K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2016, 10:28   #1
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Polyartrose...(osteoartrose)

Min slidgigt (osteoartrose) i fingre har, under og efter arbejdsprøving, desværre udviklet sig meget, og har udviklet sig aggressivt, og dermed meget hurtigt. Så nu har jeg, efter endt arbejdsprøvning, også fået diagnosen polyartrose. (Osteoartrose i mange led i fingre, og i begge hænder).

Der er mange ubehagelige og skræmmende aspekter forbundet med dette.

1) Reumatologerne (ved sygehusene) kan ikke hjælpe mig med nogen behandlig. (hvis det havde været polyartrit,(leddegigt) ville der være behandlingsmuligheder, i form af medicin, og dermed muligheder for at bremse sygdommen.)
Men ved Polyartrose, er der ingen behandling, som kan lindre, og stoppe udviklingen.

2) Sygdommen synes/føles for mig som helt ude af kontrol. Jeg kan mærke og se at alle mine led bare bliver værre og værre, mere og mere hævede, og et par led er helt eroderede på nuværende tidspunkt.

3) Jeg er 47 år, og har hjemmeboende børn, som har brug for mig, og det er skræmmende at jeg ikke har nogen viden om hvordan, og hvor aggessivt det her udvikler sig, og hvordan mine hænder vil fungere i fremtiden, når de allerede nu er så dårlige. (tænk hvor meget vi bruger vores hænder til , Alt, - undtagen meditation (og væren i nuét), samtale, og i hvile, og søvn.

4) Og så er der kunsten at acceptere hver dag, og i nuét, hvordan mine hænder er nu, hvor dårlige de er blevet....

Er der nogen andre her på K10, som lever med denne problematik/diagnose??? (viden om området er MEGET sparsom og begrænset, selv gigtforeningen har ikke beskrevet og behandlet diagnosen, måske fordi det er et underprioriteret område forskningsmæssigt).

Mvh Apollonia.
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2016, 12:44   #2
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Min mor skal opereres her til efteråret - først den ene hånd og så den anden. Hun kan ikke bruge tommelfingrene mere, så de vil forsøge at genskabe leddet.
Det er det eneste, jeg kan bidrage med, desværre.
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2016, 13:07   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
For nogle er træning, træning og træning - på rette måde - det nye sort.

Om det er korrekt ved jeg ikke.

Dog er GLAD-programmet meget rost, dog uden at kende målgruppen.

Sidst redigeret af stampe; 25-05-2016 kl. 13:09.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension