K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2016, 11:37   #1
Carolinekbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 40
Styrke: 14
Carolinekbh er ny på vejen
Praktiserende læge som bisidder - fordel eller ulempe?

Hej K10

Må antagelig forberede mig på, at jeg med tiden skal til møde med Rehab.team angående flexjob men vel realistisk set et ressourceforløb.

Det er min oplevelse, at man ikke fra kommunens side kan påstå at jeg ikke kan revalideres ligesom man stædigt påstår at jeg skulle være langt alvorligere psykisk syg end lægefaglige udredninger viser.
Min praktiserende læge har udtalt at han også mener at der er tale om en fejlvurdering samt at jeg helbredsmæssigt betragtet vil kunne gennemføre uddannelse/revalidering.

Hvorom alting er: min praktiserende læge har tilbudt at gå med som bisidder og fortæller iøvrigt at det er noget han ofte gør.

Har nogen her erfaringer med at anvende egen læge som personlig bisidder ved møde Rehab.team?
Fordel eller ulempe?

Venligst
Caroline
Carolinekbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 20:37   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carolinekbh Se meddelelser
Har nogen her erfaringer med at anvende egen læge som personlig bisidder ved møde Rehab.team?
Fordel eller ulempe?
Man skal holde sig for øje at vedkommende deltager som bisidder og IKKE er der i sin rolle af læge.

Jeg ville vælge en bisidder som jeg kunne være i løbende tæt kontakt med, hvis jeg havde spørgsmål til hvad der var foregået på mødet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 22:48   #3
Carolinekbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 40
Styrke: 14
Carolinekbh er ny på vejen
Tak for svar.
Har også mine tvivl om det fornuftige i ovennævnte. Har blandt andet bemærket at prak.læge jo har udarbejdet end del af dokumentationen som angiveligt vil skulle drøftes. Kan han så samtidige agere uvildig bisidder? og hvordan vil rehab.team reagere på arrangementet?
Min læge påstår at han sagtens kan varetage en bisidderrolle som primært støttende mig i en ikke lægefaglig rolle.
Er fristet af "tilbuddet" da jeg har stor tillid til vedkommende men synes det kan blive en anelse indviklet og direkte ubehageligt hvis noget går "galt".
Ovevejer sagen
Caroline
Carolinekbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 00:00   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile læge med som bisidder

Nu vokser træerne ikke ind i himlen, men hvis du har et fint forhold til din læge er det positivt.
Aner ikke om det er almindeligt, men når jeg har siddet hos læge og skulle forklare om teamet, er min fornemmelse, at han hører det som om månen er en grøn ost.
Jeg tror de færreste læger aner hvad der foregår udover hvad de opfanger hist og pist, og desuden selv lever i en helt anden verden.
Hvis lægen udover at fungere som bisidder også er partsrepræsentant kan lægen følge med i din sag og det kan kun være godt.
Om så teamet tænker: Hun, han(altså dig) dig skal ikke tro han er noget, og det derved kan komme dig til last er jo ikke til at vide,men det kan jo lige så godt ske, hvis det f.eks er en socialrådgiver du tager med.
Jeg tror dog, at det oftest er omvendt! Held og lykke

Sidst redigeret af vasen; 01-06-2016 kl. 00:03. Årsag: fejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 06:37   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Min læge skulle også have været med til mødet, hun var godt og grundig træt af at hendes udtalelser blev tilsidesag og nu ville hun at de skulle høre/forstå og respektere det hun skrev.

Men da jobcenteret hørte at både hun og min jurist ville deltage, lavede de hurtig en finte med først at trække tiden ud og så give en dato med så kort varsel at hun ikke kunne komme pga andre patienter..

De var tydeligvis ikke interesseret i at hun deltog, hvilket jo klart taler for at lægen deltager.

Det er jo sværere at tilsidesætte lægepapirer når lægen ikke er tilstede. Jeg vil klart råde ril at vil din læge deltage og støtter dig, så tag endelig vedkommende med
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 07:19   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Men da jobcenteret hørte at både hun og min jurist ville deltage, lavede de hurtig en finte med først at trække tiden ud og så give en dato med så kort varsel at hun ikke kunne komme pga andre patienter..
Så vidt jeg ved behøver man ikke informere om på forhånd, at man agter at tage en bisidder med.
Så det bør Carolinekbh måske lade være med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 07:52   #7
Maxel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2015
Lokation: odense
Alder: 66
Indlæg: 4
Styrke: 0
Maxel er ny på vejen
Jeg havde/har min læge med til møde med rehab teamet.
Hvis du har tillid til din læge, skal du tage imod tilbuddet. Det virker som om at de har stor respekt for en sådan bisidder. og lægen kender jo din sag til bunds.
Jeg har kun haft stor glæde af det, og vær du glad for at du har en læge der gider dette.
Maxel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 11:01   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile læge med til møde

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Min læge skulle også have været med til mødet, hun var godt og grundig træt af at hendes udtalelser blev tilsidesag og nu ville hun at de skulle høre/forstå og respektere det hun skrev.

Men da jobcenteret hørte at både hun og min jurist ville deltage, lavede de hurtig en finte med først at trække tiden ud og så give en dato med så kort varsel at hun ikke kunne komme pga andre patienter..

De var tydeligvis ikke interesseret i at hun deltog, hvilket jo klart taler for at lægen deltager.

Det er jo sværere at tilsidesætte lægepapirer når lægen ikke er tilstede. Jeg vil klart råde ril at vil din læge deltage og støtter dig, så tag endelig vedkommende med
Skulle der ikke have stået , er tilstede?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 11:02   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jo selvfølgelig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 12:06   #10
Carolinekbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 40
Styrke: 14
Carolinekbh er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Har efter nogen overvejelse valgt at jeg tager min praktiserende læge med, det tror jeg, at jeg er godt tjent med.
Tænker at kombinere dette med god veninde, der både før og efter møde har tid til at være "privat" støtte på en måde som lægen næppe kan eller vil påtage sig at være det.

Og næ, jeg har ikke tænkt mig at nævne dette for sagsbehandler ligesom jeg heller ikke nævner at min iphone som vanligt er sat i optagemode.

Venligst
Caroline
Carolinekbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension