K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2016, 15:51   #1
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Dilema for syg til job

Jeg er i resurse forløb. Jeg mangler blot at få afklaret virksomhedspraktik. Min læge har dog i læge erklæring skrevet at min erhvervsevne er udslugt. Patienten er ikke i stand til at varetage nogle former for arbejdsfunktioner eller deltage i beskæftigelses fremmende aktiviteter.
patientens erhvervsevne må derfor betragtes som udslukt uden udsigt til ændring.
Jeg vil sige til dem at jeg naturligvis gerne deltager i virksomhedspraktik, hvis lægen kan garantere det ikke går ud over mit helbred.

Dilemaet er skal man gå på kompromis med helbredet for at komme i praktik.
Så vil jobcentret sige du har jo selv valgt det, derfor har vi ikke ansvar for dit helbred. Eller skal man forblive uafklaret og dermed bare lade tiden gå.
Kommer man i rehab kan man så genoptage resurseforløbet igen hvis man er over 50 år. Der kan jo kun tildeles engang, men kan de sige vi genoptager
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2016, 16:09   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du står i det dilemma som mange af os på et aller andet tidspunkt havner i.

Du og dine læger ved at du aldrig kommer i arbejde igen. Problemet er bare at lægen ikke må/eller har kompetance til at udtale sig sig om din arbejdsevne.

Det er ene og alene jobcenterets kompetence at udtale sig om arbejdsevnen, din læge må kun udtale sig om din helbredstiltilstand.

Så længe du ikke har papir fra din læge på at en arbejdsprøvning vil være kontraindiceret - altså at en arbejdsprøvning vil forværre din tilstand, vil det være svært at undgå. Og mange læger er ikke glade for direkte at skrive "kontraindiceret".

Fordi din læge for at hjælpe dig og sikkert fordi lægen mener det er rigtigt det der er skrevet, er gået uden for sin kompetence, må jobcenteret gerne lade vær med at tage det til efterretning.

Desværre, sker lige præcis det for mange af os.

Den eneste måde at undgå det på (ud fra mit kendskab) er at læge skriver kontraindiceret, eller klinisk funktion skriver ingen udviklingsmuligheder (det var ihvertfald det ord som gjorde at jeg ikke kunne komme i ressourceforløb)

Jeg ville i dit sted tage imod praktikken/arbejdsprøvningen, møde om så meget jeg kan. Men gå hjem inden det bliver for meget. Så har du vist vilje til at prøve uden at det går ud over helbreddet og det er dokumenteret overfor rehabiliteringstemaet at det er forsøgt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2016, 17:26   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Min speciallæge skrev det samme, men sagde samtidig at have syntes da bare de skulle sende mig afklaring, så kunne de få det at se med egne øjne.
Og min tilstand blev forværret, var længe på hospital, og det var et rigtigt godt kort at have på hånden inden de endelige afgørelser skulle falde i forhold til pension.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2016, 21:59   #4
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
De skriver at det skal være i samarbejde med lægen, det bliver jo svært hvis de ikke vil høre på ham. Nå men jeg havde faktisk tænkt at han ikke havde været skarp nok, selvom han gjorde hvad han kunne.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2016, 22:26   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg ville i dit sted tage imod praktikken/arbejdsprøvningen, møde om så meget jeg kan. Men gå hjem inden det bliver for meget. Så har du vist vilje til at prøve uden at det går ud over helbreddet og det er dokumenteret overfor rehabiliteringstemaet at det er forsøgt
Også min mening.

I en arb.prøvning er det vigtigt, at man møder op hver dag, så vidt man er i stand til det.
Det er bedre at møde op og fortælle, at man har det skidt og så gå hjem igen, end at blive hjemme og ringe og sige man er syg.

Derudover er det en rigtig god idé, at skrive en udførlig dagbog, hvoraf det fremgår hvad man har lavet, og hvornår, og hvordan man har det.

Se et eks. her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Send kopi af dagbogen til sb, og evt. jobkonsulent hver uge. Så kan de ikke senere påstå, at have været uvidende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2016, 22:46   #6
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Så må jeg jo håbe på at de vil sende mig ud og ikke venter til jeg for det bedre.
De har 2 år til, men det betyder jo nok bare de forlænger.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2016, 16:40   #7
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Der står at jobcenteret skal teste arbejdsevne i samarbejde med lægen. Det vil jeg bede jobcentret forklare hvordan det skal foregå. Idet lægen jo klart har tilkendegivet hvad han mener.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2016, 09:53   #8
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Jeg er nu blevet indstillet til førtidspension, så det hjælper at spørger ind til deres afgørelser og udfordre dem lidt
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2016, 23:41   #9
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Vil det sige, hjulben, at du mener, at du kun er indstillet til pension fordi du har klaget ved at spørge ind til din sag?

Mange her skriver nemlig ofte det samme som dig, at de har klaget, og så er de blevet indstillet til pension, men jeg tror ikke altid på at det er så enkelt.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 00:19   #10
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Nej det er nok ikke så enkelt. Tror alt var belyst og de kunne ikke finde flere undskyldninger. Men tror helt sukkeret at dem der kan formulere sig på skrift og bliver saglige og ikke personlige. Stiller spørgsmål ved deres valg og udfordrede dem. De kommer hurtigere til en afgørelse.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension