K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2016, 10:36   #1
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Sociallæge, lægekonsulent, - klinisk funktion. ???

Hej...

Min sag er nået dertil hvor jeg er arbejdsprøvet, og beskrevet af jobkonsulent (afsluttet dec. 2015).

Så har jeg fået lavet en LÆ145 hos lægen, som er modtaget af sagsbehandler.

For fjorten dage siden ca. har hun sendt min sag til sociallæge, som hun siger skal sammenfatte det helbredsmæssige.

Jeg har rykket for svar om hvor lang tid dette tager i denne fase, hos sagsbehandler i dag, hun kan ikke sige hvor lang tid der går.

Når de lægelige papirer så er "sammenfattet" af sociallæge? skal der indhentes en lægeattest mere, som er LÆ265 (lovkrav.)

Herefter skal alt sendes til Forberedende team, som kommer før Rehabiliteringsteam (det er en lang rejse).

Bor i Odense Kommune, og har læst i andre tråde, at når man skal for rehabiliteringsteam, som jeg skal, så må sagsbehandler ikke benytte sociallæge/lægekonsulent, - men skal benytte klinisk funktion. Er dette mon korrekt? Er der nogen som ved noget om dette, med opdateret viden. Hvad gør jeg så, da min sag jo allerede ligger hos sociallæge, og venter. Jeg bryder mig selvfølgelig ikke om hvis lovgivningen ikke overholdes, skal jeg så til at klage? Jeg spurgte i dag i telefonen sagsbehandler om det er en sociallæge, og om det er en kommunen har ansat? Det kunne hun ikke svare på. Jeg gjorde opmærksom på at der også er noget der hedder klinisk funktion. Hun sagde at dem bruger de ikke.

Mvh Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2016, 12:36   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er fuldstændigt korrekt at når jobcenteret har besluttet at din sag skal for det rehabiliterende team, må jobcenterets lægekonsulent ikke længere røre din sag. (Tror de forsøger at omgå det fordi klinisk funktion koster ret mange penge at benytte)

Ønsker jobcenteret en sammenfatning af dine papirer, skal de benytte regionens kliniske funktion. Det er et lovkrav som kom efter de mange sager om lægekonsulenter som var "i lommen på jobcenterne"

Læs mere her: http://bm.dk/da/Aktuelt/Nyheder/Arki...nsulenter.aspx



Selv loven er her: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152538

Her er specielt paragraf 1 stk. 3 vigtig for dig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 09:13   #3
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Tak for dit svar i går , Gisne....

Det var også en tidligere tråd som du havde svaret på, som henledte min opmærksomhed på problemet med Sociallæger versus Klinisk Funktion.

Det var en tråd skrevet i 2014/15, og derfor er jeg rystet over at Odense Kommune stadig væk anvender det de kalder en sociallæge, og at sagsbehandleren ikke kan svare på om det er en person som er ansat af kommunen. Og at hun siger at de ikke bruger Klinisk Funktion. Der er da noget riv- rav - ruskende galt. I forhold til ALLE de sager som sendes til Rehabiliteringsteam...

I forhold til MIN EGEN sag, hvor beslutningen om at den skal for Rehabiliteringsteam er truffet i marts, så er jeg nu meget i tvivl om hvad mit næste skridt skal være... den her problematik, hvor jeg som borger skal stille spørgsmålstegn ved, og sandsynligvis skal klage kan forlænge MIN sag med måneder yderligere (igen, igen...), fordi jeg som borger, der opdager problemet, og ikke kan acceptere praksis, skal bremse processen, og påpege problemet. Jeg må sige at det orker jeg faktisk ikke.
Omvendt kan jeg ikke fortsætte processen mod Rehabileteringsteam, uden at sige fra. ( Det er både principielt og etisk grænseoverskridende, og personligt grænseoverskridende).

MEN, da mit eget ønske er pension, overvejer jeg nu, om jeg så skal stoppe rehabiliteringssporet, og simpelthen søge på det foreliggende grundlag....

Mvh Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 09:39   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Apollonia

Jeg ville i dit sted, allerede nu klage SKRIFTLIGT over at lovgivningen ikke overholdes mht. brug af sociallæge/lægekonsulent.

Klag til chefen for jobcentret, eller borgmesteren. hvis du klager til jobcenterchefen så husk at marker tydeligt at det drejer sig om en klage, ellers havner den bare på sagsbehandlers bord.

vh og god dag til dig
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 10:45   #5
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Tak for dit svar, Sortepigen.

Jeg går ud fra at du med skriftligt, mener at jeg sender en mail, som jeg selvfølgelig selv beholder en kopi af?? Du har ret, det er nok en god måde at håndtere det på. Så det vil jeg gøre.

Men hvad gør jeg mon ved min egen sag, som socialrådgiveren jo siger at en sociallæge nu skal i gang med, eller allerede er i gang med....

Ja, jeg må jo skrive et brev til hende også, og vedlægge klagen som bliver sendt til øverste chef, - og så må jeg i min egen sag, bede om at hun trækker de papirer tilbage som ligger hos Sociallægen, og bede om at mine lægelige papirer i denne fase kun vurderes og sammenfattes og beskrives af egen læge (lægeattest) og af Klinisk funktion. At sende det pr. e-mail er selvfølgelig det nemmeste, men måske skal man aflevere det personligt? Og have kvittering.????? Er det mon nødvendigt?

Mvh Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 10:49   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Apollonia Se meddelelser
I forhold til MIN EGEN sag, hvor beslutningen om at den skal for Rehabiliteringsteam er truffet i marts, så er jeg nu meget i tvivl om hvad mit næste skridt skal være... den her problematik, hvor jeg som borger skal stille spørgsmålstegn ved, og sandsynligvis skal klage kan forlænge MIN sag med måneder yderligere (igen, igen...), fordi jeg som borger, der opdager problemet, og ikke kan acceptere praksis, skal bremse processen, og påpege problemet. Jeg må sige at det orker jeg faktisk ikke.
En indskydelse, ikke helt gennemtænkt.
Du kan vente og se hvad resultatet bliver, og hvis afgørelsen går mod dine ønsker, så kan du anke det, og i anken påpege den ulovlige brug af kommunal sociallæge.

På den måde bliver ankestyrelsen bekendt med problemet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 10:59   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeg ville aflevere klage personligt,bare for at være på den sikre side. og bede om en kvittering, hvilket er ekstremt vigtigt af få.

Jeg ville i min klage henvise til lovgivningen på området, der understøtter din "påstand" om at reglerne ikke bliver overholdt.

jeg er godt klar over at dette træk måske vil være en rød klud i hovedet på dem, men lige nu ser jeg ikke andre muligheder. Dog synes jeg Vovses forslag også kan være en god ide.

håber du kommer igennem med det så reglerne her ikke brydes .
mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 11:12   #8
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Okay, kunne man også, Vovse...

Det overvejer jeg også lige som en måde at håndtere sagen på...

Du må gerne skrive igen, hvis du kommer i tanke om et eller andet i f.b med dette.

Hilsen Apollonia

Til Sortepigen...

Nu overvejer jeg lige Vovse forslag også, måske weekenden over... men jeg skal nok på det ene eller andet tidspunkt gøre kommunen øverst oppe, opmærksom på at de ikke følger reglerne.

Det er rigtigt at klager midt i ens egen sag, vækker egne bekymringer om at klage kan virke "som en rød klud" ...selvom det jo ikke er det der er hensigten med at klage....

Så jeg tænker lige lidt mere over muligheder, og mulige konsekvenser og udfald...

Hilsen Apollonia

Sidst redigeret af Webmaster; 27-05-2016 kl. 14:58. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 12:25   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Som jeg forstår dig er din sag endnu ikke forelagt rehabiliteringsteamet.

Det er dette tem, der skal anvende klinisk funktion.

Så nok en god ide, at du lige ser tiden an.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 13:27   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Du kan evt. prøve at ringe til DUKH

http://www.dukh.dk/

de har uvildige socialrådgivere siddende, som kan hjælpe med at forstå lovgivningen , og give gode råd til hvordan man kommer videre med ens sag.

jeg tænker at det kunne være relevant at få deres vurdering af hvad der er smartest for dig at gøre lige nu, for måske er det mere nuanceret end som så, hvornår de kan bruge lægekonsulent i forløbet. tænker på dette efter det som Stampe har skrevet.

hvis du spørger DUKH om råd først så kan det være nemmere at finde ud af hvilken rækkefølge som er bedst for dig at følge mht. sagens gang.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension