K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2016, 14:50   #1
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 55
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Mistet kørekort

Min mand er syg ! 53 år gammel , sygemeldt siden dec.2015 og er pt. I afklaring til fleksjob (nu på 12 timer fordelt på 3 dage) . Han har så i går været på sygehuset og har fået besked på at han ikke må kører bil mere på grund af hans diagnoser og fare for at falde i søvn bag rattet.

Han har ; KOL , søvnabnø , hjerteflimmer og tinitus.

Hans praktiksted har lukket de næste tre uger så han har også ferie....men hvad nu ?

Han kan jo ikke komme derop når han ikke kan kører bil ....hvad gør kommunen nu ? Mister han sygedagpengene nu når han ikke kan stå til rådighed ? Hvad tror i ?

Hans sagsbehandler har også ferie og er først tilbage om tre uger ligesom praktikstedet 😳
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2016, 15:15   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Er der ikke mulighed for at tage offentlig transport?
Ellers kan kommunen vidst også arrangere noget transport. Kender ikke lige de præcise regler for det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2016, 23:03   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske han kan bruge flex trafik...dette burde han være berettiget til...

Jeg ved så bare ikke om man kan bruge den løsning når det drejer sig om at komme på job...

Men måske i kan snakke med kommunen om det

Læs mere om flextrafik her https://www.moviatrafik.dk/kommuneregion/flextrafik
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2016, 23:36   #4
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Hvis kommunen vurderer, at din mands praktik ikke kan gennemføres på en retvisende måde, hvis han skal tage offentlig transport til praktiksted, så kan din mand være omfattet af LAB § 82 stk. 4. Det betyder, at han vil have ret til at få dækket den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften vurderes at være en følge af nedsat fysisk funktionsevne. Konkret vil kommunen i så fald nok give en taxabevilling, men som sagt kræver det, at kommunen vurderer, at din mand fx bliver for udtrættet e.a. på grund af hans helbredsmæssige problemer, hvis han skal tage bus til praktikstedet.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2016, 04:20   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det vil være et skånehensyn at han ikke kan foretage transporten.
I mine skånehensyn, da jeg var i fleksjob, stod der at jeg skulle kunne nå praktikstedet/arbejdsstedet med én bus og uden skift, direkte fra mit hjem.

Hvis det viser sig at den bedste løsning bliver fleks-trafik, er det meget vigtigt at der bliver indskrevet et skånebehov som angår fleksible mødetider, idet man ikke kan forvente at komme præcis klokke "0,dut" når man benytter den ordning.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2016, 12:01   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Min mand er syg ! 53 år gammel , sygemeldt siden dec.2015 og er pt. I afklaring til fleksjob (nu på 12 timer fordelt på 3 dage) . Han har så i går været på sygehuset og har fået besked på at han ikke må kører bil mere på grund af hans diagnoser og fare for at falde i søvn bag rattet.

Han har ; KOL , søvnabnø , hjerteflimmer og tinitus.

Hans praktiksted har lukket de næste tre uger så han har også ferie....men hvad nu ?

Han kan jo ikke komme derop når han ikke kan kører bil ....hvad gør kommunen nu ? Mister han sygedagpengene nu når han ikke kan stå til rådighed ? Hvad tror i ?

Hans sagsbehandler har også ferie og er først tilbage om tre uger ligesom praktikstedet ��
Kørselsforbudet er vel kun kortvarigt indtil han er sat i gang med behandling via apperatet for søvnabnø.
Kan I ikke forhøre Jer om på sygehuset hvornår de forventer behandlingen igangsat så I ved hvornår han ca. må køre igen ?
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2016, 12:09   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Kørselsforbudet er vel kun kortvarigt indtil han er sat i gang med behandling via apperatet for søvnabnø.
Kan I ikke forhøre Jer om på sygehuset hvornår de forventer behandlingen igangsat så I ved hvornår han ca. må køre igen ?
Nu kan han være en af de 25 % af mennesker med søvnapnø som ikke kan få glæde af et c-pap apparat...

Der er faktisk en fjerdedel som ikke kan behandles imod søvnapnø...

Omvendt...er han en af de heldige som kan behandles...ja så vil kørsels forbuddet kun gælde indtil han er velbehandlet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2016, 15:53   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile må ikke køre bil

som jeg læser indlægget er det ikke alene søvnapnøen, men også de øvrige diagnoser, hvoraf hjerteflimmer vel også kan være alvorligt bag et rat.
Det må jo være lægen, der har vurderet det således.
Hvis der fare for ham selv og andre i trafikken er det godt, at stoppe med at køre.
Kunne der hvor i bor være en anden, som skal samme vej kunne det være en mulighed den ene vej. Taxaordning er vel den nemmeste, men om kommunen vil punge ud til det er en anden sag.
I må nok vente til SB er tilbage og forsøge i mellemtiden, at nyde ferien!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2016, 17:32   #9
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 55
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Han ER i behandling med cpap og har været det i fire år. Det er et blivende forbud.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2016, 17:36   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis det er fremtid skal i jo have fundet en løsning der også virker efter praktik, hvis i bor så han ikke kan passe et fleks job vil kommunen nok heller ikke give ham et, for taxi løsning er jo er jo dyrt i længden
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension