K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2016, 21:09   #1
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 9
Bricko er ny på vejen
Rehabiliteringplanens forberedende del.

Jeg skal snart have udfyldt rehabiliteringplanens forberedende del, og er helt blank på hvad der er korrekt at skrive/udfylde. Synes det mest handler om hvad jeg selv eller omgivelser kan gøre for mig. Synes der står med "småt", at hvis jeg blot "tænker" glade og positive tanker (og sikkert bør tabe i vægt, som er det eneste jeg kan komme i tanke om at jeg selv kan gøre), så vil jeg kunne fungere på arbejdsmarkedet. Det mener jeg ikke er realistisk. Men helt konkret mangler jeg ord til at kunne udfylde det korrekt.

Jeg er generelt en positiv person, der i lang tid har troet på at jeg over tid kunne komme på job igen, men er ved at være så realistisk, at det ikke kan ske (på "normale" vilkår).

Kort om mig; jeg har været i job hele mit voksne liv uden sygedage (dog med barsels- og forældreorlov). Fik en blodprop i hjertet for 1,5 år siden (familiært disponeret), og siden døjet med bivirkninger af medicin i form af fx. muskelsvækkelse. Endvidere slidgigt i nakke med nedsat kraft i højre arm og føleforstyrrelser i denne. (og h. ben med samme symptomer, der dog ikke er undersøgt). derudover PrintzMetal (hjertekrampe, dog "ufarlige") føles især ved kulde og stress.

Hvad skal jeg fokusere på ved denne indledende del? Håber jo at kunne komme på arbejdsmarkedet, men kan ikke se at jeg fagligt og personligt kan det. Udmattes ufatteligt hurtigt, og de daglige gøremål planlægger jeg nøje med små opgaver dagligt, og tungere opgaver varetager samboer.

Kan forstå at "de" ikke er interesseret i min personlige situation, men udelukkende vil se, hvad jeg magter arbejdsmæssigt. Men hvis jeg ved X antal tid i job er nødt til at lade mit private liv med familie og pligter "sejle" til jeg igen skal på job, så vil jeg lynhurtigt blive single, boligløs og dybt deprimeret. Pt. er der iflg læge (og mig selv) intet der tyder på depression.

Skal jeg oplyse om hvad medicinen konkret gør ved mine muskler, eller skal jeg formode at sb ved dette?

Sidst redigeret af Bricko; 22-06-2016 kl. 21:53.
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2016, 23:35   #2
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
detaljer tæller

Når du skal beskrive din situation, så sagsbehandlere forstår det, skal du gå i detaljer, hvis du vil være forstået korrekt.
Det kan være grænseoverskridende, at udpensle hvordan sygdom og medicin indvirker på ens dagligdag. Desværre skal kan ikke regne med, at modtageren har været i nærheden af nogen, der bare ligner det du kan præsentere vedk. for.
Så, ja du skal beskrive nøjagtigt hvad du ikke kan og hvorfor.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 16:01   #3
Hed
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hed er ny på vejen
Jeg skrev meget uddybende om tanker og om mit forløb. Jeg skrev om de ting, jeg havde oplevet som positivt, og det negative. De var meget glade for mine beskrivelser i teamet. Det viste sig så, bagefter - da jeg havde fået min bevilling - at min sagsbehandler ikke engang havde fået printet alle siderne ud, og sendt til teamet. Så de læste åbenbart ikke det hele, men det må jo ha' været nok til, at de kunne give bevillingen.

Jeg var selv meget i tvivl om, hvad, og hvordan jeg skulle formulere mig, og hvad jeg skulle skrive. Jeg tænkte bare "ærlighed kommer man længst med", så sådan blev det.
Jeg skrev også personlige ting, for det er en del af min historie, mit forløb, og mine sygdomme.

Jeg skrev f.eks. hvilke ting, jeg havde afprøvet (f.eks. varmtvandsbassin ift. smertelindring, forskellig slags massage osv. Og om det havde haft nogen effekt). Også for at vise, at jeg selv har en interesse i at gøre noget.
Og hvordan medicin, smerter, og hverdagen hjemme afgør, hvad jeg har af overskud til et arbejde, og hvordan det påvirker mig. Men også at jeg selv var meget indstillet på, at jeg gerne ville bevare en forbindelse til arbejdsmarkedet så længe jeg kunne. Også selvom det kun blev til få timer.
Jeg skrev, at jeg ikke kunne se mig selv i et "normalt 8-16 job", og så hvorfor. Og de sagde, at de kunne se, at jeg havde reflekteret over dette, og at det var godt.

Held og lykke med din sag!
Hed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 19:20   #4
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 9
Bricko er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar! Jeg vil skrive om min dagligdag og dens begrænsninger. Er bedre til at formulere mig på skrift fremfor mundtligt. Tænkte bare at "de" vel selv kan regne ud, hvorledes man er ramt og følgerne deraf.
Men jeg skal nok bide al skam i mig, og fortælle alle de begrænsninger der er i mit liv efterhånden? Jeg synes bare det er svært, at jeg med kontakt til "systemet" skal fortælle om mine "svage" sider. Jeg har aldrig været den der ikke "piber" foran andre og ytrer mine svagheder/sygdomme. Har altid ment, at det ikke er særlig "givende" for andre at høre om mine "problemer". Har altid været sammen med andre når jeg har energi og overskud. Jeg har meget svært ved at fortælle om egne problemer og "svagheder".
Alt dette må jeg nok bide i mig, og forsøge at ytre skriftligt istedet, og håbe det bliver taget til efterretning.
Igen tak for respons!
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2016, 09:55   #5
Hed
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hed er ny på vejen
Man kan vist ikke gå ud fra, at de kender til en, og ens begrænsinger/udfordringer. Jeg skrev det som om, at det var helt nye øjne, der skulle læse om mig og min sag, og derud fra ta' en beslutning om mit videre forløb.
Jeg er også selv bedre på skrift end mundtligt. Jeg fik af vide, at jeg havde forklaret det så godt, og uddybende, at det ikke var nødvendigt at stille mig yderligere spørgsmål (jeg tænkte selv, da jeg skrev, at "det er da at skære det ud i pap, det her" - men igen, hvis der er en, der skal læse det, som ikke kender mig, så skal de ha' det hele med i skemaet). De spurgte mig, om jeg var sikker på, at det var fleks, jeg ville, og ikke fp. For det ville de gerne bevillige. Men jeg vil arbejde, så længe jeg nu kan Og den beslutning er jeg lykkelig for, og jeg elsker mit arb

Jeg krydser for dig
Hed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2016, 21:48   #6
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 9
Bricko er ny på vejen
* Hed. Tak. Virtuelle "krydser" er dejlige :-)
Jeg har været i min fagforening idag, og sagsbehandler der siger også, at det vil være fint at beskrive min situation på skrift. Så jeg vil her i weekenden maile hende, og fortælle om min situation! Håber jeg kan formulere det om på skrift, for verbalt er jeg slet ikke stærk
Jeg vil møde sb med åbent sind og tro på , at dette forløb er for at hjælpe , og ikke for at få mig yderligere "ned med nakken ".
Ønsker jo selv , at jeg aldrig var endt i den situation som jeg er i nu! Men dejligt at "systemet " trods alt giver hjælp !
God weekend til jer alle !
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension