K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2007, 22:40   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
sygedagpenge igen?

Hej alle.
Er der nogen der ved om/hvordan man kan få sygedagpenge igen.
Jeg mener, at man kan få sygedagpenge igen hvis man bliver flyttet fra match5 på kontanthjælp, over til kap 7 i beskæftigelslovgivningen.
Det vil jo kræve at man også flytter match gruppe, og dermed forvendtning om at kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Men kræver det så 13 ugeres arbejde først, eller?
Har tidligere fået sygedagpenge i 2 år, derefter match 5 på kontanthjælp.
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 01:49   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
her.
er der slet ingen der kender reglerne vedr. genoptagelse af sygedagpenge?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 10:55   #3
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
hej Pia

Jeg fik mine igen på baggrund af nye oplysninger i sagen, nemlig rapport fra smertecenter. Dog pudsigt nok først efter jeg havde været i Fyens Stiftstidende

Knuz

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 12:24   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej pia

den melder jeg helt blank på , har prøvet at surfe men kan ikke hitte ud af noget, selvfølgelig kan det lade sig gøre som Lena også skriver men hvordan i dine omstændigheder det ved jeg godt nok ikke...

men jeg tænkte på om mon ikke de kunne hjælpe dig over hos http://www.sr-bistand.dk/ prøv engang du kan vælge at skrive til dem eller at ringe til dem (hurtigste vil nok være at ringe til dem )

håber der er nogen der kan hjælpe der eller at andre melder sig på banen her

Mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 12:37   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
tak hejdien
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 13:01   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har også ledt, Pia. Men har endnu ikke fundet noget brugbart.

Jeg husker dog at have læst noget på et tidspunkt om, at man godt kan komme fra kontanthjælp til sygedagpenge, men hvor....?

Normalt er der et beskæftigelseskrav, med hertil hørende beregning ud fra indtægten forud for sygedagpengeberegningen.

Lenas sygedagpenge blev genoptaget, fordi der var fejl i sagsbehandlingen, men det er vel ikke tilfældet i din sag, vel?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 21:46   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
nej, der har ikke været fejl i den sagsbehandling.
men..
jeg har opretholdt min tilknytning til a-kasse.
og en af begrundelserne var, da jeg blev taget af sygedagpenge at jeg IKKE kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet indenfor en periode på 2x26 uger. Når man så senere vudere at jeg kan komme under kap.7 i beskæftigelsloven, kræver det jo flytning fra match 5, altså ændring af min rådighed for arbejdsmarkedet. derfor.
men der foreligger ingen papir fra mine læger, alene må det stå for kommunes regning. det har alene været en administrativ flytning, for at få større refusion, og det er snyd og bedrag. hvorfor jeg mener at de så må tage denne konsekvens at udbetale mig sygedagpenge for denne periode.
har dog været 2 år på sygedagpenge, men hvis jeg kan få alm dagpenge ved raskmeldning, er min logik, at jeg også kan få sygedagpenge, hvis jeg senere kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 22:04   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikke noget, du udsættes for.

Jeg ved ikke, hvor man kan finde ud af mere, bortset fra det her, ellers må du spørge a-kasse og fagforening.

Du kan læse mere her:

Citat:
Sagsbehandling
Guiden kan anvendes i den konkrete sag fra visitation og kategorisering til tilrettelæggelse af opfølgningsforløbet. Denne brug af guiden understøtter den konkrete visitationsbeslutning og giver mulighed for at gemme eller printe begrundelse og dokumentation til sagen.
http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 22:46   #9
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Hej Pia!

Beskæftigelseskravet i sygedagpengeloven:

For at generhverve retten til sygedagpenge kræves det ifølge Sygedagpengelovens §22 stk. 4, at du har været arbejdsdygtig i mindst 13 uger. Du regnes for arbejdsdygtig, hvis du har haft 13 ugers arbejde, eller hvis du har hævet arbejdsløshedsdagpenge i 13 uger.

Jeg kender jo ikke rigtigt detajerne i din sag, men måske ovenstående kan hjælpe dig tættere på et svar?

Hilsner fra Socialnørden.
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 23:36   #10
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Kære sygedagpenge eksperter

Jeg er lige blevet sygemeldt af min læge. Jeg er i a-kasse, Er det kommunen eller a-kassen der skal udbetale sygedagpenge?
Jeg tænkte at en af jer i denne debat har erfaring med sygedagpenge..?
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05
Kan jeg få sygedagpenge igen, hvis jeg ikke kan klare job? Jupiter Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 05-02-2012 17:49
Kommune fortrød: Thomas får sygedagpenge igen Webmaster K10 Nyheder 0 18-12-2011 12:40
Hvor længe skal man have arbejdet for at have optjent sin ret til sygedagpenge igen? Sivtop Alt det andet 6 23-10-2010 18:16
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension