring omkr. hvad formålet er for denne praktik el. arbejdsprøvning, således at du ikke går i en meget kendt fælde: nemlig at det ikke er en egentlig arbejdsprøve, men en praktik, hvorfor du så endnu en tur i hamster hjulet.

Vovse skrev:



Få derfor kopi at sin sag, og ligeledes papir mel. arbejdsprøvningssted og kommunen, således at du kan gå ind i det, hvisl formålet ikke er en reele arbejdsprøvning. Sørg for at dette er fældet ned på skrift inden du starter!

Ud fra dit skrevne er det ikke til at se, hvorvidt din SB reelt vil indstille dig til FP el. laver "øvelsen", nu peger sagen derhen, men så sætter kommunen ind med anden såkaldt uvildig psykiater, hvis udtalelse de bruger til at enten forlænge din sag el. ikke anbefale du kommer på FB.

Det der sker nu er en meget afgørende fase i din sag, hvor hvor meget endnu kan køre af sporet enten intentionelt el. ej.

Sørg derfor for at få aktindsigt, skriv el. mail kun til SB og kommune, således at du kan dokumentere de aftaler og intentioner, der foregår i denne fase.

Og få også en afklaring omkr. rehabteam er sat til sept., hvor du jo ikke kan være færdig med en arbejdsprøvning, el. om denne skal rykkes. Regn ikke med at SB vil have orden i din sag på samme måde, som du interesse i dette. Og vær OBS på, at din SB ikke alene kan mene, noget men skal vende det enten med team el. teamleder, som kan have en anden mening.

Mange hilsner

Gunvor
Hej Gunvor.

Jeg har tidlige fået aktindsigt, men kunne reelt ikke bruge det til noget.
Mange af siderne var stemplet med " ikke omfattet af aktindsigt", og jeg har glemt at spørge, hvorfor det forholder sig sådan.

Jeg kan ikke greje SB og hendes chef.
Min SB har sagt, at hun ikke mener der er mere krudt tilbage i mig, når det kommer til arbejdsmarkedet-hun nævnte derfor selv FP.
Men hun har ikke ordret sagt, at det er det hun vil stile efter, når jeg skal for teamet.
Chefen har sagt, at der mangler en intern praktik og en psykiatrisk speciallægeerklæring før noget kan vurderes.

Jeg har skrevet alle gode råd ned, så jeg er klar til i morgen.

Tak.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Jeg mener at den faste psykiater må have så meget indsigt i den debat om psykiatriske speciallægeerklæringer som kører, at vedkommende godt ved at en "ny psykiater på sagen" kan gøre mere skade end gavn, og at fejl efterfølgerne skal udredes.

Når trådstarter skriver at psykiateren faktisk har tider når man akut har brug for det, har jeg meget svært ved at forstå at det så alligevel ikke gælder når noget så vigtigt som en sådan erklæring skal udarbejdes.

kommer til at tænke på om det er fordi psykiateren ikke gider papir-arbejdet med erklæringen og sniger sig udenom på denne måde.
Hvis jeg var læge slap jeg gerne lige den del af arbejdet !
Mon ikke der er forskel på en konsultation, og en erklæring, som jeg har forstået kan tage 4-5 timer at udfærdige.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension